Advertisement
STIRI — martie 6, 2017 at 5:02 pm

Grupul PSA cumpără Opel și Vauxhall pentru 2,2 miliarde de euro

by

Prin achiziționarea mărcilor Opel și Vauxhall de la GM, PSA devine al doilea grup producător de automobile din Europa.

PSA-Group-CEO-Carlos-Tavares-and-GM-CEO-Mary-Barra-304742

Din suma de 2,2 miliarde de euro, 1,3 miliarde sunt alocați pentru mărcile Opel și Vauxhall, iar 900 de milioane sunt pentru operațiunile europene ale GM Financial (pe acestea PSA le cumpără împreună cu BNP Paribas). Prin această tranzacție, grupul PSA va ajunge la o cotă de 17% din piața auto europeană, devenind astfel al doilea producător de automobile european după grupul Volkswagen.

Comunicatul de presă publicat de cele două companii menționează faptul că sinergiile tehnologice între Opel/Vauxhall și mărcile Peugeot, Citroen și DS, care formau PSA până acum, vor ajunge la o valoare de 1,7 miliarde de euro până în 2026. Iar o parte semnificativă din aceste sume salvate se va obține până în 2020.

Prin tranzacția anunțată azi 6 martie 2017, PSA cumpără mărcile Opel și Vauxhall împreună cu 6 uzine de asamblare, 5 fabrici de construire a componentelor, precum și centrul de proiectare din Russelsheim, Germania. PSA va prelua astfel aproximativ 40.000 de angajați. GM va păstra centrul de proiectare din Torino, Italia. Modelele Opel și Vauxhall vor beneficia în continuare de licențele pentru tehnologiile GM, până când vor fi înlocuite cu modele noi, care vor folosi platforme create de PSA.

GM și PSA doresc să colaboreze în viitor și pentru dezvoltarea propulsiilor electrice. PSA va furniza în continuare subansamble pentru modele ale mărcilor Holden și Buick și este posibil ca în viitor să apeleze la sistemele de propulsie cu hidrogen proiectate în parteneriat de GM și Honda. Totodată, GM va avea dreptul de a achiziționa acțiuni PSA.

Renunțând la Opel, GM pare să se transforme radical la nivel de strategie. Practic nu renunță doar la Opel, ci și la perspectiva de a recâștiga postura de cel mai mare producător de automobile din lume. În fapt a pierdut deja acest statut, iar acum arată clar că privește spre un nou orizont. GM se va concentra pe puncte de interes menite să aducă profit și să asigure poziția sa în contextul revoluției tehnologice din industria auto. Concret, GM se focusează pe piețele din America de Nord și China și pe dezvoltarea tehnologiilor de propulsii alternative și condus autonom. Conform Automotive News, președintele GM, Dan Amann, a spus că tranzacția cu PSA îi va ajuta compania să returneze într-o mai mare măsură bani către acționari. În plus, Ammann a subliniat că din cauza diferenței majore între piața auto din Europa și celelalte piețe ale GM, doar 20% dintre modelele Opel viitoare ar fi împărțit platforme cu modele ale altor mărci din cadrul grupului american. Asta înseamnă că dizolvarea costurilor nu ar fi fost prea eficientă.
Brexit-ul a cântărit la rândul lui în decizia GM, fiindcă influențează costurile de producție și taxele pentru Vauxhall. Iar faptul că președintele Donald Trump dorește să taxeze aspru importurile, adaugă în discuție încă un factor nefavorabil.

Opel-Crossland-X-3005321

Construirea pe platforme comune a unor modele Opel/Vauxhall și PSA era deja stabilită înainte de tranzacția anunțată azi de cele două mari companii. SUV-ul de clasă mică Opel Crossland X debutează chiar mâine la Salonul Auto de la Geneva și împarte platforma cu Citroen C-Aircross. Iar viitorul SUVl Grandland X va prelua platforma lui Peugeot 5008. Se pare că și lansarea unui nou Opel Corsa a fost amânată până în 2020, tot pentru a fi înrudit cu Peugeot 208 și Citroen C3.

Desigur, doar timpul ne va arăta cum va reuși PSA să evite concurența între mărcile din cadrul grupului. Mărcile Opel/Vauxhall, Peugeot și Citroen au strategii de preț foarte apropiate, deci va rămâne de văzut cum vor fi propuse astfel încât să își găsească clientele complementare.

Carlos Tavares, președintele PSA, a declarat că nu va exista concurență între mărcile franceze și Opel, pe care clienții îl percept drept o mărcă germană. Așadar, se mizează pe preferințele conturate de naționalitatea mărcilor.

Citeste si...

Aston Martin DB11 – Prima poză spion fără camuflaj
VIDEO: BMW X4 a ajuns la a doua generație

Lasa un comentariu:

Comentarii