Mercedes-AMG GT S Roadster va completa gama de modele decapotabile ale diviziei sport începând din iulie 2018.
Cu 522 CP (de la 6.250 rpm) și 670 Nm (între 1.900 și 5.000 rpm), struniți printr-o cutie de viteze cu ambreiaj dublu și 7 trepte, Mercedes-AMG GT S Roadster se încadrează între versiunile GT Roadster (476 CP/630 Nm) și GT C Roadster (557 CP/680 Nm), cu care împarte propulsorul V8 bi-turbo de 4 litri.
Când ai 522 de cai putere sub capotă, singura problemă este că vara va trece foarte repede. Prea repede! Mai exact, Mercedes-AMG GT S Roadster gonește de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și atinge o viteză maximă de 308 km/h.
Șoferul are multiple opțiuni de adaptare a comportamentului mașinii. Sistemul AMG DYNAMIC SELECT oferă cinci moduri de rulare (Comfort, Sport, Sport Plus, Race și Individual), care modifică răspunsul motorului, transmisiei, direcției, pedalei de accelerație, suspensiilor, ESP-ului (cu 3 reglaje) și poziției flapsurilor din evacuarea AMG Performance. Un buton M separate permite șoferului să selecteze treptele cutiei de viteze în mod manual. De asemenea, suspensia poate fi reglată separat. De altfel, suspensia AMG RIDE CONTROL include amortizoare adaptive la fiecare roată. Controlul și tracțiunea sunt la cote înalte și mulțumită faptului că puntea spate este prevăzută cu un diferențial blocabil controlat electronic. Manevrabilitatea lui Mercedes-AMG GT S Roadster poate fi sporită dacă se alege și opțiunea ca roțile spate să fie la rândul lor direcționabile. Această opțiune poate fi comandată împreună cu pachetul AMG DYNAMIC PLUS, care oferă un reglaj special al direcției, suspensii sport mai ferme, puncte de ancorare dinamice pentru motor și transmisie, aplicații specifice pe motor, detalii de culoare galbenă în instrumentarul de bord și volan AMG Performance îmbrăcat în microfibră DINAMICA.
Și sistemul de frânare este la nivelul de sportivitate așteptat. Standard sportive germane este echipată cu discuri de frână din material compozit, care pe puntea față au diametru de 390 x 36 mm și etriere cu 6 pistonașe, iar pe puntea spate măsoară 360 x 26 mm și au etriere cu un pistonaș. Opțional se oferă un sistem de frânare cu discuri ceramice (de 402 x 39 mm pe față, respectiv 360 x 32 mm pe spate), care cântărește cu 40% mai puțin decât sistemul de frânare standard și asigură performanțe la nivel de competiții.
Mercedes-AMG GT S Roadster este avantajat și de proporția mare de elemente fabricate din aluminiu (structură, brațele suspensiilor, cadre din acoperișul textile etc.). În plus, capacul portbagajului este turnat dintr-un material compozit ușor. Greutatea fără șofer este de 1.625 kilograme, iar această masă este împărțită aproape egal între punți (43% pe față, 57% pe spate).
Fiindcă vorbim despre un Mercedes-Benz, nu puteau lipsi dotările de confort. Astfel, roadsterul poate avea optional sistem AIRSCARF încorporat în tetiere (suflă o așa-zisă eșarfă de aer cald la nivelul gâtului șoferului și pasagerului din dreapta). Opțional, este disponibil și sistemul de climatizare pentru scaune.