Mercedes-Benz Clasa S își lustruiește coroana de rege a segmentului de lux cu un design retușat subtil, care ascunde o evoluție tehnologică substanțială.
Mercedes-Benz Clasa S a fost jenat de parada tehnologică pe care o face noua generație BMW Seria 7. Iar noul Audi A8 programat să debuteze în această vară promite la rândul lui să se impună prin tehnologii ultra-avansate. Dar ca orice rege, Mercedes-Benz Clasa S știe să își apere tronul și dă o replică foarte puternică printr-o consistentă înnoire mai ales la nivel tehnologic. Facelift-ul limuzinei germane a fost prezentat cu ocazia salonului auto de la Shanghai.
Design rafinat și confort sporit
Estetic se remarcă în principal decupajele spoilerelor, stopurile LED care imită bijuteriile și farurile Multibeam LED, Cele două ecrane de câte 12,3 inch din cupola planșei de bord sunt acoperite de un singur geam, la fel ca la noul Clasa E. Comenzile de pe volan au fost complet schimbate și includ zone tactile care înlocuiesc butoanele. Desigur nu lipsesc comenzile vocale prin sistemul Linguatronic și pad-ul din consola dintre scaunele față, care sunt folosite de asemenea pentru controlarea sistemului infotainment.
Atmosfera elevată și relaxantă din habitaclu nu este datorată doar materialelor și finisărilor de excepție, dar și celor 64 de nuanțe pentru culorile ambientale și sistemului audio opțional Burmester 3D (1.520 W), care a primit difuzoare suplimentare. Mercedes-Benz Clasa S oferă și o așa-zisă funcție de wellness, denumită Energizing. Aceasta folosește climatizarea, parfumurile eliberate în interior, luminile ambientale, funcțiile de masaj, ventilare și încălzire a scaunelor, sistemul audio pentru a face călătoriile cât mai plăcute. Aceste funcții pot fi activate opțional de ocupanții fiecărui scaun din mașină. Pasagerii pot selecta programele Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort și Training (include un program de exerciții fizice).
Gamă de motorizări actualizată
Mercedes-Benz Clasa S se mândrește acum și cu motorizări noi foarte performante. Mercedes-Benz S 560 4MATIC are un V8 biturbo de 3.982 cmc, care livrează 469 CP și 700 Nm și are funcție de dezactivare a 4 cilindri, ce permite un consum de 8,5 l/100km. Cu adevărat uimitor este noul AMG S 63 4MATIC+ (cu ampatament lung), care dispune de o versiune de 612 CP și 900 Nm a V8-ului, resurse care fac posibil un sprint 0-100 km/h în 3,5 secunde și o viteză maximă de 300 km/h (cu AMG Driver’s Package). Modelul Mercedes-AMG S 65 (cu ampatament lung) oferă un V12 de 5.980 cmc, care dezvoltă 630 CP și 1.000 Nm. Acesta are nevoie de 4,3 secunde pentru accelerația 0-100 km/h și poate atinge tot 300 km/h.
Noul diesel de 2.925 cmc cu 6 cilindri în linie dezvoltă 286 CP și 600 Nm pentru S 350 d 4MATIC și 340 CP și 700 Nm pentru S 400 d 4MATIC, având un consum de 5,5, respectiv 5,6 l/100 km.
Mercedes-Benz anunță că gama va fi completată de un nou motor pe benzină cu 6 cilindri în linie. Acesta va fi oferit și în versiunea de propulsie hibridă, Clasa S primind și un sistem electric de 48 V. Modelul plug-in hybrid va avea o autonomie 100% electrică de până la 50 km.
Mai aproape de condusul autonom
O evoluție majoră este făcută de la Mercedes-Benz Clasa S la capitolul sisteme de asistare a condusului. A primit radare și camere video mai performante și folosește acum și informații de la hărți digitale și sistemul de navigație, pentru a calcula intervențiile automate. Astfel, sistemul DISTRONIC Active Proximity Assist reduce automat viteza mașinii, de exemplu când aceasta se apropie de un sens giratoriu ori de o intersecție, sau înainte de viraje. Active Steer Assist corectează mai bine dorecția pentru păstrarea automată a benzii de rulare. În plus, șoferul îi poate dicta lui Mercedes-Benz Clasa S să facă singur manevra de schimbare de benzii de rulare, prin simpla apăsare a manetei pentru semnalizare. Schimbarea benzii este executată în următoarele 10 secunde, dacă mașina nu detectează prezența sau apropierea altor vehicule, pe care poate șoferul nu le-a observat. Nu lipsește funcția de frânare automată, în cazul în care se sesizează o potențială coliziune, iar șoferul nu intervine. Limuzina este capabilă să meargă singură în traficul bară-la-bară din oraș, urmărind la o distanță sigură mașina din față și putând să staționeze până la 30 de secunde. Sistemulde citire a semnelor de circulație avertizează acum și la depistarea oamenilor aflați în apropierea trecerilor de pietoni.
În 2013, actuala generație Mercedes-Benz Clasa S a introdus sistemul de scanare a denivelărilor din șosea, care ajusta răspunsul suspensiilor. Datorită noii camere stereo scanarea șoselei este mai precisă chiar și pe înserate și la viteze de până la 180 km/h. Nava amiral a constructorului din Stuttgart știe să se așeze bine și pe viraje. Are o funcție care în viraje înclină caroseria cu până la 2,65 de grade, pentru ca pasagerii să resimtă mai puțin forța centrifugă.
Și farurile au funcții de adaptare superioare. Se poate rula constant cu faza lungă pornită, deoarece blocuri optice Multibeam LED au funcție care previne orbirea celor care vin din sens opus. Faza lungă produce acum maximul de lumină permis de lege. Adică menține nivelul de peste 1 lux pe o distanță de peste 650 de metri.
Asistarea la parcare este acum extinsă printr-o aplicație care permite mișcarea înainte și înapoi a mașinii cu ajutorul comenzilor date prin smartphone. Astfel, mașina poate fi de exemplu scoasă din parcare dacă cineva a parcat prea aproape și nu a mai rămas loc pentru deschiderea portierei. Această comandare prin smartphone permite mișcarea înaintea și înapoi până la 15 metri. Iar mașina știe inclusiv să ocolească singură obstacole, prin corectări mici ale direcției.
Conectivitate extinsă
Smartphone-ul poate avea acum rolul de cheie digitală a mașinii și poate fi încărcat wireless în interiorul mașinii. Una dintre cele mai deosebite funcții este aceea că mașina trimite automat un mesaj de înștiințare către posesorul ei dacă se întâmplă să fie lovită în parcare. Mașina realizează că este avariată datorită senzorilor cu care este presărată caroseria. Prin serviciul de Concierge, utilizatorii noului Mercedes-Benz Clasa S pot fi asistați telefonic în 20 de țări europene. Serviciul Concierge ajută clienții să facă rezervări la restaurant sau hotel și poate trimite coordonate de destinații direct către sistemul de navigație al mașinii.
Toate aceste actualizări au rolul de a asigura postura de lider în liga limuzinelor pe care această generație Mercedes-Benz Clasa S a dovedit-o deja, fiind cea mai bine vândută mașină din acest segment în 2016 și cucerind peste 300.000 de clienți din 2013 până în prezent.