În 2017 Jaguar E-type Zero era prezentat sub formă de concept. Era un E-type restaurant, dar căruia I se implantase o propulsie 100% electrică. A fost recomandată cu apelativul de cea mai frumoasă mașină electrică din lume. Și este lesne de văzut de ce. Iar recepția ultra pozitivă din partea pasionaților, presei și potențialilor clienți a convins constructorul britanic să dea vestea cea mare: Jaguar E-type Zero cu propulsie electrică va fi livrat către clienți începând cu 2020.
Jaguar a anunțat această decizie cu ocazia Monterey Car Week, unde a prezentat în 24 august un prototip E-type Zero. Încă nu sunt stabilite toate cifrele despre performanța sau specificații tehnice. Dar coordonatele principale sunt deja hotărâte.
E-type Zero va avea o baterie de 40 kWh, care va asigura o autonomie de peste 170 mile (273,5 km) și se va încărca în 6-7 ore (în funcție de sursa de alimentare). Totodată, versiunea electrică va accelera mai rapid decât E-type-ul clasic, din Seria 1.
Jaguar a dorit să păstreze experiența de condus oferită de E-type-ul original. Astfel, au folosit componente din propulsia lui Jaguar I-PACE pentru a se configura o propulsie electrică a cărei greutate este similară cu a motorului și transmisiei modelului clasic. Mai exact, pachetul de baterii litiu-ion are aceleași dimensiuni și aceeași greutate ca și propulsorul XK cu 6 cilindri folosit de E-type-ul inițial. Motorul electric al versiunii ce se alimentează de la priză este amplasat în spatele bateriilor, adică în locul unde E-type are cutia de viteze. Propulsia electrică folosește o transmisie cu o singură treaptă.
Rezultatul este lăudabil. Jaguar spune că astfel a fost păstrată aceeași distribuție a maselor între punți regăsită la modelul clasic. La fel, structura, suspensiile și frânele mașinii nu au trebuit modificate, ceea ce face conversia la propulsia electrică mai simplă.
Exemplarele Jaguar E-type Zero vor fi făcute de divizia Jaguar Classic, la atelierul classic Works din Coventry. Practic orice proprietar de E-type poate apela la această transformare, mai ales în condițiile în care Jaguar spune că această conversie de propulsie este complet reversibilă, clienții putând opta oricând să fie reinstalat motorul pe benzină. Deci am lămurit și problema blasfemiei de a sacrifica un Jaguar E-type clasic. De asemenea, Jaguar Classic oferă și servicii de personalizare a mașinilor. Iar opțional Jaguar E-type Zero poate fi echipat cu un sistem infotainment modern, care include un instrumentar de bord digital și un ecran tactil în centrul planșei de bord. Este de remarcat și faptul că în procesul de actualizare a iconului model sport Jaguar include și adaptarea tehnologiei LED în designul clasic al farurilor.
Până la acest moment nu a fost anunțat prețul perceput pentru aceste transformări. Cert este că Jaguar E-type Zero definește o nouă nișă a industriei auto.