Advertisement
STIRI — ianuarie 31, 2018 at 4:45 pm

Mazda VISION COUPE – Cel mai frumos model concept al anului

by

Se spune că frumusețea este subiectivă și că ține de preferințele fiecăruia dintre noi. Dar uitându-ne la Mazda VISION COUPE cred că putem cădea cu toții de acord că mașina asta merită un premiu pentru designul său.

Mazda_VISION_COUPE-most_beautiful_concept_award-2018-7

Juriul celei de a 33-a ediții a prestigiosului Festival Automobile International (30 ianuarie 2018, Paris), format din experți în auto și motor sport, precum și arhitecți și designeri vestimentari renumiți, i-a oferit lui Mazda VISION COUPE titlul de “Cel mai frumos model concept al anului”. Importanța acestui titlul este cântărită în concurenții de excepție față de care conceptul Mazda s-a impus.
Ceilalți nouă finaliști din categoria dedicată conceptelor au fost Audi Aicon, BMW i Vision Dynamics, Kia Proceed Concept, Lamborghini Terzo Millennio, Mercedes-Benz AMG GT Concept, Mercedes-AMG Project One, Vision Mercedes Maybach 6 Cabriolet, Nissan Vmotion și Peugeot Instinct. Toate aceste prototipuri au un cuvânt greu de spus în materie de design. Dar dacă ar fi să numesc un element prin care Mazda VISION COUPE se distinge de restul conceptelor fascinante prezentate în 2017, nu îmi este greu să remarc armonia fără efort din liniile și proporțiile prototipului.

03_vision_coupe_ext_rq
Este pur și simplu o mașină grațioasă, suplă. Este lipsită de muchii ascuțite cu aspect agresiv. Pare că a fost modelată cu mângâieri. Nu arată ca un bloc de metal contorsionat în fel și chip. Este ceva fluid în prestanța sa. Inspiră calm, fiindcă nu epatează. Nu se chinuie să atragă atenția cu decupaje, fante, linii intersectate. Pe lângă Mazda VISION COUPE, celelalte concepte par că țipă după atenție. Poate că tocmai acesta a fost farmecul subtil, dar de neomis, al conceptului Mazda, care a sedus juriul Festival Automobile International.
Piața auto este aglomerată cu modele noi, iar toți constructorii se luptă să acapareze atenția prin forme cât mai complicate, șiraguri de LED-uri cât mai lungi și întortocheate și ecrane digitale mai luminoase și aglomerate cu grafică decât panourile publicitare. Mazda VISION COUPE merge fix în sens opus față de aceste curente, dar reușește să fie totodată foarte modernă.

11_vision_coupe_int_front
Mazda VISION COUPE surprinde și în metal efectul de dinamism al schițelor trasate de designeri. Efectul acesta a fost obținut prin proporții. Cabina este împinsă mult spre spatele mașinii, sursa principală de inspirație din trecut fiind coupe-urile clasice. În acest sens constructorul invocă modelul Luce Rotary, cunoscut drept Mazda R130.
Simplitatea și iluzia de viteză care caracterizează designul exterior sunt reunite într-o formă pe care Mazda o denumește pe bună dreptate “one-motion”. Și, într-adevăr, liniile par trase dintr-o singură mișcare elegantă.
Atât designul caroseriei, cât și al habitaclului mizează pe substanța formelor generale. Nu recurge la brizbrizuri create prin forțarea unor detalii schimonosite, care încearcă să condimenteze o formă generală fadă și banală.
Iar cel mai bun lucru în toată această poveste estetică de bun gust este faptul că VISION COUPE prefigurează designul viitoarei generații de modele Mazda.

„VISION COUPE folosește reflexiile pentru a exprima vitalitate, următorul pas pentru designul KODO”, a declarat Ikuo Maeda, managing executive officer responsabil de design și brand style. „Această mașină încorporează estetica japoneză delicată, și faptul că a fost premiată aici, în „Orașul Luminii”, la doi ani după ce RX-VISION a fost recompensat cu același premiu, este foarte îmbucurător. Vrem să ne păstrăm identitatea de marcă japoneză pe măsură ce continuăm să construim mașini atractive la nivel global.”
VISION COUPE este a doua creație Mazda care a obținut în ultimii trei ani un titlul în cadrul Festival Automobile International. În 2016, laurii au fost acordați conceptului RX-VISION.

RX-VISION_GMS_2016
VISION COUPE va fi expus până vineri, 4 februarie, la Hotel National des Invalides, la expoziția Festival Automobile International, din Paris. Festivalul atrage aproximativ 35.000 de vizitatori.

Citeste si...

Noul Audi RS5 Coupe Sport: doar 75 de unități.
Mercedes-Benz Clasa G: Vârsta nu contează, dacă te simți tânăr în interior!

Lasa un comentariu:

Comentarii