Maserati Levante Trofeo, cea mai feroce versiune a SUV-ului Italian, a debutat cu ocazia salonului auto de la New York, mândru de noul său motor V8.
Propulsorul său TwinTurbo de 3,8 litri livrează 590 CP la 6.250 rpm și 730 Nm între 2.250 și 5.000 rpm. Gestionate prin sistemul de tracțiune integrală, aceste resurse fac posibil un sprint 0-100 km/h în doar 3,9 secunde și împing acul vitezometrului un vârf peste 300 km/h. Acest propulsor oferă cel mai bun raport putere/cilindree (156 CP/litru) dintre toate moatoarele oferite de Maserati în istoria sa. Și, la fel ca și restul propulsoarelor sale pe benzină, V8-ul lui Maserati este asamblat de Ferrari, în Maranello. Raportul greutate/putere este la rândul său un factor favorizant pentru sportivitate, fiind de 3,6 kg/1 CP. Iar pentru obținerea unui demaraj optim, șoferul poate selecta modul de rulare Corsa, care are funcția Launch Control. Versatilitatea lui Maserati Levante Trofeo este subliniată și de celelalte moduri de rulare, care reglează dinamica mașinii (Normal, I.C.E., Sport și Off Road). În funcție de modul selectat, diferă răspunsul motorului, transmisiei, suspensiilor pneumatice (inclusiv garda la sol), sistemului de amortizare Skyhook, tracțiunii intrgrale și sistemelor de control ale tracțiunii și stabilității.
Și distanța de frânare este lăudabilă, având în vedere că este vorba despre un SUV corpolent. Maserati Levante Trofeo oprește de la 100 km/h în 34,5 metri. Totodată, comportamentul dinamic al mașinii este favorizat de împărțirea egală a maselor între cele două punți (avantaj regăsit la toate versiunile de motorizare ale SUV-ului Maserati Levante).
Producția lui Maserati Levante Trofeo va începe în această vară și va avea loc în uzina din Mirafiori (Torino), care a trecut printr-o actualizare. Maserati dorește să exporte cel mai sportiv Levante în special în SUA și Canada, pentru început.