Advertisement
STIRI — ianuarie 4, 2018 at 9:48 pm

Hyundai Ioniq Hibrid: Generația viitorului

by

Era propulsiilor hibride nu mai este o promisiune a viitorului. Avantajele ei sunt deja depline, după cum demonstrează tehnologiile, prețurile și stilul modelului Hyundai Ioniq Hibrid.

hw113582

Când trebuie să cauți prea multe explicații și argumente pentru a te convinge că un lucru este bun, atunci probabil este un semn că nu ai găsit tocmai ce îți trebuie.

În cazul lui Hyundai Ioniq Hibrid, situația este fix invers. Din doar câteva cifre reușește să elimine toate prejudecățile și emoțiile pe care unii clienți le mai pot avea despre soluția propulsiilor electrificate. În primul rând ai liniștea că achiziționezi o tehnologie de încredere, fiindcă pe lângă garanția de 5 ani fără limită de kilometri pentru propulsie, direcție, suspensie și sistemul de frânare, Hyundai Auto România oferă și o garanție de 8 ani sau 200.000 de kilometri pentru bateria litiu-ion polimer. Apoi, sistemul de propulsie hibrid promite un consum mediu de doar 3,4 litri de benzină la 100 de kilometri parcurși.

ioniq_hybrid_9_hires

Totodată, utilizarea lui Hyundai Ioniq Hibrid este cât se poate de lejeră, pentru că șoferul nu trebuie să aibă grija conectării mașinii la vreo priză, pentru a încărca bateria. Motorul electric are și rol de generator și este completat de sistemul de regenerare a forței de frânare. Acesta dezvoltă 43,5 CP și livrează instantaneu cuplul maxim de 170 Nm, ceea ce se traduce prin demaraje cu aplomb și în modul electric.

De altfel, Hyundai Ioniq Hibrid poate rula în regim 100% electric cu viteze de până la 120 km/h. Totodată, propulsia hibridă include motorul pe benzină cu injecție directă Kappa 1.6 GDi. Acesta produce 105 CP și 147 Nm, a fost adaptat special pentru a fi integrat în propulsia hibridă și este cuplat la o transmisie automată cu 6 trepte și dublu ambreiaj, care avantajează atât eficiența sistemului, cât și dinamismul mașinii.

ioniq_hybrid_engine_hires

Cele două motoare lucrează împreună sau alternativ într-un mod lin și lipsit de zgomot. Șoferului îi revine opțiunea de a alege modurile Eco, pentru eficiență maximă, sau Sport, care reglează răspunsul direcției și transmisiei și schimbă grafica instrumentarului de bord digital, pentru o experiență de condus care pune accent pe dinamism și valorifică puterea totală a sistemului de 141 CP și 265 Nm. Dar inginerii Hyundai s-au asigurat că, indiferent de modul de rulare selectat, modelul Ioniq Hibrid dă dovadă de agilitate lăudabilă.

2017-ioniq-plug-in-37-hires

Acest lucru se datorează unor soluții precum suspensiile spate multibraț, direcția precisă, folosirea unor materiale ușoare, precum și caroseriei aerodinamice, cu un coeficient de frecare cu aerul de numai 0,24 Cd.

Plăcerea condusului este completată cu siguranța garantată de sisteme precum frânarea automată care previne coliziunile sau reduce efectele lor, asistența la menținerea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort și pilotul automat. Toate acestea justifică maximul de 5 stele obținut la testele de coliziune Euro NCAP.

Nu în cele din urmă, Hyundai Ioniq Hibrid oferă toate aceste argumente la prețuri foarte atractive. Ofertele de prețuri speciale încep în România de la doar 22.599 de euro cu TVA.

ioniq_hybrid_18_hires

Gamă electrică: În curând vor sosi în România și versiunile Ioniq Plug-In și Electric, cu autonomii electrice de 50, respectiv 280 km.

Citeste si...

Roborace – prima cursă a mașinilor autonome începe în 2016
Viitorul văzut de Bentley: Afișaje digitale suprapuse pe lemn, pentru „generația conectată”

Lasa un comentariu:

Comentarii