Advertisement
STIRI — februarie 3, 2017 at 3:28 pm

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate, sau cum să îți teleportezi copii la școală

by

Clișeul spune că atunci când bărbatul ajunge la andropauză își cumpără un Porsche. Dar de ce să bați la ochi în fața nevestei sau a vecinilor cârcotași, când poți să-ți iei noul break Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate, care are loc pentru toată familia și sprintează de la 0 la 100 km/h mai repede decât îi poți pronunța tot numele.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ T-Modell und E 63 S 4MATIC+ T-Modell; S 213, 2016

Motive pentru liniuțele cu mașini sunt diverse, dar au aceeași sămânță: orgoliul! Orgoliul se manifestă puternic și în rândul părinților atunci când vor să arate cum sunt ei campioni în a avea grijă de copii. Aparent, ar exista șoferi familiști care vor să se laude că nimeni nu-și duce toți copii la școală mai repede decât ei. Astfel s-ar explica de ce Mercedes-AMG a creat modelul E63 S 4MATIC + Estate care sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, având un motor V8 bi-turbo de 612 CP și 850 Nm. Există și o versiune ceva mai domolită, căreia îi lipsește S-ul din denumire. Dar și în cazul acesteia șoferul are la pedală 571 CP și 750 Nm, care fac corpolentul break de cel puțin 2.060 de kilograme (cu tot cu șofer) să țâșnească până la 100 km/h în 3,6 secunde. Până și modelul mai “lent” reușește să fie mai iute de picior decât Audi RS6 Avant, principalul rival, care se laudă cu un timp 0-100 km/h de 3,7 secunde, având 605 CP și 700 Nm.

Pentru ambele versiuni de putere, Mercedes-AMG promite un consum mediu între 9,1 și 9,4 l/100 km, deoarece motorul dezactivează 4 cilindri pentru a nu arde benzină în exces atunci când solicitările sunt reduse. Dar cui îi pasă, când probabil șoferul va dori mai întâi să vadă cât de repede poate urca mașina cele 9 trepte ale cutiei de viteze AMG Speedshift MCT, pentru a atinge viteza maximă limitată la 250 km/h. Cu asemenea specificații, a da o fugă cu toată familia până la munte capătă un înțeles mult mai exaltant. Până și latura utilă este ofertantă, fiindcă volumul minim al portbagajului este de 640 de litri, fără a rabata vreunul dintre spătarele banchetei. Cu alte cuvinte nu pierzi timp certându-te cu nevasta și copii despre câte haine și jucării pot fi luate în vacanță. Pur și simplu poți să răstorni dulapul în portbagaj.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ T-Modell und E 63 S 4MATIC+ T-Modell; S 213, 2016
Dar farmecul real al lui Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ Estate este că reprezintă genul de mașină la volanul căreia de abia aștepți să te provoace vreun alt tătic la andropauză care și-a cumpărat un Porsche după primul lui divorț. Iar dacă cumva reușește să se țină cu nasul în eșapamentul tău, cu siguranță îl pierzi la prima trecere peste linia de tramvai. Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ Estate are suspensii pneumatice cu câte trei incinte, iar tăria lor poate fi reglată prin activarea sau dezactivarea individuală a acestor camere pneumatice. Sau, mai simplu zis, tu nu vei simți vreo jenă când zbori peste linia de tramvai, în timp ce șoferul Porsche-ului ar cam fi nevoit să sară pe frână făcând o grimasă nu tocmai demnă.
Desigur, lui Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ Estate nu-i lipsesc nici una dintre delicatesele tehnice în materie de performanță, infotainment, siguranță, conectivitate și confort de care dispune sedanul. Despre toate acestea puteți citi în articolul dedicat lui Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+.
Iar dacă vă aflați printre potențialii clienți ai acestui super-Estate, trebuie să știți că va fi prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva din luna martie și va fi comercializat din aprilie.

Citeste si...

Ferrari J50 aniversează 50 de ani de la debutul mărcii italiene în Japonia
Skoda Kodiaq Scout – Mai mult fler pentru off-road

Lasa un comentariu:

Comentarii