Ediția din 2017 a Salonului Auto București și Accesorii, găzduită la Romexpo în intervalul 4-12 noiembrie, a găzduit premiera națională a modelului Hyundai Kona.
Acesta este cel mai mic membru al gamei de SUV-uri oferită de Hyundai în România, alăturându-se modelelor Santa Fe, Grand Santa Fe și Tucson.
Kona face parte din strategia Hyundai de a deveni până în 2021 cel mai bine vândut constructor auto asiatic din Europa. În acest sens Hyundai Kona dorește să atragă prin designul îndrăzneț, eficiență și o listă de dotări avangardistă clientela care caută o mașină potrivită atât pentru mediul urban, cât și pentru ocazionalele escapade în natură.
Lungimea noului SUV este de 4.165 mm. În dimensiunile compacte, ce fac ușoară manevrarea în traficul urban aglomerat, ampatamentul (2.600 mm) și configurația inteligentă a habitaclului oferă spațiu confortabil pentru pasageri (spațiul la nivelul genunchilor este de 1.054 mm la locurile din față și 880 mm la cele din spate). Portbagajul are un volum de 361 litri (spațiul util poate crește la 1.143 litri).
Oferind opțiuni precum plafonul în două nuanțe și paleta de 10 culori exterioare, Kona poate fi personalizat în 28 de combinații cromatice. Iar interiorul se remarcă prin ergonomie, dotări de confort și tehnologii moderne. Kona poate fi echipat cu volan îmbrăcat în piele semiperforată, funcție de încălzire a volanului, cheie inteligentă, precum și cu scaune care au reglaj electric pe opt direcții, suport lombar reglabil pe două direcții. De asemenea, scaunele din față pot avea și sistem de ventilație cu trei viteze, dotare ce este unică în acest segment.
Hyundai detaliază astfel lista de dotări pentru infotainment și siguranță:
“Pachetul Hyundai SmartSense încorporează sisteme de siguranță precum: asistența la coliziune frontală (FCA) cu funcție de detectare a pietonilor; asistența la menținerea benzii de rulare (LKA) – standard; asistența pentru faza lungă (HBA); sistem de atenționare a conducătorului auto (DAW) – standard; sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW); sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marșarier (RCCW).
Modelul oferă funcții de conectivitate variate, precum: sistemul audio standard, cu ecran tactil LCD de 5 inchi, care include radio, conectivitate prin Bluetooth și USB; sistemul audio cu ecran tactil LCD de 7 inchi, care include camera video pentru marșarier cu linii de ghidare dinamică, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play și Android Auto; sistemul de navigație cu ecran de 8 inch, care include camera video pentru marșarier cu linii de ghidare dinamică, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play, Android Auto, abonament pentru șapte ani la serviciile LIVE, hărți 3D și Lifetime MapcareTM. Mai mult, Kona dispune și de un suport pentru încărcare wireless prin inducție (standard Qi) pentru telefoane smartphone. Noul afișaj Head-Up Display (HUD) reprezintă o premieră pentru Hyundai, prin intermediul ecranului de 8 inch fiind proiectate detalii relevante în câmpul vizual al conducătorului auto. HUD asigură lizibilitate excelentă și procesare rapidă a informațiilor.
Sistemul audio realizat de Krell, o premieră pentru Hyundai, este dotat cu opt difuzoare: două cu diametrul de 20 mm, patru cu diametrul de 160 mm, unul central de 100 mm și altul de 200 mm. Krell dispune de 45W per canal, asigurând îmbunătățirea calității sunetului în habitaclu.”
Hyundai Kona este lansat cu 2 versiuni de motorizări turbo pe benzină. Propulsorul T-GDi de 1 litru dezvoltă 120 CP, consumă în medie între 5,2 și 5,4 l/100 km, emite între 117 și 125 g CO2 per kilometru și este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. Motorizarea superioară este un T-GDi de 1,6 litri și 177 CP, care este disponibil cu transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj (7DCT), dezvoltata de Hyundai. Totodată, cu această motorizare, Hyundai Kona are și tracțiune integrală, care transferă până la 50% din cuplu către roțile din spate. În această configurație cosumul mixt este de 6,7 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 153 g/km.
Lista de motorizări oferite pentru Hyundai Kona urmează a fi completată cu un diesel de 1,6 litri (cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau automată 7DCT), dar și cu o propulsie electrică, programată pentru debut în 2018.