Advertisement
STIRI — decembrie 11, 2015 at 1:16 pm

Genesis G90 – Noua limuzină Hyundai vorbește germană

by

Genesis G90 este răspunsul lui Hyundai pentru Mercedes Clasa S, BMW Seria 7 și Audi A8.

De curând vă anunțam că Hyundai a lansat propria marcă de lux, denumită Genesis. Este aceeași formulă de creare a unei identități proprii pentru modelele cu aspirații premium folosită și de Toyota pentru Lexus, de Nissan pentru Infiniti sau de Honda pentru Acura.

Genesis G90

Însă, când vorbim despre clasa de lux, principalele repere sunt limuzinele germane. Ne place sau nu, rețeta mărcilor germane este atât de bine întipărită și în percepția clienților interesați de acest segment încât aceștia sunt obișnuiți să găsească și la restul mărcilor de lux aceleași soluții. Este riscant să oferi o interpretare complet diferită a luxului. Inclusiv în evoluția lui Lexus am putut vedea influențele lui Mercedes Clasa S, de exemplu. De aceea, Hyundai nu s-a sfiit să includă în limbajul stilistic al mărcii Genesis și un accent german, prin elemente sau abordări cu care ne-au familiarizat limuzinele Mercedes, BMW și Audi.

Genesis G90

Se poate spune că spatele lui Genesis G90 seamănă cu cel al lui Mercedes Clasa S. Grila frontală poate că pare inspirată de cea a lui Audi A8. În spoilerul față vedem proiectoare cu LED poziționate ca la BMW Seria 7 și lamele cromate care aduc aminte de modele precum Audi RS 3. Cât privește interiorul nu este greu să spui că planșa de bord are cupola în stilul Mercedes Clasa S, dar cu un ecran central de genul BMW Seria 7. Butoanele din consola central sunt dispuse în stil Audi A8, iar deja clasicul buton rotativ multifuncțional pare un hibrid între BMW iDrive și Audi MMI. Și lista poate continua.

Genesis G90

În contextul acestor asemănări cu modelele germane, este interesant că Hyundai l-a cooptat pe Luc Donkerwolke, nimeni altul decât fostul designer al grupului Volkswagen, care a avut în portofoliu mărcile Audi, Lamborghini, Bentley, Seat și Skoda. Acesta va fi și șeful  centrului Hyundai Motor Design. Totuși, nu putem cunoaște în ce măsură a influențat designul lui Genesis G90, deoarece constructorul coreean spune că Luc Donkerwolke va conduce începând cu jumătate lui 2016 divizia Prestige Design, a cărei menire este să diferențieze estetic modelele Genesis de cele din gama Hyundai. Activitatea departamentului Prestige Design va fi coordonată de Peter Schreyer, în calitate de Președinte și CDO (Chief Design Officer) al Hyundai Motor Group.

Până la urmă și Lexus, care acum are un statut puternic în clasa de lux, s-a înfruntat cu faptul că lumea l-a tot tachinat pentru unele asemănări cu Mercedes. Însă nimeni nu poate contesta rafinamentul lui Lexus.

La fel, lăsând deoparte paralelele inevitabile cu modelele germane, trebuie să apreciem fără echivoc atenția pe care Hyundai a dat-o standardului calitativ și tehnologic al lui Genesis G90.

p7yy2yhbjegg

Pentru tapițarea habitaclului Hyundai a apelat la furnizorul de piele italian Concerio Pasubio SPA pentru a dezvolta un tip de piele semi-anilină. Tapițeria este completată cu piele Nappa, iar inserțiile sunt din lemn natural.

Pentru obținerea unei ținute de drum demnă de clasa de lux, suspensiile de tip multilink sunt prevăzute cu sistemul Genesis Adaptive Control Suspension, care ajustează automat gradul de amortizare în funcție de condițiile de rulare.Agilitatea mașinii a fost testată inclusiv pe circuitul Nurburgring și la centrul din Mojave, SUA.

Genesis G90

Genesis G90 dispune și de sistem de frânare de urgență autonom (Autonomous Emergency Braking – AEB) cu funcție de detectare a pietonilor, sistem de detectare a mașinilor aflate în unghiul mort și sistem care detectează și alertează când șoferul nu este atent la drum. De asemenea,  camerele video exteriore oferă imagini din jurul mașinii. Aceste imagini sunt afișate pe ecranul multifuncțional de 12,3 inci încorporat în planșa de bord.

Lista dotărilor continuă cu încărcător wireless pentru smartphone și tabletele pentru pasagerii din spate.

Genesis-G90-Genesis-EQ900-rear-seat-unveiled-1024x683

Există și o serie de dotări oferite momentan doar pentru modelele vândute pe piața din Coreea de Sud, care vor purta acolo numele EQ900. Un exemplu este sistemul Smart Posture Caring (SPC) ajustează automat reglajele scaunului, volanului, oglinzilor retrovizoare exteriore și a informațiilor proiectate de head-up display în funcție de poziția optimă de condus a fiecărui șofer. Scaunele din Genesis G90 sunt și ele rezultatul unor cercetări avansate. Pe lângă zecile de reglaje electrice (22 pentru scaunul șoferului), acestea respectă normele campaniei germane pentru crearea unor scaune care protejează spatele, denumită Aktion Gesunder Rücken. Și sistemul de asistare a șofatului pe autostradă este o echipare rezervată pieței coreene. Acesta include cruise control și funcții de păstrare automată a benzii de rulare.

Gama de motorizări este compusă la lansare din trei propulsoare pe benzină cu cilindree mare: V6 3,3 litri T-GDI (370 CP), V6 3,8 litri GDI (315 CP) și V8 5,0 litri GDI (425 CP). Varianta cu motorizare de top sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Cele cu propulsoare de 3,3 litri și 3,8 litri necesită 6,2 secunde , respectiv 6,9 secunde. În versiune standard Genesis G90 are tracțiune pe puntea spate, dar opțional este disponibil și un sistem de tracțiune integrală. Transmisia este una automata cu 8 trepte.

Având în vedere toate tehnologiile și specificațiile care îl caracterizează, G90 este un vector de imagine puternic pentru marca Genesis. Iar  Hyundai deja a anunțat că până în 2020 gama Genesis va fi compusă din șase modele. În funcție de segment, numele acestora va fi compus din inițiala G de la Genesis și numerele 90, 80, 70 ș.a.m.d..

Genesis G90

 

Citeste si...

Morgan EV3: retroelectric nu mai e doar un concept
Mitsubishi Eclipse Cross – Estetică și nume care rezonează cu sportivitatea

Lasa un comentariu:

Comentarii