Advertisement
STIRI — noiembrie 24, 2016 at 7:44 pm

Lotus Exige Sport 380: Expresia pură a sportivității

by

Lotus Exige Sport 380 este alintat „ucigașul de supercar-uri”. Iar această poreclă devine clară când citești specificațiile tehnice: 375 CP și doar 1.066 kg (fără lichide).

open-20161123130320-48958c41

Lotus ne dă numai vești bune! CEO-ul, Jean-Marc Gales, a declarat revistei Autoexpress că divizia de mașini a mărcii Lotus este pe punctul de a înregistra profit anul acesta, pentru prima oară de la era lui Colin Chapman, adică din anii ’70. Succesul este datorat popularității recâștigate în rândul clientelei din SUA. De asemenea, Jean-Marc Gales a confirmat revistei Autocar că noua generație a modelului Elise va fi lansată în 2020, având un șasiu evoluat din cel al modelului actual și capabil să respecte normele de siguranță stricte din SUA. Până atunci Lotus ne va capta atenția cu versiuni speciale ale modelelor existente, iar un exemplu exaltant este Exige Sport 380. Această versiune este supranumită „ucigașul de supercar-uri”, având arme precum raportul de 352 CP per tonă.

Lotus Exige Sport 380 are un motor V6 de 3,5 litri, care dezvoltă 375 CP și 410 Nm. Dar cel mai important avantaj este arătat de cântar: fără lichide cântărește doar 1.066 de kilograme. De aceea, sprintul 0-96 km/h este executat în 3,5 secunde (0-100 km/h în 3,7 secunde). Viteza maximă de 286,4 km/h completează cartea de vizită a sportivei britanice. Resursele mașinii sunt exploatate prin intermediul cutiei de viteze manuală cu 6 trepte, care are component din aluminiu și a fost optimizată pentru precizie și pentru mișcări laterale minime ale levierului. Din primăvara lui 2017 va fi oferită și o cutie de viteze automată, tot cu șase trepte.

x-2016112311383592799

Constructorul britanic a reușit să scadă masiv greutatea modelului supersport derivat din Exige Sport 350. De exemplu, 10 kg au fost reduse doar prin adoptarea unui sistem de evacuare fabricat în totalitate din titan. Această soluție a ajutat la echilibrarea maselor între punți. Scaunele cu structură din carbon cântăresc cu 6 kg mai puțin, bateria litiu-ion a mai adus un avantaj de 10,3 kg, iar jantele forjate și sistemul de frânare sunt împreună cu 10 kg mai ușoare. Plafonul de carbon cântărește cu 2 kg mai mult decât acoperișul textile, însă diferența a fost anulată prin montarea unui hayon din carbon, care salvează fix 2 kg. Desigur, să nu uităm că Exige beneficiază și de structura din aluminiu extrudat, ale cărei cadre sunt lipite, nu sudate.

Lotus Exige Sport 380 este dotat standard cu anvelope performante Michelin Pilot Sport Cup 2 și sistem de frânare AP Racing. Pentru cei care doresc ca mașina să fie pregătită optim pentru circuit, Lotus oferă pachetul Track compus din amortizoare ajustabile Nitron și bare anti-ruliu ajustabile Eibach.
Nu în cele din urmă, o soluție foarte atipică pentru vremurile noastre este sistemul de direcție fără asistare a lui Exige Sport 380. Lotus s-a specializat în a proiecta direcția fără asistare, tocmai pentru a face reacțiile mașinii cât mai intuitive și comunicative pentru șofer.
În comparație cu modelul Exige Sport 350 din care este derivat, modelul 380 are același coeficient de frecare cu aerul, însă apendicele sale de caroserie făcute din carbon, precum eleronul de dimensiuni mari, au crescut apăsarea aerodinamică de la 88 la 140 kg (atunci când se rulează cu viteză maximă).

Prețul lui Lotus Exige Sport 380 pentru piața din Germania pornește de la 89.900 de euro.

Citeste si...

Lexus LC 500h – Video și date tehnice
Comparativ foto și tehnic: Maserati Levante vs Porsche Cayenne

Lasa un comentariu:

Comentarii