Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC debutează în gama Mercedes-AMG de modele care-și propun să ofere un nivel oarecum rezonabil de putere și performanță și devine cel de-al treilea model ce poartă denumirea „450 AMG”. Versiunile „450 AMG” sunt, de fapt, modele mai puțin performante decât vârfurile de gamă „63 AMG” sau „65 AMG”, dar și mai puțin costisitoare, atât prin prisma prețului de achiziție, cât și prin prisma costurilor de rulare.
Puterea noului Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC vine, contrar așteptărilor, de la un motor de 3,0 litri, în configurație V6, dar care se bucură de toate benficiile supraalimentării „duble” și de cele ale injecției directe de benzină. Puterea maximă livrată de Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC este de 367 de cai-putere, între 5.500 și 6.000 de rotații pe minut, în timp ce momentul motor maxim pus la dispoziție între 2.000 și 4.200 de rotații pe minut este de 520 Nm. Alături de o transmisie automată cu nouă rapoarte – 9G-Tronic – și de tracțiunea integrală 4MATIC, Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h.
Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC promite și un consum mediu decent, adică nu mai mult de 8,6 l/100 km conform testelor oficiale, iar emisiile de CO2 nu ar trebui să depășească 199 g/km. În România, noul Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC are un preț de listă de 73.160 de euro, cu TVA inclus, fiind astfel cu mult mai ieftin decât versiunile de top. Acestea din urmă, Mercedes-AMG GLE 63 4MATCI și Mercedes-AMG 63 S 4MATIC au prețuri de pornire de 116.095 euro, cu TVA inclus și, respectiv, 126.387 de euro, cu TVA inclus. Prin urmare, concluzia e una singură: noul Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC e un chilipir, nu?