Advertisement
STIRI — iulie 8, 2016 at 10:57 am

Interviu Florin Mergea: Pasiune pentru motorsport

by

Pasiune pentru motorsport

Florin Mergea formează împreună cu Horia Tecău echipa care poate aduce României medalia de aur la dublu în cadrul Jocurilor Olimpice de la Rio de Janeiro din acest an. Talentul său în tenis este de cel mai înalt rang, dar, după cum ne spune deschis, puțini știu că adevărata sa pasiune este motorsportul, ceea ce face cu atât mai natural statutul său de ambasador BMW în România.

Felicitări pentru câștigarea titlului la dublu în turneul BRD Năstase Ţiriac Trophy. Din păcate, este posibil să fiți și ultimii câștigători ai acestui turneu, ediția din acest an anunțându-se a fi și ultima. Crezi că mai există șanse ca România să găzduiască din nou un turneu ATP?

Mulțumesc. În primul rând trebuie să spun că sunt extrem de fericit pentru că am reușit să câștig acest turneu și nu oricum, ci alături de Horia, așa cum ne-am dorit amândoi încă de copii. În al doilea rând, am crescut cu acest turneu și, an de an, a fost evenimentul pe care îl așteptam mereu cu nerăbdare. Dacă este cu adevărat ultima ediție sau nu, nu știu. România pierde un eveniment major, un turneu care ne ținea în lumea bună a tenisului și un turneu de care juniorii noștri au mare, mare nevoie. Sper să se revină asupra acestei decizii și turneul să se întoarcă la Arene cât mai repede.

Formezi împreună cu Horia Tecău echipa care poate aduce României medalia de aur la dublu în cadrul Jocurilor Olimpice care au loc anul acesta în Rio de Janeiro. Cum vă pregătiți jocul până atunci, la ce turnee veți mai participa împreună?

Am decis încă de la începutul anului că avem nevoie de antrenamente și de câteva turnee împreună dacă vrem să avem o șansă reală la Rio, mai ales pentru că noi nu facem echipă tot anul în circuitul ATP. Cu ajutorul COSR și FRT avem cu noi, din aprilie, o echipă care ne ajută să fim într-o formă cât mai bună în lunile care vin, cu obiectivul Rio. Andrei Pavel, Gabi Trifu, Victor Crivoi, Dragoș Luscan și băieții de la clinica Kinetic ne sunt mereu aproape și deja ajutorul lor se poate observa, având în vedere ultimele rezultate de la turneele Master Series de la Madrid și Roma. Am reușit să câștigăm primul trofeu împreună, după o pauză de 8 ani (cel de la București) și urmează Cupa Davis contra Spaniei din iulie, turneul 500 de la Washington și Masters-ul de la Toronto, chiar înainte de Jocurile Olimpice.

Imaginea ta este asociată cu cea a mărcii BMW. Cum se potrivește marca bavareză cu caracterul tău?

Pot să spun că mă consider norocos să pot lucra cu un asemenea brand. Nu o spun doar ca să o spun, dar modelele BMW m-au atras dintotdeauna. Cred cu tărie că BMW-ul a reușit să încorporeze în modelele sale cele mai revoluționare tehnologii, dar în același timp a menținut o tentă sportivă atât în design cât și în motorizări, lucru care se potrivește perfect cu stilul meu.

Ce părere ai despre mașinile electrice, considerând că ai avut contact cu modelele BMW i3 și i8?

Mă simt privilegiat că am avut acces la aceste două modele și la această tehnologie de ultimă oră. Cred că, inevitabil, ne îndreptăm spre mașini electrice 100%, lucru extrem de important pentru mediul înconjurător, iar experiența pe care am avut-o a fost una foarte bună. Sunt primele mașini electrice pe care le-am condus și mi le-aș dori pe amândouă în garaj. Sper ca, în viitorul destul de apropiat, Bucureștiul să aibă și infrastructura necesară alimentării acestor modele, oriunde ai fi în oraș, nu numai la tine în garaj. Ca o mică paranteză, sunetul pe care modelul BMW i8 îl scoate în modul sport, când se activează și eBoost-ul, deja a creat dependență în mine și abia aștept următoarea ocazie de a conduce această bijuterie tehnologică.

Ce stil de condus ai?

Îmi place foarte mult să conduc sportiv, dar în limitele legale. În același timp, depinde și de starea în care sunt. Niciodată nu am fost competitiv în trafic, indiferent cât de performantă este mașina pe care o conduc. Sunt de părere că drumul public este pentru a te deplasa din punctul A în punctul B și pentru plăcerea de a sta în mașina pe care ți-o dorești. Dacă ai chef să testezi o anumită mașină, te poți duce pe circuit. (Mai greu la noi, dar avem si noi destule opțiuni). Mult prea mulți participanți la trafic se cred mari piloți dacă au o mașină puternică și știu să accelereze în linie dreaptă. Oricum, a fost o adevărată plăcere să conduc modelul BMW i8 în modul Sport, în treapta 1. Atât permite legea, dar sunetul e tot ceea ce contează. Deja când schimbi a doua viteză, treci de limita din oraș.

Care este cel mai plăcut traseu pe care ai condus? Pe ce traseu din lume ți-ai dori să conduci?

Este mereu o plăcere sa conduci în Germania, Italia sau Franța. Deja mă și imaginez în BMW i8 pe un drum cu două benzi în Alpi. Cu mașina potrivită si preferată, poți să te bucuri de orice bucățică de asfalt, dar recunosc că mi-aș dori foarte tare să conduc unul dintre modele M sau BMW i8 pe legendarul „Green Hell“ din Germania (Nordschleife), singur pe circuit, preferabil.

VZV_4717

Florin Mergea împarte cu soția sa Daiana pasiunea pentru mașini cu tentă sport.

Florin Mergea BMW Photoshoot

Florin Mergea și-ar dori un circuit de teste BMW în București și ar vrea să conducă modele M sau i8 pe Nurburgring.

Soția ta, Daiana, este cel mai mare suporter al tău. Iar tu o creditezi pentru susținerea pe care ți-o oferă. Împărțiți și pasiunea pentru automobile sau pentru condus?

Ea este suporterul meu și eu al ei. Suntem o adevarată echipă și am ajuns aici împreună. I-am mulțumit de fiecare dată când am avut ocazia și o voi face întotdeauna. Datorită ei am ajuns unde suntem acum și munca pe care am depus-o împreună ne-a adus în acest punct în care lucrăm cu cei de la BMW și avem oportunitatea de a fi în acest mediu auto. Așa cum am mai spus, eu sunt în teren cu racheta în mână, însă trofeele, victoriile, dar și înfrângerile sunt ale noastre și le trăim amândoi la fel de intens. Ea este o persoană extrem de activă, căreia îi place foarte mult sa conducă și, la fel ca mine, este atrasă de mașinile cu tentă sportivă. Deja, modelul BMW X6 este favoritul ei, bineînțeles, cu pachet M.

Conform site-ului oficial ATP, „idolul din copilărie“ a fost Ayrton Senna. Consideri că în prezent lipsește din Formula 1 un spirit ca al lui Senna? Ce piloți te fac să te uiți în continuare cu plăcere la Formula 1?

Da, am crescut uitându-mă la Ayrton Senna, chiar dacă eram destul de mic. Țin minte că la 5 ani știam aproape orice mașină îmi arătai pe stradă, marca și modelul. Nu știam prea multe la acea vârstă, evident, dar am fost atras de Senna prin tot ceea ce făcea atât în monopost, cât și în afara lui. Așa cum spiritul lui a atins milioane de oameni în toată lumea, așa m-a atins și pe mine și am fost atras de simbolul Senna și încă sunt. La aflarea veștii că a murit, îmi aduc aminte, am plâns ca niciodată până atunci și chiar am încetat să mă uit la Formula 1 pentru o perioadă. Formula 1 fără Senna nu mai avea sens pentru mine. Apoi au urmat, pentru mine, Alex Zanardi, Juan Pablo Montoya și, în prezent, Kimi Raikkonen. Toți sunt piloți incredibili pentru care nu au existat reguli și este suficient să-i urmărești într-o cursă sau două ca să îți dai seama că au un stil diferit de ceilalți. Sper ca Max Verstappen să fie următorul mare campion, care să ne facă pe toți să sărim de pe scaun când ne uităm la curse, dar va fi greu până când mașinile nu vor fi apropiate ca performață.

Pe site-ul atpworldtour.com ești descris drept un pasionat de Formula 1, Sim Racing și în general jocurile pe console și computer. Ai încercat și în realitate vreun sport cu motor? Sau te gândești să încerci motorsportul ca un hobby după încheierea carierei în tenis?

Da, adevărata mea pasiune este motorsportul și nu tenisul, cum mulți cred. La tenis s-a nimerit să fiu talentat, dar dorm foarte bine noaptea dacă sar un antrenament. În schimb, nu trece zi fără să citesc noutăți din Formula 1sau să dau câteva ture în simulatorul de acasă, atunci când sunt acasă. Din păcate, ajungem prea puțin în București ca să pot face ceva mai mult. Atunci când ai doar două-trei zile la câteva luni, nu prea ai timp decât să plătești facturi. De curând am avut ocazia să iau parte la câteva cursuri împreună cu Titi Aur la academia lui, unde am învațat multe lucruri atât despre pilotajul pe circuit, cât și despre cel defensiv, de zi cu zi, în trafic. Tot la Academia Titi Aur am avut plăcerea de a-l cunoaște pe Norris Măgeanu, președintele Federației Române de Automobilism Sportiv, care a reușit să îmi găsească, în două rânduri, echipă și kart în campionatul național. Din păcate, timp de altceva în afară de tenis nu am în acest moment, deși îmi doream extrem de mult să particip la aceste evenimente. Cu siguranță, în câțiva ani, când voi termina cu tenisul, mă voi axa pe motorsport și sper ca, împreună și cu îndrumarea BMW, să îmi încep această pasiune cu adevărat.

VZV_4882

Modelele BMW i3 și i8 i-au confirmat lui Florin convingerea că viitorul automobilului este electric.

Citeste si...

Volvo și Microsoft au dezvoltat o brățară prin care vorbești cu mașina
Porsche vrea o gamă cu propulsii hibride dar respinge frenezia mașinilor autonome

Lasa un comentariu:

Comentarii