Advertisement
STIRI — iunie 24, 2020 at 1:50 pm

Jaguar I-PACE a primit sisteme de încărcare și infotainment mai rapide și versatile

by
HyperFocal: 0

HyperFocal: 0

Când a lansat în 2018 modelul I-PACE, Jaguar s-a redefinit și a început un nou capitol al istoriei sale cu o mașină care îi reflectă statutul de elită și în noua eră a propulsiilor electrice. Stilul captivant și performanțele exaltante tipice Jaguar au fost interpretate într-un mod avangardist de către I-PACE. Astfel, modelul Jaguar I-PACE a câștigat peste 80 de premii internaționale, printre care „Mașina Anului 2019”, „Cel mai bun design” și „Cel mai ecologic automobil”.

Acum, Jaguar I-PACE primește o serie de actualizări importante, care îl reconfirmă drept unul dintre cele mai atractive modele SUV/crossover electrice din segmentul premium.

Jag_I-PACE_21MY_Dynamic_Eiger Grey_02.06.20_003

Începem lista de optimizări cu aspectele care țin de autonomie și încărcare, deoarece acesta este un subiect esențial pentru orice mașină electrică. Iar Jaguar I-PACE punctează bine la acest capitol. Bateria sa litiu-ion de 90 kWh, care are garanție de 8 ani sau 160.000 km, este creditată cu o autonomie de până la 470 km, măsurată conform noilor norme WLTP, care sunt mai apropiate de condițiile de utilizare în traficul real. Îmbunătățiri importante au fost aduse la sistemul de încărcare. Conform Jaguar, este nevoie de o oră de încărcare la stația domestică de 11 kW (AC) pentru curent trifazic, pentru ca bateria să recapete energie suficientă pentru parcurgerea a 53 km (WLTP). Jaguar adaugă: “Încărcarea completă de la baterie descărcată durează acum numai 8,6 ore – ideal pentru încărcarea peste noapte, la domiciliu. Pe piețele unde nu este disponibil un curent trifazic, stațiile de 7 kW garantează, de asemenea, o încărcare competitivă și asigură într-o oră încărcarea bateriei cu un curent care permite parcurgerea unei distanțe de 35 km, iar încărcarea completă durează 12,75 ore. În timpul unei călătorii, un încărcător de 50 kW asigură încărcarea în 15 minute cu un curent care permite parcurgerea a 63 km, iar un încărcător de 100 kW, cu un curent care permite parcurgerea a 127 km, în același interval de timp.”

Jag_I-PACE_21MY_Exterior_Charging_Indus Silver_02.06.20_002

Această versatilitate și eficiență a sistemului de încărcare oferă un plus de libertate pentru ca utilizatorii să se bucure de performanțele dinamice ale lui Jaguar I-PACE și eventual să le fie suficientă o încărcare completă a bateriei pentru necesarul deplasărilor dintr-o săptămână.

Propulsia cu tracțiune integrală asigurată de montarea câte unui motor electric la fiecare punte, oferă o experiență de condus în ton cu caracterul sportiv și agil definitoriu pentru tradiția Jaguar. Motoroarele electrice ale lui I-PACE sunt proiectate de Jaguar. Per total propulsia dezvoltă 400 CP și livrează instantaneu un cuplu de 696 Nm. Aceste resurse permit un sprint 0-100 km/h în doar 4,8 secunde. Ținuta de drum dinamică și agilă este datorată și optimizării greutății și rigidității prin folosirea unei structuri de aluminiu. Iar amplasarea în podea a pachetului de baterii a ajutat la coborârea centrului de greutate.

Desigur, performanțele lui I-PACE sunt produse fără emisii poluante. Dar nu doar mediul înconjurător este protejat. Pasagerii lui Jaguar I-PACE se bucură de un aer curat în habitaclu datorită sistemului de ionizare a aerului, cu filtrare PM2.5 care captează particulele foarte fine și substanțele capabile să producă alergii. “Un avantaj important al noului sistem de filtrare este că, în timpul încărcării, clienții pot utiliza sistemul de precondiționare al modelului I-PACE (care optimizează temperatura bateriei) și pentru a elimina din habitaclu substanțele alergice și particulele foarte fine, înainte de a porni la drum.” – subliniază Jaguar.

Jag_I-PACE_21MY_Interior_23.06.20_001_HomeScreen

Ambianța avangardistă din habitaclu este dictată de interfața digitalizată, prin care pasagerii interacționează și se conectează cu automobilul. Actualizările primite de Jaguar I-PACE includ un nou sistem infotainment Pivi Pro, cu instrumentar de bord cu ecran HD de 12,3 inch și două ecrane tactile cu diagonale de 10, respectiv 5 inch.  Toate funcțiile sunt acționate rapid și intuitiv. Butoanele rotative sunt haptice. Iar sistemul Pivi Pro este inspirat de sistemelor de operare ale unui smartphone. Procesorul puternic și bateria suplimentară fac ca inițializarea sistemului de navigație să dureze numai câteva secunde. Numărul de pași necesari pentru setarea unei destinații este înjumătățit, poate fi afișată o imagine tip panoramă, iar mărirea sau micșorarea hărții se fac prin folosirea degetelor, la fel ca pe ecranul unui smartphone. Aceste modalități de interacțiune distrag mai puțin șoferul de la condus. De asemenea, algoritmii inteligenți ai sistemului de navigație actualizează traseul pentru a se urma ruta optimă și știe să nu ofere ghidare vocală în zonele pe care șoferul le cunoaște. Hărțile sunt mereu actualizate prin wi-fi-ul software-ului (SOTA). Și, în funcție de piață, sistemul de navigație poate indica dacă stațiile de încărcare din apropiere sunt disponibile sau ocupate, precum și costul încărcării și cât durează încărcarea. De altfel, se pot selecta stații de încărcare de pe traseul ales. Sistemul va selecta încărcătoarele optime, pentru a minimiza timpul total al călătoriei, și va afișa va afișa nivelul estimat al încărcării în momentul sosirii la fiecare punct intermediar.

Desigur, I-PACE poate fi echipat opțional cu suport de încărcare wireless pentru smartphone, amplasat
sub consola centrală. Conectivitatea prin Apple CarPlay este standard, ca și tehnologia Bluetooth, care permite sincronizarea simultană a 2 telefoane.

Jag_I-PACE_21MY_Interior_23.06.20_003

Digitalizarea suplimentară a îmbunătățit și nivelul de siguranță oferit de Jaguar I-PACE, care deja a fost cotat cu maximul de 5 stele în cadrul testelor de coliziune Euro NCAP.

Pe lângă un nou sistem de camere video care oferă o vedere 3D în jurul automobilului, a fost adăugată și oglinda retrovizoare ClearSight. Aceasta înlocuiește oglinda clasică din partea superioară a parbrizului cu un ecran. La apăsarea unui buton, se comută de la oglinda clasică la imaginea cu unghi lang captată de o camera video integrate în antenna de pe plafon. Astfel, chiar și când 3 pasageri ocupă locurile din spate, iar portbagajul de 656 de litri este încărcat până la plafon, șoferul are o vedere completă și clară a zonei din spatele mașinii. Camera video este optimizată pentru luminozitate scăzută și are un înveliș hidrofob, pentru a oferi vizibilitate crescută indiferent de condiții.

Jag_I-PACE_21MY_Exterior_Portofino Blue_02.06.20_006

Nu în cele din urmă, Jaguar I-PACE a primit și noi opțiuni de personalizare. Caroseria poate fi vopsită în noi nuanție, precum Caldera Red, Portofino Blue, Eiger Grey sau Aruba. Și se pot alege pachetele Bright sau Black. Primul este disting prin eleganța elementelor precum rama cromată a grilei frontale, ramele geamurilor laterale cu finisaj din crom satinat și culoarea Atlas Grey pentru capacele oglinzilor exterioare și difuzorul de aer al spoilerului posterior. Pachetul Black se remarcă prin siglele din spate, colorate în negru lucios.

Jag_I-PACE_21MY_Exterior_Charging_Indus Silver_02.06.20_001

Citeste si...

Opel Mokka X – Modernizare pe toate planurile
VIDEO: Morgan EV3 UK 1909 – Probabil cea mai cool mașină electrică

Lasa un comentariu:

Comentarii