Advertisement
STIRI — februarie 27, 2016 at 2:35 pm

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe își face intrarea

by

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe este nou copil ieșit din mâinile diviziei de preformanță a producătorului german și își propune să realize lucruri importante în raport cu principalii săi rivali.

Practic, spre deosebire de fratele său mai mare, C 63 AMG Coupe, proaspăt prezentatul Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe se adresează celor care nu-și doresc toată nebunia pe care V8-ul biturbo de 4,0 litri și cei 476 CP  – sau chiar 510 CP în versiunea S – pe care C 64 AMG Coupe o prezintă. Și, desigur, celor care consideră cei 78.480 de euro pe care Mercedes îi cere pentru C 63 AMG Coupe reprezintă o sumă care ar putea fi cheltuită în alte scopori. Prin urmare, Mercedes-AMG a făcut un pas logic și, la fel ca în cazul altor modele din gamă, va furniza o versiune mai „domoală” și mai cuminte.

Noul Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe are sub capotă un motor de 3,0 litri, în configurație V6, supraalimentat, care livrează 367 de cai-putere între 5.500 și 6.000 de rotații pe minut, dar și un cuplu motor maxim de 520 Nm, disponibil între 2.000 și 4.200 de rotații pe minut. Puterea este transmisă sistemului de tracțiune integrală 4MATIC prin intermediul unei transmisii automate cu nouă rapoarte, motiv pentru care sprintul 0-100 km/h durează 4,7 secunde, iar Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. În cazul în care interesează pe cineva, consumul mediu promis de Mercedes pentru noul C 43 AMG variază între 7,8 și 8,0 l/100 km, iar emisiile de CO2 variază și ele între 178 și 183 g/km.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe

Motorul de 3,0 litri care propulsează noul Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe beneficiază de un strat protector special, aplicat prin tehnologia NANOSLIDE, astfel că interiorul cilindrilor se bucură de o forță de frecare mai mică și, implicit, de un randament mai bun. Acest strat protector are și rolul de a proteja motorul, iar tehnologia pare să fie aceeași utilizată și de Mercedes-AMG Petronas pentru motoarele ce echipează monoposturile F1. Printre „bunătățile” oferite pentru noul Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe se numără și o transmisie automată cu nouă trepte care promite timpi de schimbare mai rapizi în modurile „Sport” și „Sport Plus”. În modul manual al transmisiei, șoferul poate schimba treptele prin intermediul padelelor montate pe volan.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe

În echiparea standard a noului Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe este oferit și sistemul AMG Ride Control, astfel că duritatea suspensie poate fi controlată de șofer prin intermediul unui singur buton, iar modurile sunt „Comfort”, „Sport” și „Sport Plus”. Alături de amortizoarele adaptive, Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe vine echipat și cu sistemul AMG Dynamic Select, astfel că cele cinci moduri de rulare sunt adaptate preferințelor șoferului. Nici sistemul de direcție nu a fost uitat, astfel că și el primește două moduri de ajustare – „Comfort” și „Sport”, iar setările direcției sunt direct dependente de modul de rulare selectat prin AMG Dynamic Select.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe

Strategia Mercedes de difersificare a gamei și mai ales a diferitelor versiuni de motorizare este una câștigătoare, iar acest lucru este cât se poate de evident pentru orice aruncă un ochi pe datele de vânzări înregistrate de producătorul german în 2015. Noul Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe vine să completeze încă o nișă, așa cum au făcut-o, de exemplu, GLE 450 AMG sau chiar C450 AMG 4MATIC. Principalul rival al noului Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe este acum chiar noul BMW Seria 4 Coupe în versiunea 440i, chiar dacă acesta din urmă trebuie să se mulțumească doar cu 326 de cai-putere față de cei 367 ai lui C 43 AMG.Totuși, ținând cont de apariția noului BMW X4 M40i care practic și de apariția noului BMW M2 Coupe, nu suntem siguri că BMW nu va prezenta o versiune M40i și pentru Seria 4 Coupe, mai ales că în modul acesta lupta cu noul Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe ar fi mult mai echilibrată.

Citește și testul nostru cu Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC Coupe:

Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC Coupe

Citeste si...

Jaguar XJ6 Greatest Hits – Rockstar-ul etern
Surpriză! Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury e un SUV cu format de sedan

Lasa un comentariu:

Comentarii