Advertisement
STIRI — octombrie 26, 2016 at 12:29 pm

Noul Mercedes-AMG E 63 4MATIC: Cel mai puternic „E” din toate timpurile

by

Noile Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ și E 63 S 4MATIC+ au prezentate oficial, iar noile modele sunt cele mai puternice versiuni ale Clasei E din toate timpurile.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ și E 63 S 4MATIC+ sunt echipate cu motorul V8, de 4,0 litri, supraalimentat, iar cea mai puternică variantă este responsabilă pentru nu mai puțin de 612 cai-putere și un moment motor de 850 Nm, disponibil între 2.500 și 4.500 de rotații pe minut. Prin urmare, nu e deloc de mirare că sprintul 0-100 km/h pentru versiunea „S” durează doar 3,4 secunde! Versiunea „normală” livrează 571 de cai-putere și 750 Nm și reușește să facă suta în 3,5 secunde. Privind aceste cifere suntem siguri că noile Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ sunt cele mai rapide limuzine premium create vreodată. Viteza maximă pentru cele două modele este limitată electronic la 250 km/h, însă dacă se optează pentru pachetul AMG Driver’s Package, viteza maximă ajunge la 300 km/h.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC

Motorul V8 de 4,0 litri este supraalimentat cu ajutorul a două turbine, montate în interiorul „V-ului” dintre cele două bancuri de cilindri. Se pare că această soluție constructivă permite o compactare a întregului motor, precum și un răspuns instantaneu al turbinelor, eliminând astfel orice urmă de turbo-lag. Alte modificări ale motorului includ noi pistoane, o admisie de aer optimizată, precum și răcire mai bună a aerului. În rest, injectoarele piezo-electrice, construcția cu patru supape pe cilindru, managementul alternatorului și al sistemului Star/Stop și multe altele sunt preluate din familia deja existentă. Totuși, o foarte mare atenție a fost acordată soft-ului după care funcționează motorul.

Un alt aspect foarte important este legat de managementul cilindrilor, care pot fi opriți. Denumit „AMG Cylinder Management”, sistemul este folosit de Mercedes pentru prima dată în cazul unui motor supraalimentat și în cazul sarcinilor reduse, cilindri doi, trei, cinci și opt sunt dezactivați, rezultând astfel un consum de combustibil cât se poate de redus. Practic, noile Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ și E 63 S 4MATIC+ promit să consume doar 8,9 l/100 km în regim mixt și să emită 203 g CO2/km.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC

Ambele versiuni E 63 AMG sunt disponibile exclusiv în combinație cu un inovativ sistem de tracțiune integrală, sub numele complet „AMG Performance 4MATIC+”. Dezvoltat speciale pentru noile Mercedes-AMG E 63 4MATIC+, acest sistem distribuie cuplul între cele două punți în procent de până la 100%, asigurând astfel tracțiune optimă, indiferent de condiții. În plus, conform celor de la Mercedes, această tranziție a cuplului este insesizabilă. Un sistem de cuplare electro-mecanic conectează puntea față de puntea spate, aceasta din urmă fiind cea care lucrează în condiții normale. Totuși, în cazul în care îți făceai griji că nu vei mai putea face „cerculețe” cu noile Mercedes-AMG E 63 4MATIC+, poți sta liniștit. Există acum modul „Drift”, ce poate fi activat în modul „Race” al programului AMG DYNAMIC SELECT prin intermediul padelelor de pe volan. Totuși, modul „Drift” este oferit în standard doar pentru versiunea S”. Un alt element important în cazul noilor Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ este transmisia automată cu nouă trepte, transmisie ce a fost revizuită și adaptată special pentru aceste două modele. Un soft dezvoltat special permite schimbări mai rapide și retrogradări multiple instantanee, iar un ambreiaj „umed” înlocuiește convertorul de cuplu în cazul plecărilor de pe loc.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC

Noile Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ vor fi prezentate într-o ediție specială – „Edition 1” – pe 16 noiembrie în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, iar livrările vor începe cu luna martie a anului viitor. Rămâne doar de văzut cu ce o să vină viitorul BMW M5, care va avea și el tracțiune integrală.

Citeste si...

VIDEO: Maria Teresa de Filippis, prima femeie pilot din Formula 1
Devalorizarea sprintului 0-100 km/h

Lasa un comentariu:

Comentarii