Advertisement
STIRI — octombrie 30, 2017 at 3:18 pm

Ferrari FXX-K Evo – Spintecătorul de aer

by

Precum toate modelele dezvoltate în cadrul programului Ferarri XX demarat în 2005, modelul Ferrari FXX-K Evo nu este omologat pentru șosea. Și aduce performanțe și specificații mai apropiate ca niciodată de prototipurile de competiții.

Fxx-K Evo_09

Inginerii Ferrari au lucrat împreună cu departamentul de design al constructorului și au făcut mai bine de un an de zile simulări computerizate, precum și teste ample în tunelul aerodinamic. Rezultatul acestei munci minuțioase este un pachet de elemente care oferă apăsare aerodinamică apropiată de valorile întâlnite la mașinile care concurează în competițiile GT3 și GTE. Concret, față de FXX-K, versiunea Evo are un coeficient de apăsare aerodinamică crescut cu 23%, ceea ce se traduce prin creșterea accelerației laterale în viraje și a stabilității. În comparație cu un LaFerrari omologat pentru mersul pe șosea, FXX-K Evo are o apăsare aerodinamică mai mare cu 75%. Adică 640 kg la 200 km/h și chiar peste 830 kg când mașina ajunge la viteza de top. Ca să vă faceți o idee mai clară, un Lotus Elise Sprint cântărește fix 830 kg.

Fxx-K Evo_05

Cel mai mare rol în obținerea acestei apăsări aerodinamice îl are eleronul spate fix, care a fost proiectat pentru a completa eleronul rectractabil de care dispun și LaFerrari și FXX-K. Modificările ample aduse de acest spoiler la aerodinamica generală a mașinii au impus adaptări și pentru partea frontală și podeaua mașinii. Apendicele și decupajele noi pe care le vedem la spoilerul frontal sunt rezultatul experienței câștigate în competițiile GT, unde regulile introduse în 2016 permit studierea extinsă a interacțiunii dintre elementele verticale și orizontale folosite pentru optimizarea aerodinamicii.

Ferrari spune că evoluția performanțelor a făcut necesară decuparea unor noi prize de aer pentru frâne. Decupajele nu sunt mai mari, dar au eficiență crescută. De asemenea, podeaua plană include acum așa-zisele generatoare de vortex, iar reglajul suspensiilor a fost la rândul său adaptat la noile specificații în materie de aerodinamică.

Autodesk VRED Design 2016

Și postul de conducere este mai apropiat ca niciodată de cel al prototipurilor dedicate competițiilor de circuit. Volanul este inspirat de cel din Formula 1, are integrate padele pentru schimbarea treptelor de viteză, precum și butonul pentru KERS. Camera video pentru marșarier este acum conectată la un ecran de 6,5 inch amplasat în habitaclu. Și informațiile de telemetrie și despre KERS sunt afișate mai detaliat.

Nu în cele din urmă, Ferrari FXX-K Evo a fost supus la 5.000 de kilometri de test, în timpul proiectării sale, și la încă 15.000 de kilometri pentru verificarea ulterioară a fiabilității. Aceste teste sunt absolut necesare, fiindcă bruta FXX-K Evo cu motor V12, 1.050 CP și 900 Nm trebuie să reziste la solicitările din timpul programului XX desfășurat pe parcursul sezonului 2018-1019. Vor fi efectuate 9 evenimente pe circuit.

Precum toate modelele dezvoltate în cadrul programului Ferarri XX demarat în 2005, modelul Ferrari FXX-K Evo nu este omologat pentru șosea. Și aduce performanțe și specificații mai apropiate ca niciodată de prototipurile de competiții.

Fxx-K Evo_10

Inginerii Ferrari au lucrat împreună cu departamentul de design al constructorului și au făcut mai bine de un an de zile simulări computerizate, precum și teste ample în tunelul aerodinamic. Rezultatul acestei munci minuțioase este un pachet de elemente care oferă apăsare aerodinamică apropiată de valorile întâlnite la mașinile care concurează în competițiile GT3 și GTE. Concret, față de FXX-K, versiunea Evo are un coeficient de apăsare aerodinamică crescut cu 23%, ceea ce se traduce prin creșterea accelerației laterale în viraje și a stabilității. În comparație cu un LaFerrari omologat pentru mersul pe șosea, FXX-K Evo are o apăsare aerodinamică mai mare cu 75%. Adică 640 kg la 200 km/h și chiar peste 830 kg când mașina ajunge la viteza de top. Ca să vă faceți o idee mai clară, un Lotus Elise Sprint cântărește fix 830 kg.

Cel mai mare rol în obținerea acestei apăsări aerodinamice îl are eleronul spate fix, care a fost proiectat pentru a completa eleronul rectractabil de care dispun și LaFerrari și FXX-K. Modificările ample aduse de acest spoiler la aerodinamica generală a mașinii au impus adaptări și pentru partea frontală și podeaua mașinii. Apendicele și decupajele noi pe care le vedem la spoilerul frontal sunt rezultatul experienței câștigate în competițiile GT, unde regulile introduse în 2016 permit studierea extinsă a interacțiunii dintre elementele verticale și orizontale folosite pentru optimizarea aerodinamicii.

Ferrari spune că evoluția performanțelor a făcut necesară decuparea unor noi prize de aer pentru frâne.  Decupajele nu sunt mai mari, dar au eficiență crescută. De asemenea, podeaua plană include acum așa-zisele generatoare de vortex, iar reglajul suspensiilor a fost la rândul său adaptat la noile specificații în materie de aerodinamică.

Și postul de conducere este mai apropiat ca niciodată de cel al prototipurilor dedicate competițiilor de circuit. Volanul este inspirat de cel din Formula 1, are integrate padele pentru schimbarea treptelor de viteză, precum și butonul pentru KERS. Camera video pentru marșarier este acum conectată la un ecran de 6,5 inch amplasat în habitaclu. Și informațiile de telemetrie și despre KERS sunt afișate mai detaliat.

Nu în cele din urmă, Ferrari FXX-K Evo a fost supus la 5.000 de kilometri de test, în timpul proiectării sale, și la încă 15.000 de kilometri pentru verificarea ulterioară a fiabilității. Aceste teste sunt absolut necesare, fiindcă bruta FXX-K Evo cu motor V12, 1.050 CP și 900 Nm trebuie să reziste la solicitările din timpul programului XX desfășurat pe parcursul sezonului 2018-1019. Vor fi efectuate 9 evenimente pe circuit.

Fxx-K Evo_11

Citeste si...

Monster by Mulliner – Un Bentley cu sistem audio de 3.400 W și căști aurite
VIDEO: Jaguar va produce 9 exemplare XKSS, contra sumei de 1 milion de lire sterline

Lasa un comentariu:

Comentarii