Advertisement
STIRI — iulie 12, 2018 at 2:30 pm

Dynamics and Lightweighting Study: Cel mai avansat Porsche 911 cu motor răcit cu aer

by

Singer Vehicle Design a creat Dynamics and Lightweighting Study (DLS), descris drept cel mai avansat Porsche 911 cu motor răcit cu aer. Proiectul a fost dezvoltat cu ajutorul unor companii de calibru, precum Williams Advanced Engineering, Bosch, Brembo, Michelin, Recaro, Momo, BBS Motorsport.

Singer DLS Exterior Location_012

Proiectul a demarat când Scott Blattner, un client al companiei Singer, a cerut performanțe și specificații cu adevărat radicale pentru al său Porsche 964 din 1990.

Pentru a se atinge performanțele dorite, s-a apelat la Williams Advanced Engineering. Aceștia au extras resurse impresionante dintr-un motor Porsche boxer cu 6 cilindri, aspirat și răcit cu aer. S-a beneficiat și de consultanța lui Hans Mezger, un inginer de legendă, care a creat propulsoare de succes pentru Porsche și McLaren și a acumulat experiență în Formula 1. Astfel, Williams a obținut din acest propulsor 500 CP la 9.000 rpm. Motorul de 4 litri are valve din titan, iar în construirea lui s-au utilizat magneziul și alte materiale ușoare, pentru o masă cât mai redusă. Injectoarele sunt inspirate de cele din Formula 1 și sistemul de lubrifiere a fost conceput special pentru acest propulsor.

Aerodinamica a fost studiată și optimizată folosindu-se analize computerizate. Williams Advanced Engineering și Norbert Singer au conceput împreună modificările.

Portanța de la partea frontală a fost eliminată prin reproiectarea prizei pentru răcirea cu ulei și adăugarea unui splitter. Celebrul eleron în stil “coadă de rață” a fost optimizat. Plafonul și luneta au fost și ele concepute pentru ca împreună cu eleronul să genereze o apăsare aerodinamică necesară pentru ca puntea spate să rămână lipită de asfalt la viteze crescute. Totodată, prizele de aer incluse în dreptul montanților spate și în hayon au optimizat admisia și răcirea motorului.

Pentru reducerea greutății, toate panourile caroseriei au fost făcute din carbon. Propulsorul a fost mutat spre centru, iar anumite componente au fost relocate în portbagajul din față, pentru o distribuire cât mai bună a maselor între punți.

Suspensiile sunt de tip multibraț la puntea față, iar la roțile din spate suspensia este din aluminiu și are integrat un sistem de răcire a frânelor. Amortizoarele au masă redusă și sunt reglabile.

Pentru dezvoltarea lui Dynamics and Lightweighting Study, Singer Vehicle Design nu a avut alături doar inginerii de la Williams.

Partenerul Bosch a creat special pentru acest proiect ABS-ul, sistemele electronice de control al tracțiunii și stabilității, precum și sistemul prin care se pot selecta diverse moduri de funcționare ale acestora, sau chiar și decuplarea lor.

Hewland a creat cutia de viteze cu 6 trepte, cu carcasă de magneziu. Brembo a livrat sistemul de frânare cu discuri de frână cu compoziție din ceramică și carbon și etriere monobloc ușoare, care au fost dezvoltate special pentru Dynamics and Lightweighting Study. BBS Motorsport și Williams au colaborat pentru proiectarea jantelor de 18 inch făcute din magneziu. Michelin a produs anvelopele Pilot Sport Cup 2 cu dimensiuni speciale.

În interior se observă scaunele Recaro și volanul Momo, ambele fabricate din fibră de carbon cu specificații dedicate pentru Dynamics and Lightweighting Study.

Un exemplar Dynamics and Lightweighting Study va fi pilotat la Goodwood Festival of Speed 2018 (12-15 iulie). Totodată vor fi expuse la acest eveniment un al doilea exemplar DLS, precum și alte 6 modele Porsche 911 restaurate de Singer Vehicle Design.

Citeste si...

Volvo S90 va fi construit pe noua platformă SPA
VIDEO: Volvo S60 și V60 Polestar se lansează cu 367 CP

Lasa un comentariu:

Comentarii