Lamborghini Aventador S aduce modificări substanțiale la nivelul șasiului, precum și un design optimizat din perspectiva aerodinamicii.
Caroseria prezintă numeroase detalii noi, iar Lamborghini spune că fiecare dintre acestea au fost proiectate cu un scop clar, pentru a îmbunătăți aerodinamica și a eficientiza răcirea motorului. Au fost aplicate și tușe stilistice nostalgice, precum liniile aripilor posterioare care semănă cu cele ale legendarului Countach.
În partea din spate se remarcă difuzorul aerodicamic, care opțional poate fi făcut din fibră de carbon. Iar eleronul se mișcă în trei poziții în funcție de viteza de deplasare și modul de rulare selectat. De asemenea, aerodinamica este gândită pentru ca sub mașină, la ambele punți, să se creeze niște așa-zise vortexuri de curenți care răcesc mai bine frânele și optimizează felul în care aerul este direcționat pe sub supercar.
Toate aceste soluții au avut drept rezultat creșterea apăsării aerodinamice cu 130% la puntea față, iar când eleronul este ridicat complet forța de apăsare generată este cu 50% mai mare. Și când eleronul este în cea mai coborâtă poziție apăsarea aerodinamică este mai mare cu 400% decât la modelul dinainte de facelift.
Lamborghini Aventador S marchează o evoluție majoră și la nivelul șasiului. Pe lângă sistemul de tracțiune integrală permanentă, sportiva italiană poate vira acum din toate cele patru roți ale sale și a primit suspensii active. Faptul că are roți spate directoare, a permis recalibrarea sistemului de tracțiune integrală pentru a livra mai mult cuplu către acestea. De asemenea au fost integrate arcuri spate noi, au fost introduse noi reglaje pentru sistemele de control ale stabilității și tracțiunii. Există și un sistem care optimizează în timp real răspunsul amortizoarelor, iar teste extinse pe zăpadă și gheață au condus la setări care oferă mai mult control în condiții de aderență redusă.
Toate acestea pun în valoare potențialul dinamic al acetui model cu șasiu monococ fabricat din fibră de carbon, la care sunt atașate cadre de aluminiu.
Șoferul poate între patru moduri de rulare (Strada, Sport, Corsa, Ego), care se diferențiază prin răspunsul diferit al motorului, cutiei de viteze, sistemului 4WD, direcției și suspensiilor. În modul Strada cuplul este distribuit în mod standard 60% către puntea spate și 40% către cea din față. În modul Sport, 90% din cuplu năvălește către roțile posterioare. Iar în modul Corsa împărțirea cuplului este în raport 80/20 între spate și față.
Controlul mașinii este mai bun și mulțumită sistemului de frânare cu discuri ventilate și perforate, care sunt poduse dintr-un mix de ceramică și carbon. La roțile față discurile au 400 mm, iar la roțile spate au 380 mm. Drept urmare, distanța de oprire de la 100 km/h este de 31 de metri.
Evoluția lui Aventador se traduce și printr-o creștere a resurselor dezvoltate de motorul V12 aspirat, de 6,5 litri. Puterea a urcat cu 40 de cai, până la 740 CP, iar cuplul este de 690 Nm. Sprintul 0-100 km/h durează doar 2,9 secunde, iar viteza de top este de 350 km/h. Transmisia cu 7 șapte trepte permite o exploatare eficientă și promptă a resurselor motorului, schimbarea în mod robotizat durând doar 50 de milisecunde. Motorul își etalează timbrul într-un mod și mai impresionant, datorită noului eșapament care cântărește cu 20% mai puțin.
Lamborghini s-a gândit și la temperarea consumului de combustibil, astfel că a înzestrat motorul atât cu sistem stop & start, cât și cu sistem de dezactivare a 6 dintre cei 12 cilindri.
Nu în cele din urmă, Lamborghini Aventador S a primit un instrumentar de bord digital configurabil actualizat și oferă compatibilitate Apple CarPlay standard. Opțional poate fi instalat și sistemul de telemetrie Lamborghini, cu ajutorul căruia se pot înregistra timpi, performanțe pe circuit sau date despre traseele efectuate.
Lamborghini Aventador S va fi livrat către clienți începând din primăvara lui 2017 și este comercializat cu prețuri care în Europa încep de la 281.555 de euro.