Advertisement
STIRI — august 14, 2017 at 2:08 pm

Infiniti Prototype 9 – Visul de a fi un monopost de Grand Prix din anii ‘40

by

La ediția din acest an a concursului de eleganță de la Pebble Beach, conceptul Infiniti Prototype 9 ne propune o întrebare cu un răspuns care rescrie într-un mod seducător istoria: Cum ar fi fost dacă Infiniti ar fi creat o mașină de Grand Prix în anii ‘40?

OPEN INFINITI - Prototype 9 - 12 Aug 2017 - 3

Alfonso Albaisa, Vice Președinte Senior în cadrul departamentului de design Infiniti, povestește cum această idee s-a înfiripat mai întâi ca o simplă discuție. Albaisa și un număr restrâns de creativi din echipa sa și-au imaginat cum ar fi arătat un monopost de la acea vreme pe circuitul Tamagawa Speedway din Japonia. Interesul față de această idee a crescut exponential deîndată ce Alfonso Albaisa a făcut primele schițe ale monopostului, care includea atât elemente de stil inspirate de avioanele de acum 70-80 de ani, cât și detalii de design din estetica actuală a modelelor Infiniti. De exemplu, grila frontală a modelelor Infiniti din prezent este foarte natural integrată în cortul retro al conceptului Prototype 9. De altfel, designerii au vrut ca mașina să arate ca și cum ar fi fost un monopost real din 1940, care a fost ascuns undeva într-un hambar până în zilele noastre. Iar designul final reflectă perfect această intenție.
Infiniti Prototype 9 este cu adevărat un proiect născut din pasiune. Alfonso Albaisa și echipa sa au lucrat la machete în afara orele de program. Treptat ingineri și specialiști de la alte departamente din cadrul Infiniti au aflat de proiect și au dorit să participle, lucrând la Prototype 9 tot în timpul lor liber. Un pas crucial în realizarea acestui proiect a fost când departamentul de producție a aflat de el. Inginerii au dorit imediat să ofere ajutor în construirea mașinii. Astfel, proiectul a fost mutat în secret din sediul departamentului de design și dus la centrul de cercetare Nissan de lângă Yokohama. Aici, maeștrii Takumi experți în manufacturare au modelat monopostul. Panourile din oțel au fost bătute manual peste cadrul făcut tot din oțel. Echipa care se ocupă de designul interior s-a implicat la rândul ei, folosind cele mai rafinate materiale și optând pentru un volan cu butuc central fix.

INFINITI - Prototype 9 - 12 Aug 2017 - 15
Carisma conceptului a inspirat și departamentul Nissan care dezvoltă propulsoare. Doar că, spre deosebire de estetica nostalgică, s-a decis ca propulsia să fie una avangardistă. Mai exact, s-a implementat o propulsive 100% electrică, cu o baterie de 30 kWh și un prototip de motor electric nemaiîntâlnit la modelele Infiniti produse în serie. Propulsia livrează 148 CP și 320 Nm, motorul este cuplat la o transmisie cu o singură treaptă, iar tracțiunea este doar pe puntea spate. Infiniti Prototype 9 cântărește doar 890 kg, sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde și atinge o viteză maximă de 170 km/h. Iar constructorul promite că în regim de rulare intensivă pe circuit, bateria asigură o autonomie de 20 de minute.
Infiniti este marca de lux a lui Nissan și comercializează mașini din 1989, astfel că nu se poate lăuda cu o filă proprie în cartea de istorie a grand prix-urilor clasice. Dar Prototype 9 reușește să ofere o viziune despre trecut și să creeze o nostalgie reală prin simpla sa frumusețe. Iar la Pebble Beach, Infiniti Proptype 9 nu va fi o prezență forțată în context. Alături de acest concept, va fi prezentat și Prince R380, o mașină de competiții care a stabilit în 1965 o serie de recorduri de viteză, iar în 1966 a câștigat Grand Prix-ul Japoniei la Fuji Speedway. Prince Motor Company este considerată prima marcă japoneză de lux din industria auto și a devenit parte din Nissan. Astfel, dorința de a avea avea rădăcini istorice mai vechi, Infiniti nu ezită să sublinieză că este cumva o continuare a legendei scrise de Prince Motor Company.

Citeste si...

Christophe & Co. și Pininfarina au creat o colecție de bijuterii de lux pentru bărbați
Volvo S90 - Argumente inteligente

Lasa un comentariu:

Comentarii