Advertisement
STIRI — iunie 22, 2017 at 3:19 pm

Ispitele lunii iunie: Audi R8 Spyder V10 plus versus McLaren 570S Spider

by

Care este cel mai fierbinte cabriolet supersport al lunii iunie? Audi R8 Spyder V10 plus sau McLaren 570S Spider?

Audi R8 Spyder V10 plus

Cele două modele au fost anunțate în aceeași zi (14 iunie) și au performanțe foarte apropiate, dar obținute prin motorizări foarte diferite.
Audi R8 Spyder V10 plus se laudă chiar prin denumire că detonează 10 cilindri dispuși în V. Acesta este cel mai puternic motor produs de Audi în serie. Dezvoltă 610 la 8.250 rpm și 560 Nm la 6.500 rpm. Sunt resurse impresionante, având în vedere că vorbim despre un motor aspirat de 5,2 litri. Ajutat de tracțiunea integrală quattro permanentă și de răspunsul rapid al cutiei de viteze S tronic cu 7 trepte și ambreiaj dublu, Audi R8 Spyder V10 plus sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde și atinge o viteză maximă de 328 km/h. Aceste performanțe sunt datorate și greutății reduse prin folosirea unei structuri ce combină aluminiul cu elemente din plastic ramforsat cu fibră de carbon. Audi R8 Spyder V10 Plus cântărește la gol, fără șofer, 1.695 kg, ceea ce înseamă că fiecare cal putere are de tras doar câte 2,78 kg.

7851-140617+McLaren+570S+Spider-28b

McLaren 570S Spider reușește să câștige la mustață proba demarajului 0-100 km/h, oprind cronometrul după doar 3,2 secunde. Viteza maximă este egală cu a rivalului de la Audi, însă supersportiva britanică promite că și cu acoperișul coborât 570S Spider poate împinge acul vitezometrului până la 315 km/h. McLaren ne comunică și timpii de accelerație de la 0 la 200 km/h și de la 0 la 400 km/h, care sunt de 9,6, respectiv 11 secunde. Audi comunică pentru R8 Spyder V10 plus un timp 0-200 km/h de 10,4 secunde. Acest vârf de nas cu care câștigă McLaren în probele de sprint este impresionant și prin faptul că dispune doar de tracțiune pe puntea spate.
Ca și în cazul Audi, modelul McLaren are un motor amplasat central, dar diferența esențială este că folosește un V8 de 3,8 litri twin-turbo. Acesta dezvoltă 570 CP la 7.500 rpm și 600 Nm de la 5.000 rpm și este cuplat la o transmisie cu 7 trepte.

Decapotabila lui McLaren se și decapotează mai rapid decât R8-ul (15 secunde, versus 20 de secunde). Și are un acoperiș retractabil, din două secțiuni, fabricate din materiale compozite ușoare, spre deosebire de Audi R8 Spyder V10 plus, care a recurs la un acoperiș din material textil. McLaren spune că această variantă decapotabilă a modelului 570S nu a necesitat ramforsări ale structurii, datorită rigidității crescute a șasiul MonoCell II construit din fibră de carbon. De altfel, McLaren 570S Spider are un avantaj față de Audi R8 Spyder V10 plus și prin greutatea totală mai mică: 1.498 kg.
Indiferent de modelul ales, clienții celor două sportive se vor bucura de abilități dinamice foarte avansate.

7850-140617+McLaren+570S+Spider-27b

McLaren 570S Spider are un sistem de direcție asistat electrohidraulic, în timp ce Audi R8 Spyder V10 plus folosește standard o direcție asistată electromecanic. Opțional, R8-ul poate dispune de direcție cu raport de demultiplicare variabil, care are și funcția de a da un mic impuls de contrabracare, pentru a îmbunătăți stabilitatea când mașina este solicitată la limită în viraj.
Referitor la stabilitate, pentru un control suprem, modelul R8 Spyder V10 plus poate fi dotat cu sistemul de control adaptiv al amortizoarelor Audi magnetic ride. Aceste amortizoare cu ulei sintetic care conține particule magnetice reduc înlinările caroseriei în viraje și la frânări și permit șoferului să aleagă mai multe reglaje (auto, confort, dinamic). Prin sistemul Audi drive select, cel de la volan poate alege moduri de rulare diverse, care oferă reglaje diferite pentru cutia de viteze, accelerație, evacuare, suspensii, direcție și chiar și controlul electronic al stabilității.

Audi R8 Spyder V10 plus

McLaren 570S Spider răspunde cu suspensii, care au amortizoare adaptive cu câte 2 valve, brațe anti-ruliu, interfața Active Dynamics Panel, care permite alegerea mai multor moduri de rulare (normal, sport și circuit). La acestea se adaugă diverse sisteme de asistare a dinamicii. Sistemul de control al tracțiunii este calibrat pentru control optim în situații limită, iar controlul electronic al stabilității are un mod dinamic, care îi reduce intervenția pentru a permite șoferului să facă drifting folosindu-și propriile abilități de pilotare. De asemenea, sistemul Brake Steer dezvoltat inițial pentru Formula 1 reduce subvirarea prin frânarea subtilă a roții spate din interiorul virajului, în timp ce șoferul virează mașina.
Puterea de a opri este remarcabilă în cazul ambelor modele. Decapotabila din Germania are discuri de frână cu o compoziție din ceramică și fibră de carbon și diametre de 380 mm la roțile frontale și 356 mm la cele din spate. Rivala britanică are discuri de frână din același tip de compoziție ca și R8, dar cu diametre de față/spate de 394/380 mm.

Așadar, deși propun motorizări radical diferite, Audi R8 Spyder V10 plus și McLaren 570S Spider vin cu performanțe foarte apropiate și un arsenal tehnologic impresionat, împachetate în caroserii extrem de atractive. Deci, poate fi tranșată alegerea de preț? Audi comunică un preț de pornire pentru R8 Spyder V10 plus în Germania de 207.500 euro. Iar McLaren 570S Spider este oferit în Marea Britanie de la 164.750 de lire sterline, care echivalează cu aproape 187.000 de euro. Nu e un avantaj chiar mic în favoarea lui McLaren 570S Spider, dar nici nu înclină categoric balanța, dacă ne gândim că intervin taxe și diverse costuri suplimentare pentru opțiuni, care niciodată nu sunt ieftine la asemenea modele.
Dacă reducem duelul la cifrele de pe hârtie, McLaren 570S Spider pare să câștige partea rațională a ecuației. Dar un supercar nu este ales doar cu buzunarul, iar Audi R8 Spyder V10 plus are și el o carismă care poate pica cu tronc laturii emoționale a fiecărui client.
Cert este că luna iunie a acestui an ne-a adus două cabriolete superperformante noi, care ne pun în fața uneia dintre cele mai savuroase și incitante dileme.

Citeste si...

BMW AirTouch – Noi orizonturi pentru comenzile prin gesturi
Audi grandsphere stârnește așteptările: "Așa va arăta viitorul Audi A8?"

Lasa un comentariu:

Comentarii