Advertisement
RETRO, STIRI — ianuarie 27, 2017 at 12:52 pm

Eagle Spyder GT – Farmec clasic, performanțe moderne

by

Frumusețea lui Jaguar E-Type și tehnologiile moderne converg în noul model Eagle Spyder GT.

Eagle E-Type Spyder GT, KentPhoto: James Lipman / jameslipman.com

Compania britanică Eagle fondată în 1984 și-a clădit reputația de cel mai bun restaurator de modele Jaguar E-Type din lume. Poate părea o titulatură îngâmfată, însă sunt justificate de laudele pe care le primesc creațiile manufacturate de Eagle în East Sussex.
Una dintre cele mai flatante aprecieri la adresa mașinilor Eagle a venit chiar de la Ian Callum, directorul departamentului de design al mărcii Jaguar: “Dacă mi-aș cumpăra un E-Type, de exemplu, acesta ar trebui să fie Eagle Speedster. Pur și simplu iubesc mașina asta. Este exact cum aș fi proiectat-o eu. Duce puritatea lui Jaguar E-Type la un nivel cu totul nou.”
Inclusiv Jeremy Clarkson a spus în cadrul emisiunii Top Gear de la BBC că Eagle Speedster este cel mai frumos lucru pe care l-a văzut vreodată.
Sunt aprecieri foarte emoționale, pe care Eagle reușește să le stârnească de fiecare dată când produce un model. Rețeta Eagle este una care nu are cum să nu rezoneze cu pasionații și colecționarii de mașini exclusiviste. De mai bine de 3 decenii Eagle s-a specializat nu doar în a restaura Jaguar-uri E-Type, ci în a le adapta tehnologii moderne, pentru a le eleva performanțele la nivelul mașinilor sport din prezent. Rezultatul sunt E-Type-uri care oferă inconfundabilul design al anilor ’60 cu abilitățile dinamice ale unui roadster sau coupe sport din noua generație. Eagle a mers și mai departe cu acest concept producând propriile modele, denumite Speedster și Low Drag GT, care au caroserii cu design de E-Type actualizat.
Acum este rândul noului model Spyder GT să completeze gama Eagle și să cucerească inimile celor care vor o experiență de condus unică.

Ca orice mașină Eagle, modelul Spyder GT seduce prin design și exultă simțurile prin performanțe. Asemeni oricărui model Eagle Special Edition, Spyder GT va fi fabricat manual și pornește drept un E-Type original pregătit pentru restaurare. Se distinge prin șasiul monococ din aluminiu, iar caroseria are forme evazate și proporții lățite.
Sub capota lungă clocotește un motor de 4,7 litri cu șase cilindri dispuși în linie. Acesta este cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte și produce 330 CP care sunt livrați roților de pe puntea spate printr-un diferențial cu aluecare limitată. Cu asemenea resurse, Spyder GT sprintează de la 0 la 96 km/h în mai puțin de 5 secunde și atinge o viteză maximă de peste 170 mph (273,5 km/h). Foartă importantă pentru obținerea acestor performanțe este greutate foarte scăzută a mașinii. Eagle Spyder GT cântărește doar 1.029 kg, datorită faptului că șasiul, cutia de viteze și blocul motorului sunt din aluminiu. De asemenea, există și elemente din magneziu. Astfel, raportul putere/greutate este de 326 CP/tonă.

Dar agilitatea mașinii nu este datorată doar greutății mici, ci și suspensiilor performante și moderne. Pe puntea față sunt montate amortizoare reglabile Ohlins, care au fost completate cu bare de torsiuni și anti-ruliu. Și puntea spate are bare de torsiune și anti-ruliu, precum și amortizoare Ohlins ajustabile care au și arcuri duble.
Și frânele servo asistate oferă control ridicat. Discurile ventilate au 315 mm la roțile față și 280 mm la cele din spate, iar etrierele de aluminiu provin de la AP Racing.
Performanțele, timbrul eșapamentului, designul, sentimentul de libertate dat de formatul spyder și rafinamentul care definește manufactura caroseriei și habitaclului converg pentru a crea experiența unică de la volanul lui Eagle Spyder GT. Este o experiență cu adevărat prețioasă, fiindcă prețul fiecărui exemplare va porni de la 695.000 de lire sterline, fără a fi incluse și taxele locale. Însă Spyder GT va fi crea în doar câteva exemplare, ceea ce îl va face din start o mașină de colecție.

Citeste si...

Superlativul are un sinonim: Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet
Ultima etapă din Campionatul Național de Off Road, la Târgoviște

Lasa un comentariu:

Comentarii