Advertisement
STIRI — ianuarie 8, 2016 at 12:05 pm

Drive Wise, sub-marca dedicată de Kia mașinilor autonome

by

Drive-Wise este marca sub care Kia dezvoltă mașinile capabile să meargă singure. Până în 2020 vor fi lansate primele modele semi-autonome.

Până la finalul acestui deceniu Kia dorește să lanseze pe piață modele cu funcții de condus semi-autonom, urmând ca până în 2030 să ofere și mașini complet autonome.

Cu ocazia CES (Consumer Electronics Show) 2016Kia a lansat sub-marca Drive Wise dedicată acestor automobile capabile să se conducă singure. Constructorul corean este într-un stadiu avansat de dezvoltare a acestor mașini, după cum demonstrează cu un prototip al modelului cu propulsie electrică Kia Soul EV. De altfel, statul Nevada din SUA i-a acordat lui Kia licență pentru a testa tehnologiile de condus autonom pe drumurile publice folosind prototipuri Kia Soul EV. Kia anunță totodată și o investiție preliminară de 2 miliarde de dolari pentru intervalul până în 2018, dedicată dezvoltării sistemelor de condus autonom.

415743

Pentru a crea mașini capabile să circule în orice circumstanță fără intervenția șoferului, Kia va pune accent pe proiectarea sistemelor de conectivitate a mașinii cu alte vehicule și cu infrastructura, precum și pe dezvoltarea abilităților mașinii de a citi cu precizie mediul în care rulează, folosind senzori, camere video, radar și LiDAR (tehnologie de măsurare a distanțelor folosind lumină laser).

Aceste tehnologii converg în funcții evoluate de condus autonom, precum cele pe care le prezintă prototipul Kia Soul EV expus la CES:

Condus autonom pe autostradă (Highway Autonomous Driving – HAD) – folosește radar și camera video pentru a interpreta marcajele benzilor de rulare, permițând mașinii să păstreze banda sau să schimbe banda pentru a depăși alte vehicule sau a se înscrie pe altă șosea, totul întâmplându-se fără intervenția șoferului.

Condus autonom în mediu urban (Urban Autonomous Driving – UAD) – folosește senzori în tandem cu GPS-ul pentru a identifica poziția mașinii pe șosea, ceea ce îi permite să navigheze în siguranță pe șosele congestionate din oraș, ținând cont totodată de informațiile actualizate pe care le primește despre trafic.

Urmărirea unui alt vehicul (Preceding Vehicle Following – PVF) – este un sistem evoluat de păstrare a benzii de rulare care monitorizează vehiculul din față pentru ca mașina să își poată calcula trasa în funcție de aceasta. Automobilul dotat cu acest sistem poate urma o mașină din fața sa la o distanță sigură chiar dacă marcajele drumului sunt indescifrabile din cauza condițiilor carosabilului.

Sistem de oprire de urgență (Emergency Stop System – ESS) – funcționează corelat cu sistemul de monitorizare a șoferului dezvoltat de Kia. Acesta analizează fața șoferului pentru a se asigura că atenția lui nu se abate de la șosea pentru un timp prea lung. Dacă detectează că șoferul este de prea mult timp neatent la drum, atunci ESS poate manevra automat mașina spre marginea unde o staționează în siguranță.

Asistență în traficul congestionat (Traffic Jam Assist – TJA) – monitorizează vehiculul din față în timpul traficului aglomerat,,păstrează o distanță sigură până la acesta și chiar manevrează automat mașina în spații libere, pentru a avansa în traffic.

Valet pentru parcare automată – permite șoferului să iasă din mașină și să o lase să se parcheze singură. Această funcție se activează folosind o cheie de contact inteligentă sau un smartwach, conectate cu mașina.

Kia ne oferă o demonstrație a funcțiile enumerate mai sus într-un clip video elocvent.

Tot la CES, Kia a prezentat și un prototip de bord care demonstrează metode noi de interacțiune cu mașina prin ceea ce constructorul numește “control orb”, referindu-se la faptul că șoferul poate acționa comenzile mașinii fără să ia privirea de la șosea. Acest lucru este posibil datorită sistemului de control prin gesturi. De asemenea, prototipul planșei de bord dezvăluit la CES recunoaște utilizatorul prin două căi: senzori care citesc amprentele șoferului și conectivitatea cu smartwatch-ul acestuia. Drept urmare, mașina reglează după preferințele prestabilite ale fiecărui șofer temperatura din habitaclu, muzica difuzată sau tipul de informații afișate pe ecranele multifuncționale.

Citeste si...

Bugatti Chiron – Top 5 zvonuri despre urmașul lui Veyron
VIDEO: Jaguar XF Sportbrake – Destinat unui stil de viață activ

Lasa un comentariu:

Comentarii