Advertisement
STIRI — iunie 21, 2016 at 3:35 pm

Maserati Quattroporte facelift – Un plus de rafinament și tehnologii avangardiste

by

Maserati Quattroporte primește o serie de dotări multimedia și de asistare a condusului, precum și pachete stilistice care îi mențin puterea de atracție în segmentul de lux.

575e749c7e5a2

Cine alege un Maserati Quattroporte în loc de un Mercedes-Benz Clasa S, BMW Seria 7 sau Audi A8 înseamnă că vrea acel stil inconfundabil italian și motorizările de proveniență Ferrari. Dar în lumea modernă au început să conteze din ce în ce mai mult dotările multimedia și de asistare a condusului, astfel că limuzina Maserati s-a actualizat mai puțin la partea estetică și mai mult la cea care ține de electronică.

Caroseria a primit retușuri subtile, dar eficiente. Coeficientul aerodinamic al mașinii a fost îmbunătățit cu 10% datorită restilizării decupajele spoilerelor și oglinzilor exterioare, podelei plate și sistemului ajustabil electric Air Shutter de controlare a circulației aerului prin grila frontală. Acest sistem se află între noile elemente verticale mai proeminente ale grilei frontale și radiatorul motorului. Air Shutter oferă și o gestionare optimă a temperaturii lichidelor din motor.

575e78360d3fb
La interior marea noutate este ecranul tactil multifuncțional de 8,4 inch amplasat în centrul planșei de bord, pe care sunt afișate informațiile noului sistem infotainment care oferă conectivitate smartphone prin Apple CarPlay și Android Auto. Dar au fost schimbate și comenzile pentru climatizare și sertarul aflate sub acesta. Iar canalul median încorporează un buton rotativ, aflat în spatele manetei schimbătorului de viteze, pentru controlarea volumului și a altor funcții.

Pentru a sublinia mai bine atât luxus, cât și caracterul sportiv implicite pentru marca italiană, Maserati oferă acum două pachete de echipare foarte clar conturate: GranLusso pentru eleganță și GranSport pentru sportivitate.

GranLusso se distinge prin decupajele mai puțin pronunțate ale spoilerelor, care încorporează elemente cromate subtile, precum și prin jantele Mercurio de 20 inch și etrierii discurilor de frânără vopsiți în negru. Habitaclul este personalizat cu tapițeria ediției Ermenegildo Zegna, care folosește atât piele de calitate, cât și mătase, și inserțiile de lemn Radica. GranSport are spoilere cu un look mai agresiv, jante Titano de 21 inch și etrieri vopsiți în roșu. Opțional, în cazul echipării GranSport, elementele verticale ale grilei frontale pot fi de culoare negru lucios. Tot contracost este disponibil și un pachet cu elemente din fibră de carbon pentru caroserie. Acesta cuprinde carcasele oglinzilor exterioare, mânerele portierelor și elemente din spoilerul față și montantul central. Atmosfera sport din habitaclu este evidențiată prin scaunele față și spate mai profilate și inserții Piano Black. Volanul sport poate avea și inserții de carbon, iar în spatele lui se află clapetele de aluminiu pentru selectarea treptelor cutiei de viteză.

575e7834b4401

Gama de motorizări este compusă din aceleași propulsoare, dar cu unele mici plusuri de performanță. Diesel-ul V6 turbo de 3 litri permite atingerea unor viteze maxime de 252 km/h în varianta cu 275 CP și 242 km/h în cea de 250 CP. Motorizarea diesel de 275 CP are și 600 Nm și demarează de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde. Dar Quattroporte se mândrește cu adevărat cu alternativele V6 și V8 pe benzină, fiindcă acestea sunt produse de Ferrari. Este vorba despre un V6 Twin-Turbo cu două versiuni de putere. Cel mai puțin puternic (disponibil pe anumite piețe) a primit un surplus de 20 CP, ajungând acum la 350 CP. Dispune și de 500 Nm și asigură un sprint 0-100 km/h în 5,5 secunde și o viteză maximă de 270 km/h. Același propulsor V6 de 3 litri este oferit și cu 410 CP și 550 Nm, atât pentru modelele cu tracțiune sptae, cât și pentru cele cu tracțiune integrală Q4. Astfel motorizat, un Maserati Quattroporte S Q4 atinge 286 km/h și demarează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde.
Vârful de gamă îl reprezintă V8-ul Twin-Turbo de 3,8 litri, care livrează 530 CP și 710 Nm. Acesta este inima lui Quattroporte GTS cu tracțiune pe puntea spate, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde și atinge 310 km/h.

575e846328baa

Toate modelele Quattroporte au cutie de viteză automată ZF cu 8 trepte, amortizoare cu sistem de control electronic Skyhook și o distribuție a maselor în raport 50:50. Acestea, împreună cu șasiul a cărei masă a fost redusă prin utilizarea extinsă a elementelor de aluminiu, constituie argumentele tehnice prin care Maserati Quattroporte se recomandă drept una dintre cele mai dinamice limuzine.
Însă are de înfruntat concurență foarte dură, care este înarmată cu o multitudine de sisteme avangardiste de siguranță și asistare a condusului. Așadar, Quattroporte a primit cu ocazia facelift-ului o listă considerabilă de dotări: cruise control adaptiv cu funcție stop&go, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de avertizare în cazul unei eventuale coliziuni frontale dotat și cu funcție de asistare avansată a frânării, sistem de frânare de urgență automată, sistem cu camere video care oferă o vedere în jurul automobilului.
Confortul pasagerilor este asigurat și de faptul că modelul Quattroporte poate fi dotat cu un senzor pentru măsurarea nivelului de poluare din exteriorul habitaclului. Acesta previne intrarea în cabină a aerului poluat și a gazelor toxice.

Citeste si...

Roborace – prima cursă a mașinilor autonome începe în 2016
Noul Seat Ibiza, sau cum se pronunță tehnologie în spaniolă

Lasa un comentariu:

Comentarii