Advertisement
STIRI — decembrie 15, 2016 at 12:56 pm

Mercedes-Benz Clasa E Coupe – Cât purtați la Mercedes?

by

Dacă treci peste faptul că îl poți confunda cu celelalte coupe-uri din gama Mercedes-Benz, noul E Coupe este un model cu carismă și argumente tehnice atractive.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016

Când mergem să cumpărăm un model pantalon sau orice articol vestimentar mai întâi îl alegem fiindcă ne place designul, calitatea materialelor și execuția ș.a.m.d. Apoi, dacă prețul nu este un impediment, prima întrebare este dacă acea haină este făcută și pe mărimea noastră. Așadar, ni se pare nu doar perfect normal, ci chiar obligatoriu să găsim un articol vestimentar în mai multe dimensiuni. De altfel, acesta este principiul industriei vestimentare. O echipă de design face un model de pantaloni, să zicem, iar producătorul trebuie să se asigure că îl oferă într-o varietate cât mai mare de dimensiuni, pentru a-l comercializa cât mai multor clienți. Ce legătură are industria vestimentară cu cea automobilistică? Ei bine, Mercedes-Benz ne reconfirmă și cu noua generație a lui E Coupe că adoptă fără reținere exact această strategie, translantând aceeași idee stilistică, cu aceleași detalii de design la toată gama sa de modele. Am tot văzut această rețetă în rândul mărcilor germane. Ba chiar în anii ’90 se glumea la adresa BMW, Audi sau Mercedes-Benz că fac „același crenvurșt în trei dimensiuni”.
Practic, poate deveni un concurs cu premii găsirea diferențelor de design între noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe și fratele mai mic C Coupe sau noua berlină Clasa E, de la care preia platforma tehnică, precum și sistemele digitale și de siguranță. Mai ales din spate, sau din semi-profil spate, noul Clasa E Coupe poate fi la fel de bine confundat și cu mai marele S Coupe. Cu alte cuvinte, Mercedes-Benz ne spune așa: Dacă îți place designul nostru, atunci îți dăm opțiuni pentru a-l alege în funcție de buget și de dimensiunile sau formatul de caroserie pe care îl preferi.

Deci, partea bună este că vecinii pot crede că ai un model mai scump, iar partea proastă este că îți pot confunda mașina cu un model mai ieftin. Dar astea sunt mai mult chestiuni de vanitate.
Lăsând la o parte această discuție despre aparenta lene sau lipsă de inspirație a lui Mercedes-Benz de a oferi mai multe teme stilistice, cert este că noul E Coupe este o mașină atrăgătoare. Păcat că farmecul designului se pierde în mulțimea de modele identice. E ca și cum intri într-o cameră în care toate fetele arată precum Claudia Schiffer. Ce faci în cazul ăsta? Care poate să îți placă mai mult? Cum le diferențiezi? Probabil te plictisești și începi să visezi la brunete sau roșcate.
Așadar, constructorului german i-a rămas să se mândrească doar cu detalii cum ar fi noile stopuri cu LED, al căror aspect se distinge prin faptul că banda luminoasă crează iluzia că ar conține mici cristale.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016
Interesantă este și evoluția dimensiunilor caroseriei. Față de generația anterioară, E Coupe are o lungime crecută cu 123 mm, până la 4.826 mm. Asta îl plasează destul de clar deasupra modelelor aparent concurente, Audi A5 (4.673 mm) și BMW Seria 4 Coupe (4.638 mm). Practic, E Coupe și C Coupe (4.686 mm) flanchează rivalii A5 și Seria 4, asigurându-i lui Mercedes-Benz o prezență mai amplă segmentul coupe-urilor. De altfel, prin creșterea dimensiunilor, E Coupe poate fi văzut chiar și drept o alternativă pentru BMW Seria 6 Coupe (4.894 mm).

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016
La interior regăsim designul familiar de la Clasa E. Singurul detaliu distinct este designul gurilor de ventilație. În rest, este un habitaclu cu aspect somptuos, cu lumini ambientale disponibile în 64 de nuanțe și cu display imens care tronează pe planșa de bord. Display-ul oferit opțional integrează două ecrane multifuncționale de câte 12,3 inci. Versiunile standard combină un instrumentar de bord cu ceasuri analogice și ecran de 17,8 cm, completate de un al doilea ecran de 21,3 cm. Pe volan există butoane cu funcție tactilă și nu lipsește Linguatronic, sistemul de recunoaștere al comenzilor vocale. Și uite așa ajungem pe terenul tehnologiilor, unde noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe excelează.

Jos pălăria pentru tehnologie!

Dacă estetica poate lăsa loc de interpretări și polemici, nimeni nu poate contesta nivelul tehnUnologic al noul E Coupe. Un prim exemplu este standardul de conectivitate, despre care se poate spune că este cât se poate de înalt. Smartphone-ul poate fi folosit drept cheie digitală pentru blocarea și deblocare portierelor. De asemenea, E Class oferă hot spot de internet și conectare și încărcare wireless pentru smartphone. În plus, conectivitatea cu diverse tipuri de smartphone se poate face atât prin Apple CarPlay, cât și prin Android Auto. De altfel, interacțiunea cu mașina prin intermediul smartphone-ului devine o funcție extinsă. E Coupe poate fi scos sau direcționat din sau într-un spațiu de parcare prin intermediul unei aplicații de telefon.Acest lucru este de ajutor pentru manevrarea mașinii din afara sa atunci când spațiul de parcare este îngust.
Mercedes-Benz oferă pentru clienții noului E Coupe și un serviciu de Concierge activ în 19 țări europene. Șoferii pot contacta asistenți pentru a-i ajuta, de exemplu, să facă rezervări la restaurante sau pentru a afla informații turistice.
În ceea ce privește sistemele de siguranță noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe poate urma automat un vehicul dinaintea sa până la viteza de 210 km/h. De asemenea, lista de dotări mai include faruri Multibeam LED cu funcție antiorbire și ștergătoare de parbriz cu lamele încălzite, care și stropesc cu apă.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016

În ceea ce privește gama de motorizări, pentru început aceasta va fi compusă din diesel-ul E 220d (4 cilindri în linie, 194 CP, 400 Nm, 0-100 km/h în 7,4 s) și trei propulsoare pe benzină: E 200 (4 cilindri în linie, 184 CP, 300 Nm, 0-100 km/h în 7,8 s), E 300 (4 cilindri în linie, 245 CP, 370 Nm, 0-100 km/h în 6,4 s) și E 400 4MATIC (V6, 333 CP, 480 Nm, 0-100 km/h în 5,3 s). Ulterior gama va fi completată cu motorizări și cu mai multe variante disponibile cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC.
E Coupe dispune standard de suspensii coborâte cu 15 mm față de berlină și reglate în special pentru confort. Opțional se pot alege suspensii Dynamic Body Control, care oferă mai tipuri de reglaj pentru amortizoare: Comfort, Sport și Sport +. Cea mai avansată configurare include Air Body Control, un sistem de suspensii pneumatice care variază rigiditatea suspensiilor pe trei nivele. În acest caz, amortizarea este controlată electronic și adaptată continuu la fiecare roatăîn parte.Iar șoferul poate alege între patru tipuri de reglaj: Comfort, Sport, Sport + și Individual. În modul Individual al sistemului Dynamic Select, șoferul poate selecta reglajul dorit pentru parametrii precum răspunsul accelerației, al funcției ECO start/stop sau momentul schimbării treptelor de viteză.

Citeste si...

Simona Halep, Hublot friend, s-a întâlnit cu clienții brandului în România, sub egida Hublot și Cell...
VIDEO: Noul Rolls-Royce Phantom debutează în România la Salonul Internaţional de Automobile Bucureşt...

Lasa un comentariu:

Comentarii