Advertisement
STIRI — ianuarie 15, 2016 at 2:48 pm

Lotus 3-Eleven – Piatra din praștie

by

Lotus 3-Eleven e cea mai puternică mașină de șosea produsă vreodată de constructorul britanic și are performanțe demne de liga supersportivelor.

Lotus 3-Eleven

Lotus 3-Eleven poate fi numit fără rezerve o praștie pe patru roți. Sau mai bine zis, șoferul se va simți ca piatra din praștie. Jean-Marc Gales, CEO al Group Lotus spune că “nimic nu îți livrează o exaltare a simțurilor de așa natură, într-un pachet care costă sub 100.000 de lire sterline.”
Cartea de vizită a lui Lotus 3-Eleven se poate rezuma la un raport putere/greutate fenomenal, de 517 CP pe tonă. Și asta deoarece mașina are 460 CP produși de un V6 de 3,5 litri supraalimentat și cântărește doar 890 kg (fără lichide), având caroseria cu elemente din carbon și șasiu produs din aluminiu extrudat. Aceste cifre descriu așa-zis-ul model de curse. Fiindcă Lotus produce și o versiune standard, pe care o numește “de șosea”. Desigur că și aceasta este o bestie, deoarece cântărește doar 925 kg și are același propulsor, dar reglat să producă 410 CP.
Drept urmare, modelul de curse sprintează de la 0 la 96 km/h în 2,9 secunde, de la 0 la 160,9 km/h în 6 secunde și atinge o viteză maximă de 290 km/h, iar cel de stradă are un demaraj 0-96 km/h în 3,3 secunde și ajunge la 280 km/h. Accelerațiile laterale pot măsura până la 1,5 g.

Lotus 3-Eleven 4
Designul radical al caroseriei nu este doar de ochii lumii, ci are un rol important pentru a produce o apăsare aerodinamică eficientă. Decupajele din caroserie, eleronul, podeaua plată și restul apedincelor produc o apăsare aerodinamică de 150 kg în cazul modelului de șosea, când se rulează cu 240 km/h. Modelul de curse are un eleron ajustabil, care asigură o apăsare aerodinamică de 215 kg.
Mașina de stradă are o cutie de viteze manuală cu șase trepte etajate apropiat, un diferențial cu alunecare limitată de tip Torsen. Versiunea de curse are o transmisie secvențială Xtrac cu șase rapoarte și un diferențial cu alunecare limitată, pregătite să reziste la solicitări de competiție. Amortizoarele Ohlins și bara antiruliu sunt ajustabile standard pentru modelul mai radical, dar figurează în lista de opțiuni a celui de stradă.
Lotus 3-Eleven a fost dezvăluit anul trecut cu ocazia Festivalului de Viteză de la Goodwood, iar acum constructorul britanic anunță că va livra primele exemplare în martie 2016. Vor fi produse doar 311 exemplare, ceea ce îi va asigura și un statut de mașină de colecție. Prețul cu TVA și taxe de drum incluse va fi de 82.500 de lire sterline pentru versiunea de șosea și 116.500 de lire sterline cu TVA inclus pentru cea de curse.

Lotus 3-Eleven 6

Citeste si...

Buick Avista – Visul american renaște
VIDEO: Lincoln Navigator – Renașterea unui mamut

Lasa un comentariu:

Comentarii