Lexus LC 500 este versiunea de serie a conceptului LF-LC și totodată replica pe care producătorul japonez o dă celor ca spun că face mașini plictisitoare.
În 2012 Lexus a prezentat la Salonul Auto de la Detroit conceptul LF-LC care a primit laude de la presă și de la publicul larg pentru designul extraodinar. Însă nimeni nu credea atunci că LF-LC este mai mult decât un exercițiu de stil.
Totuși, cu ocazia show-ului de la Detroit deschis în 11 ianuarie Lexus a produs surpriza în care nu spera nimeni. Însuși Akio Toyoda, Președintele Toyota Motor Corporation, a fost cel care a dezvăluit mașina povestind că transformarea lui LF-LC într-un model real este tocmai rezultatul faptului că a ascultat părerile presei. Akio Toyoda spune că în 2011 la Pebble Beach unii jurnaliști iau spus că mașinile Lexus sunt construite bine dar că sunt plictisitoare la condus și că ar trebui să-și definescă mai bine identitatea. Apoi puțini au sperat ca LF-LC să se producă în serie, deoarece rareori vedem concepte cu forme atât de elaborate să devină modele de serie, iar când intră în producție sunt simplificate și banalizate.
Akio Toyota povestește că și-a asumat personal transformarea mărcii Lexus într-un constructor de mașini cu design și caracter menite să trezească emoție. Iar chiar asta se poate spune despre versiunea de serie a lui LF-LC, prezentată la Detroit cu numele Lexus LC 500.
Cât de fidel a fost preluat designul exotic al conceptului în producția de serie? O comparație foto este cea mai elecventă:
Acesta este conceptul Lexus LF-LC:
Iar acesta este modelul de serie Lexus LC 500:
Există o tensiune senzuală între liniile ascuțite, profilele încordate și proporțiile din designul lui Lexus LC 500. Mașina arată de parcă un samurai a sculptat cu sabia sa în tablă toate formele pe care le-a trasat artistic un maestru în caligrafie.
Dar Lexus LC 500 nu este doar o creatură mecanică superbă. Sub designul captivant se află tehnologie care îi oferă performanțe impresionante. Lexus LC 500 este primul model de serie produs pe noua platformă GA-L, dedicată de constructorul japonez modelelor sale de lux cu tracțiune pe puntea spate. Scopul inginerilor Lexus a fost ca această platformă cu tracțiune spate și motor amplasat în față să ofere abilități dinamice cât mai pronunțate. Drept urmare, au amplasat motorul și poziția pasagerilor cât mai spre centrul șasiului și într-o poziție cât mai joasă, pentru obținerea unui centru de greutate coborât. Pentru reducerea maselor, anvelopelele sunt de tip run-flat pentru a se renunța la roata de rezervă, bateria este mutată în portbagaj, pentru echilibrarea maselor între punți. De altfel, distribuția greutății între cele două punți este apoape de ideal: 52/48.
Pentru reducerea maselor Lexus a construit plafonul și structura portierelor din fibră de carbon, a făcut podeaua portbagajului din materiale compozite și a folosit aluminiul în producerea panourilor de portiere și unor elemente din suspensii. Remarcabil este și faptul că structura din oțel ușor și rezistent a lui Lexus LC 500 are o rigiditate torsională care o depășește chiar și pe cea a super-sportivului LFA.
Sub capota lui LC 500 se află V8 de 5 litri aspirat, pe care îl regăsim la alte două modele sport din gama Lexus, GS F și RC F. Propulsorul descătușează 467 CP gestionați printr-o cutie de viteze automată cu 10 trepte, despre care Lexus spune că are timpi de schimbare a vitezelor similari cu ai unei cutii cu ambreiaj dublu. Această transmisie este contolată electronic de un sistem care monitorizează accelerația, frânare și forțele G laterale pentru a anticipa schimbările pe care le va face șoferul.
Lexus LS 500 este capabil să sprinteze de la 0 la 96 km/h în mai puțin de 4,5 secunde. Și face asta transportând patru pasageri în luxul tipic modelelor Lexus.
Desigur, tehnologiile de asistare a siguranței nu puteau să îi lipsească unei mașini premium moderne. De aceea, LC 500 este dotat cu faruri LED și sisteme de frânare automată pentru evitarea unei coliziuni și de păstrare automată a benzii de rulare.
Lexus nu a oferit informații despre preț dar spune că LC 500 va sosi în showroom-uri anul viitor. Cert este că atenția generată la Detroit face plauzibilă deschiderea listei de comenzi până la finalul acestui an.