Advertisement
STIRI — ianuarie 12, 2018 at 1:34 pm

Lotus Evora GT410 Sport – Adeptul principiilor tradiționale ale sportivității

by

Într-o industrie auto care virează din ce în ce mai mult spre digitalizare și condus autonom, mașinile Lotus rămân unele dintre cele mai pure expresii ale sportivității clasice. Modelul Lotus Evora GT410 Sport este cea mai nouă întruchipare a acestei tradiții.

DSC_6893-2-GT-410-min

Fondatorul Lotus, Colin Chapman, a fost cel care a impus respectarea conceptului că o mașină sport în forma sa cea mai pură trebuie să fie mai întâi ușoară și agilă. Cu alte cuvinte, degeaba ai un motor imens cu sute de cai putere, dacă mașina are o caroserie grea și un șasiu care o face să meargă de parcă ar fi legată la șireturi.

Lotus Evora GT410 Sport transpune în termeni moderni aceste principii. Are un motor de 3,5 litri, cu 6 cilindri și supraalimentat, care dezvoltă 410 CP la 7.000 rpm și un cuplu de 420 Nm la 3.500 rpm. Propulsorul poate fi cuplat fie la o transmisie manuală cu 6 trepte și diferențial Torsen cu alunecare limitată, sau la o cutie de viteze automată. Cutia automată oferă și posibilitate schimbării treptelor de la clapete de aluminiu, amplasate în spatele volanului. Noua gestiune electronică a cutiei automate face foarte rapide schimbările de trepte.

Versiunea manuală a lui Lotus Evora GT410 Sport sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde și atinge 305 km/h, iar cea automată accelerează în 4,1 secunde și ajunge la 275 km/h.

DSC_7053-GT-410-min

Dar, mai important decât timpii cronometrați este comportamentul dinamic cu care se mândrește Lotus Evora GT410 Sport. Acesta cântărește 1.320 kg în versiunea cu transmisie manuală și 1.331 kg în cea automată. Aceste mase reduse s-au obținut prin folosirea extinsă a materialelor ușorare. De exemplu, plafonul, luneta și elemente cu rol aerodinamic sunt făcute din fibră de carbon. Opțional, poate fi montată o evacuare din titan, care este cu 10 kg mai ușoară decât cea clasică. De asemenea, se poate opta pentru amortizoare Ohlins TTX din aluminiu, care sunt reglabile și au fost ajustate de Lotus. Acestea reduc greutatea mașinii cu încă 13 kg. În echiparea standard, Lotus Evora GT410 Sport are o suspensie sport careinclude arcuri Eibach și amortizoare Bilstein.

Sistemul de frânare poate include etriere cu patru pistonași AP Racing și discuri ventilate și perforate, cu diametru de 370 mm la roțile din față și 350 mm la cele din spate.

EVORA GT410_WHITE YELLOW_yellow stitch seat_DSC_7090-2-GT-Manual-min

Șoferul poate selecta unul dintre cele 4 moduri de intervenție ale ESP-ului: Drive, Sport, Race și Off. Dar în ajutorul stabilității vine și aerodinamica îmbunătățită. Apăsarea aerodinamică este de 96 kg la 190 mph (305,7 km/h), cu 50% mai mare decât în cazul modelului Evora 410 Sport.

Nu în cele din urmă, Lotus oferă clienților posibilitatea de a configura habitaclul lui Evora GT410 Sport cu 2 sau 4 locuri. De asemenea, este disponibil un sistem infotainment cu ecrantactil de 7 inch, care oferă sistem de navigație, conectivitate cu smartphone-ul prin Apple CarPlay, Android Auto și Bluetooth, și redă imaginile captate de camera video pentru marșarier.

Drept reper pentru preț, Lotus Evora GT410 Sport este comercializat în Germania de la 110.000 euro cu TVA de 19% inclus.

Citeste si...

BMW Urban Cross e din ce in ce mai aproape
Morgan prezintă prima sa colecție de ceasuri

Lasa un comentariu:

Comentarii