Mercedes-Benz Clasa A Sedan completează gama compactă de succes, oferind mai multă utilitate decât stilatul coupe cu patru uși CLA.
Pentru Mercedes-Benz, generația anterioară de modele compacte a fost echivalentul descoperirii unei mine cu aur. Este vorba despre hatchback-ul Clasa A lansat în 2012 și derivările ce au urmat pe baza lui: CLA, CLA Shooting Brake și GLA. Designul cu personalitate puternică s-a făcut remarcat ușor în rândul concurenților germani, care păreau deodată mai banali. Tehnologiile moderne și, bineînțeles, prețurile mai abordabile decât cele ale modelelor Mercedes-Benz consacrate au atras rapid clientela tânără.
De exemplu, CLA nu a fost doar primul model compact vândut de Mercedes-Benz în SUA, ci și primul care era propus cu prețuri ce porneau sub 30.000 de dolari. Pe piața americană, media de vârstă a clienților de CLA era de 45 de ani, cu circa 10 ani mai puțin decât media mărcii. Dar și mai important de atât a fost faptul că 8 din 10 clienți de CLA fuseseră înainte posesori ale unor modele produse de mărcile concurente cu Mercedes-Benz. Drept urmare, constructorul a cules roadele. Mercedes-Benz anunța în august 2014 că a vândut deja peste 100.000 de exemplare CLA, în condițiile în care modelul fusese lansat în aprilie 2013.
Fiind o mașină de nișă, CLA nu este perfect. Adică forma lui seducătoare de mic coupe cu 4 uși are două limitări: spațiul la nivelul genunchilor și capului pentru pasagerii din spate și decupajul și volumul portbagajului.
Luând în calcul aceste capitole care lasă loc de îmbunătățiri, precum și succesul continuat a modelelor sale din clasa compactă, Mercedes-Benz a decis să lanseze Clasa A Sedan. Acesta este dezvoltat pe platforma noii generații Clasa A. Mai întâi a fost lansat în versiune cu ampatament lungit, oferită exclusiv pentru China, unde BMW deja propunea Seria 1 Sedan. Iar pentru restul piețelor este propus acum modelul cu ampatament standard, ce va fi produs atât în Mexic (din 2018), cât și în Germania (din 2019).
Clasa A Sedan măsoară 4.549 mm lungime, 1.796 mm lățime și 1.446 mm înălțime și are un ampatament de 2.729 mm. Mercedes-Benz subliniază că modelul Clasa A Sedan oferă cel mai generos spațiu la nivelul capului, în segmentul său. Iar portbagajul are un volum de 420 litri și o deschidere ce măsoară 950 mm în lățime și 462 mm în diagonală, pentru acces ușor.
În ciuda proporțiilor și dimensiunilor mai mari, sedanul egalează recordul lui CLA, care are un coeficient de frecare cu aerul de doar 0,22 Cd. Și partea frontală a sedanului este mai mică decât a lui CLA, măsurând 2,19 metri pătrați. Drept urmare, Mercedes-Benz Clasa A Sedan are cea mai mică frecare aerodinamică dintre toate mașinile produse în serie la nivel mondial.
Desigur, caroseria elegantă și aerodinamică a sedanului ascunde toate delicatesele tehnologice introduse de noul hatchback Clasa A.
La debut, gama de motorizări va cuprinde două alternative. Modelul pe benzină A 200 are 163 CP, 250 Nm, transmisie automată cu 7 trepte și ambreiaj dublu și un consum mediu între 5,2 și 5,4 l/100 km. Varianta diesel A 180 d dezvoltă 116 CP și 260 Nm, are tot transmisie automată cu 7 trepte și ambreiaj dublu, iar consumul său mediu se înscrie între 4,0 și 4,3 l/100 km.
Interfața digitală MBUX – Mercedes-Benz User Experience pentru sistemul infotainment va fi un argument puternic și în favoarea Clasei A Sedan, având în vedere că planșa de bord este preluată de la noul hatchback. Sunt disponibile trei versiuni ale cockpit-ului digital. Echiparea de bază încorporează două ecrane 7 inch (17,78 cm). Urmează varianta cu un ecran de 7 inch și unul de 12,25 inch (26 cm). Opțiunea de top include două ecrane de 12,25 inch. Noul sistem de recunoaștere a comenzilor vocale activat prin rostirea Hey Mercedes va permite pasagerilor să interacționeze cu mașina rostind în limbaj natural comenzi diverse, precum cele pentru navigație sau climatizare. Nu lipsesc sistemul de proiectare a informațiilor pe parbriz (head-up display), și funcțiile tactile ale butoanelor de pe volan și touchpad-ul de pe canalul median dintre scaunele față.
Capitolul sistemelor de asistare a condusului este la fel de impresionant. Radarele și camera video monitorizează traficul și obstacolele pe o distanță de 500 de metri în fața Clasei A Sedan. Pe lîngă funcțiile deja consecrate ale pilotului automat, mașina încetinește singură înainte de sensuri giratorii, intersecții și chiar și viraje. Nu lipsește sistemul de frânare automată pentru evitarea coliziunilor, care detectează vehicule, pietoni și bicicliști. Sistemul de păstrare a benzii de rulare prin corectarea direcției are la rândul său diverse funcții. La viteze între 60 și 200 km/h acesta transmite vibrații prin volan pentru a alerta șoferul că mașina părăsește marcajele benzii de rulare neintenționat, fără semnalizare prealabilă. În cazul liniilor continue de separare a benzilor, sistemul readuce mașina pe trasă frânând roțile de pe o latură. În cazul macajului cu linie punctată, această intervenție prin intermediul frânelor se face doar dacă există pericolul coliziunii cu un vehicul de pe banda adiacentă (indiferent dacă acesta merge în același sens, sau în sens opus cu Clasa A Sedan).
Noul model compact poate fi echipat și cu faruri MULTIBEAM LED. Acestea au câte 18 LED-uri activate individual și se adaptează la condițiile de trafic.
Și comportamentul dinamic este confortabil și sigur. Mercedes-Benz Clasa A Sedan poate fi astfel dotat cu tracțiune integrală 4MATIC, sistem de amortizare adaptiv și suspensie spate cu patru brațe.