Advertisement
STIRI — noiembrie 16, 2015 at 5:26 pm

Ford GT intră în producție la finalul lui 2016

by

Ford GT renaște pentru a ne exalta simțurile într-o interpretare modernă, care îmbracă tehnologia avangardistă în stilul său estetic inconfundabil.

Constructorul american a demarat un program de lansare a 12 modele ultra-performante până în 2020. Gama Ford Performance va include Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 și Shelby GT350R. Dar probabil cel mai așteptat debut va avea loc la finalul anului viitor, când va intra în producție Ford GT.

Ford GT 2

 

Dacă modelul anterior miza pe cartea cartea nostalgiei și a unui design retro, noul GT este un performer pur sânge menit să demonstreze abilitățile sale în competiții sportive de cel mai înalt nivel. Baza sa tehnică extrem de avansată a permis dezvoltarea unei versiuni care va fi înscrisă în Cursa de 24 de Ore de la Le Mans din 2016. Va fi cea mai potrivită aniversare a 50 de ani de la victoria legendară a modelelor Ford GT40 care au ocupat locurile 1,2 și 3 în Cursa de 24 de Ore de la Le Mans din 1966. Mai mult, Ford a repetat acest succes cu GT40 la Le Mans în 1967, 1968 și 1969.

Modelul GT de serie va fi un supersportiv de rasă, beneficiind de cele mai avansate soluții tehnice dezvoltate de Ford. Caroseria este construită pe o structură din fibră de carbon și cadre din aluminiu. Fibra de carbon a fost utilizată și pentru panourile caroseriei. Motorul său V6 Ecoboost de 3,5 descătușează 600 CP și a demonstrat capacitățile sale fiind propulsorul cu care Ford a obținut trei victorii în sezonul 2014 al campionatului IMSA TUDOR United SportsCar și o victorie la Cursa de 12 Ore de la Sebring. La acestea se adaugă alte 7 podiumuri pe care s-a plasat pe parcursul a 15.000 de km de rulare în competiții. Printre tehnologiile care asigură performanțele motorului EcoBoost se numără supraalimentarea cu două turbine și injecția directă dublă. Forța brută a propulsorului este transmisă roților spate printr-o cutie de viteze de tip transaxle, cu 7 trepte și două discuri de ambreiaj.

Deși designul noului model păstrează liniile din ADN-ul care definește identitatea estetică introdusă odată cu GT40, GT-ul modern este foarte atent studiat din perspectiva aerodinamicii. Un rol important îl au elementele de aerodinamică activă, precum spoilerul spate.

În interior, șoferul se simte ca într-o mașină de competiții, în special datorită volanului configurat în stil Formula 1, care încorporează multiple comenzi. Dar ecranul multifuncțional montat în planșa de bord și sistemele de conectivitate SYNC-3 conferă o ambianță ancorată în era digitală.

Citeste si...

Primul exemplar al noului Acura NSX a fost licitat cu 1,2 milioane de dolari
Aceastea sunt cele 18 modele rare Porsche și Volkswagen pe care Jerry Seinfeld le licitează

Lasa un comentariu:

Comentarii