Advertisement
STIRI — decembrie 29, 2015 at 7:35 am

Mașinile Toyota vor citi șoselele pentru a actualiza hărțile de navigație

by

Toyota va transforma mașinile sale de serie în instrumente de colectare a imaginilor și datelor GPS care vor fi folosite la generarea hărților de navigație.

Toyota

Crearea unor hărți precise ale șoselelor și actualizarea lor constantă reprezintă o necesitate esențială în dezvoltarea automobilelor autonome. Problema este că momentan hărțile sunt făcute cu automobile dotate cu scanare laser speciale, care crează o imagine 3D a drumurilor pe care le parcurg. Această metodă presupune ca toate datele colectate să fie apoi editate manual pentru a se integra informații despre semnele de circulație sau marcajele drumului. Colectarea informațiilor prin această metodă nu este frecventă, astfel încât hărțile sunt actualizate rar, pierzându-și din relevanță și exactitate. Totodată, numărul mașinilor cu scanere laser este redus, astfel că sunt comparate puține informații, ceea ce afectează precizia hărților.

Dar cum ar fi dacă fiecare mașină de pe șosea ar “citi”constant șoselele și ar transmite informațiile către un centru unde datele sunt corelate? Aceasta este întrebarea pe care Toyota și-a adresat-o și pentru care ne propune acum un răspuns cu potențial uriaș.

Toyota va prezenta soluția sa inovatoare la CES (Consumer Electronics Show) în ianuarie 2016. Este vorba despre un sistem care folosește camerele video și GPS-ul instalate pe automobilele de serie pentru a culege imagini reale ale șoselelor și date de localizare precise. Toate aceste informații sunt transmise către un centru de date unde sunt corelate, corectate și actualizate continuu, astfel încât se obțin hărți cu un grad de precizie ridicat. Un mare avantaj este că Toyota a creat un sistem care face automat întregul proces de colectare și editare a imaginilor și datelor GPS, ceea ce face posibilă actualizarea rapidă și constantă a hărților.

Constructorul japonez menționează că metoda folosirii camerelor video și localizării GPS are o marjă de eroare mai mare decât cea clasică a mașinilor cu scanere laser. Însă erorile pot fi corectate datorită folosirii unor tehnologii care compară și potrivesc imaginile provenite de la mai multe mașini. De asemenea, se folosesc tehnologii care estimează traiectoriile. Astfel, marja de eroare este redusă la doar 5 cm în cazul șoselelor drepte.

Toyota anunță că noul sistem va fi implementat în automobilele autonome care vor fi disponibile pe piață începând din 2020. Iar primele aplicații ale sistemului vor fi în principal pentru autostrăzi, pentru ca mai apoi să se extindă și la restul șoselelor, având și rolul de a asista în prevenirea accidentelor. De asemenea, planul constructorului este de a colabora cu alte companii care produc hărți pentru a încuraja folosirea hărților precise de către furnizori de servicii atât din domeniul privat, cât și cel public.

Citeste si...

McLaren 675LT Spider – Toată producția s-a vândut în 2 săptămâni
VIDEO: Tesla Roadster: 0-96 km/h în 1,9 secunde. Ce ar mai fi de zis?

Lasa un comentariu:

Comentarii