Advertisement
STIRI — martie 9, 2018 at 1:46 pm

Mercedes-AMG GT Coupe cu 4 uși – Un răspuns pentru Porsche Panamera

by

Dacă sunteți printre cei care consideră că noul Mercedes-Benz CLS arată elegant, dar prea timid, atunci constructorul vă propune drept alternativă mult mai radicalul Mercedes-AMG GT Coupe cu 4 uși.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4-Türer Coupé

Diferențele dintre cele două mașini sunt evidente, deși ambele sunt coupe-uri cu 4 portiere. Văzut din profil, CLS este clar format din 3 volume: capotă, habitaclu și portbagaj. În schimb AMG GT are un spate plonjat, care îl apropie ca stil de Audi A7, dar și de Porsche Panamera. Mai mult de atât, aspectul exotic, furios, precum și performanțele impresionante îl pregătesc pentru a pune pe fugă și pe BMW M8 Gran Coupe, care a fost la rândul lui prefigurat la Salonul Auto de la Geneva printr-un concept care a atras multă atenție.

Nu vă mai sâcâi cu detalii despre format și design. Știu că esența sunt performanțele. La acest capitol sunt propuse 3 variante.

Vârful de gamă este Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ cu motor twin-turbo V8 de 4 litri, care dezvoltă 639 CP și 900 Nm (între 2.500 și 4.500 rpm). Acest model gonește de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde și atinge 315 km/h. Este oferită și o alternativă un pic mai temperată a aceluiași motor. Acesta produce 585 CP și Nm pentru modelul Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde și împinge acul vitezometrului până la 310 km/h. Trebuie să ținem cont și de faptul că mașinile astea cântăresc fără șofer 2.045, respectiv 2.025 kg. Pentru a tempera setea de combustibil al acestor versiuni de V8, ele au și funcția de deconectare automată a 4 cilindri. Când este selectat modul de rulare Comfort, această funcție este activă între 1.000 și 3.250 rpm.

Modelul de bază este Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+, cu motor pe benzină cu 6 cilindri în lini, cilindree de 3 litri. Propulsorul cu ardere internă livrează 435 CP și 520 Nm (între 1.800 și 5.800 rpm), dar primește un surplus de 22 CP și 250 Nm de la sistemul electric EQ Boost (alternator), care alimentează și sistemul electric de 48 de volți al mașinii.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4-Türer Coupé

Modelele cu motor V8 au transmisia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, cu 9 trepte, însoțită de funcția RACE START, pentru demaraje optime. Modelul cu 6 cilindri are transmisie AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, tot cu 9 trepte.

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ are standard suspensii cu arcuri de oțel și amortizoare adaptive. Frații săi mai musculoși au suspensie pneumatică.

Toate variantele acestuo coupe cu 4 uși au sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4MATIC+. Pentru senzații tari, șoferul poate activa Drift Mode, care permite derapaje sălbatice, mașina trecând complet la tracțiune spate. Drift Mode este oferit standard doar pentru versiunea de top, de 639 CP.

Nu lipsește diferențialul cu alunecare limitată pentru roțile de la puntea spate.

Indiferent de motorizarea aleasă, Mercedes-AMG GT Coupe cu 4 uși beneficiază de direcție integrală. Adică și roțile spate sunt capabile să vireze. Până la 100 km/h virează în sens opus roților frontale. După 100 km/h, urmează același sens.

Mercedes-AMG laudă și feedback-ul oferit de sistemul de direcție cu raport de demultiplicare dependent de viteza de rulare. Asistarea direcției variază și în funcție de modul de rulare selectat (Comfort, Sport, Sport+) sau poate fi personalizat în modul Individual.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4-Türer Coupé

Opțional clienții pot alege și un sistem de frânare cu discuri ceramice, dar și sistemele standard sunt performante, având discuri ventilate și perforate, din material compozit.

Aerodinamica mașinii a fost, de asemenea, foarte atent optimizată. Astfel, există un eleron  integrat în portbagaj, care se ridică sau se coboară la  diverse înălțimi și unghiuri, în funcție de necesități. Iar spoilerul frontal include ca și AMG GT R prize de aer verticale care se închid sau se deschid automat, pentru a adapta aerodinamica și pentru a răci motorul.

Poate fi comandat și pachetul Aerodynamics, cu un spoiler față cu decupaje mai mari, elemente aerodinamice suplimentare, un difuzor spate și un eleron neretractabil, cu lamelă reglabilă manual.

Caracterul sportiv este subliniat inclusiv de faptul că Mercedes-AMG GT cu 4 uși poate fi comandat pentru locurile din spate cu o banchetă, sau cu 2 scaune individuale. Totodată, sunt oferite diverse tipuri de scaune, de la fotolii cu cusătură diamant, până la scaune sport puternic profilate.

Desigur, Mercedes-AMG GT cu 4 uși dispune de sistemele de infotainment, conectivitate și asistare a condusului regăsite la limuzinele Mercedes-Benz. Dar farmecul său constă în dotări deosebite, precum AMG TRACK PACE, care înregistrează și analizează 80 de parametri de funcționare ai mașinii, dar și timpii înregistrați pe circuit cu mașina, pentru ca șoferul să își poată îmbunătății performanțele, așa cum face și un campion, precum Lewis Hamilton.

Citeste si...

Opel Ampera-e – Un Chevrolet Bolt EV cu viză pentru Europa
VIDEO: Toate informațiile despre noul BMW Seria 5

Lasa un comentariu:

Comentarii