Advertisement
STIRI — mai 9, 2018 at 12:53 pm

Duelul cifrelor: BMW M5 Competition vs Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

by

Atenție, acest comparativ poate desumfla sau imflama egou-ul, dacă sunteți fan ultras al diviziilor BMW M sau Mercedes-AMG. Între cele două divizii sport ale constructorilor germani există un duel fără sfârșit. Ambele fac mașini fenomenale, cu specificații și performanțe atât de apropiate, încât diferențele sunt efectiv măsurate în câte un vârf de nas.

Practic, cine e ultimul lansat este și cel mai performant. Doar că noul BMW M5 a debutat într-o singură versiune de putere, în timp ce Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ a fost propus din start și cu o versiune mai picantă, care mai poartă un S în denumire. Drept replică pentru versiunea de top a E63-ului, bavarezii lansează acum BMW M5 Competition, care aduce un surplus de performanțe și reglaje și mai sportive, tocmai pentru a câștiga acel vârf de nas în fața rivalului de la Mercedes-AMG.

Concret, BMW ne spune că motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, cu două turbine cu tehnologie twin scroll, produce acum o putere maximă de 460 kW/625 CP la 6.000 rpm. Cuplul maxim de 750 Nm este livrat între 1.800 și 5.800 rpm (adică un interval mai larg cu 200 rpm faţă de versiunea standard a noului BMW M5). Drept urmare, BMW M5 Competition sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde (față de 3,4 secunde cât necesită M5-ul standard) și de la 200 km/h în 10,8 secunde (- cu 0,3 secunde mai repede decât versiunea standard a noului M5).

Așadar, se poate lăuda BMW M5 Competition cu cifre mai bune decât Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+? Da! Propulsorul V8 bi-turbo de 4 litri produce 612 CP între 5.750 și 6.500 rpm. Cuplul maxim de 850 Nm este mai mare decât al lui M5 Competition, dar este livrat între 2.500 și 4.500 rpm, adică pe un spectru de turații mai mic. Demarajul 0-100 km/h este de 3,4 secunde, deci cu 0,1 secunde mai mic decât al lui BMW M5 Competition.

Deci, cifrele cântăresc pentru moment în favoarea lui BMW M5 Competition. Dar adevărul este că, indiferent pe care dintre cele două super sedan-uri l-ai alege, nu ai cum să fii dezamăgit. Ambele oferă putere năucitoare exploatată în termeni cât se poate de sportivi prin sisteme de tracțiune integrală. Ambele oferă și posibilitatea rulării doar cu tracțiune spate, pentru drifturi spectaculoase și trene de fum lăsate în urmă de cauciucurile torturate.

Citeste si...

Aston Martin DB4 G.T. Continuation va fi produs din nou după specificațiile din 1959
Audi RS 4 Avant versus Mercedes-AMG C 63 S T-Modell

Lasa un comentariu:

Comentarii