Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 este una dintre acele mașini pe care le poți vedea în garajele de vis imaginate de fani și de cunoscători. Și doar pentru că este o limuzină Mercedes-Benz, ci pentru că are de partea sa o întreagă poveste care nu te lasă să ignori mașina asta.
Și, pe lângă povestea din spate, Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 a fost una dintre cele mai rapide limuzine din lumea. La vremea sa. Adică nu mai târziu de anul 1968. An în care, o limuzină cu un V8 sub capotă nu era neapărat un lucru rar. Dar cei 250 de cai-putere pe care V8-ul de 6,3 litri îi punea la bătaie erau destul de mulți. Și pentru standardele de astăzi, o mașină cu 250 de cai-putere este una rapidă. Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 cântărea 1.780 de kilograme și avea nevoie de numai 6,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. De asemenea, viteza maximă era de 220 km/h. Și, tot Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 parcurgea 1.000 de metri cu start de pe loc în puțin peste 27 de secunde. Printr-o comparație cu mașină modernă, BMW M4 Coupe are nevoie de puțin peste 21 de secunde pentru a parcurge un kilometru cu start de pe loc. Așa că da, Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 a fost o mașină extrem de rapidă. Dar asta nu e tot…
Cam oricine poate să constuiască o mașină rapidă, însă o mașină rapidă și extrem de confortabilă… ei bine, aici e un secret bine păstrat. De exemplu, mașina noastră de astăzi avea suspensie pneumatică pentru ambele punți și o funcție „autonivelantă”. Conform review-urilor din presa auto a vremii, Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 era extrem de rafinat, confortabil și nici măcar o vibrație nu se transmitea în interior. Discurile de frână ventilate asigurau forța de oprire, iar servodirecția, geamurile electrice și închiderea centralizată cu aer pneumatic făceau parte din dotările standard. Mai mult, Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 beneficia și de o transmisie automată cu patru trepte, dar și de un diferențial spate autoblocant. Da, da, în 1968. În total, doar 6.526 de unități au fost produse, ultimul dintre ele părăsind uzina în 1972. Și totul a început cu ideea unui inginer.
Erich Waxenberger, inginerul cu pricina, și-a dat seama de potențialul V8-ului care echipa modelele W 109 așa că, fără știrea șeful său, a început construcția unui model de test. Doar că destul de dificil să construiești o astfel de mașină pe ascuns. Rudolf Uhlenhaut, șeful deparatamentului de dezvoltare, a auzit tumultul V8-ului și, imediat ce a înțeles despre ce este vorba, a semnat cu zâmbetul pe buze ordinul de dezvoltare. Astăzi, după ce multe decenii la rând, Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 nu a reușit să cucerească colecționarii, lucrurile încep să se schimbe. Iar prețul pentru un exemplar într-o condiție decentă a ajuns deja la 80.000 de euro.
Urmărește și testul nostru cu Mercedes-Benz G 350 d 4MATIC: