Advertisement
STIRI — mai 5, 2016 at 2:31 pm

Donkervoort D8 GTO-RS – O alternativă viscerală pentru Ferrari și Lamborghini

by

Donkervoort D8 GTO-RS este o mașină pe care probabil ar fi admirat-o și Colin Chapman, fondatorul Lotus și creatorul legendarului Seven.

GTO_RS_3543x2362_Seite

Poate că numele Donkervoort nu are aceeași aură precum Ferrari sau Lamborghini. Cu siguranță nu sună la fel de sexy. Fonetic, Donkervoort e mai potrivit ca nume pentru un personaj negativ dintr-un basm scandinav. Însă, dacă fluturi cheile unui Ferrari în fața ochilor unui posesor de Donkervoort, este posibil să declanșați un lung monolog despre cât de viscerale sunt mașinile produse de olandezul Joop Donkervoort încă din 1978. Cât de viscerale? Păi în 2004, 2005 și 2006 Donkenvoort D8 RS a stabilit recorduri pentru cel mai rapid timp pe Nurburgring Nordschleife, iar ca reper, Donkenvoort GTO din 2015, în versiune cu motor Audi de 2,5 litri și 380 CP, cântărea 695 kg și sprinta de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde.GTO_RS_3543x2362_Heck_

Noutatea este că pentru 2016 sunt pregătite modele evoluate. Donkervoort D8 GTO-RS va fi lansat în vara acestui an și promite performanțe superioare. Chiar dacă nu sunt încă oferite specificații tehnice concrete, constructorul spune că a îmbunătățit performanțele motorului Audi TFSI de 2,5 litri cu ajutorul partenerului său Bosch. Cele două companii au dezvoltat un nou sistem de control electronic al motorului, care face accelerațiile mai rapide și încadrează emisiile în normele Euro 6. Tot cu sprijinul Bosch au fost implementate un sistem de control al startului (launch control) și o funcție specială pentru gestiunea ambreiajului dublu.

În plus, sistemul de frânare a fost complet reproiectat. Și suspensiile sunt noi, un efect fiind și ecartamentele mărite, ceea ce sporește tracțiunea la puntea față. Donkervoort D8 GTO-RS va fi cel mai rapid și mai ușor GTO contruit până acum, având elemente precum tunelul median din cabină făcut din fibră de carbon.

GTO_RS_3543x2362_Innen_A

Deși arată și se comportă precum o mașină de curse, D8 GTO-RS este omologată pentru șosea și este gândită pentru uz frecvent. Însă Donkenvoort lucrează și la o versiune mai radicală, numită GTO-R, care a fost anunțată cu un preț de 251.173 Euro fără TVA. Varianta D8 GTO-RS va fi cu fix 100.000 de Euro mai ieftină și va fi produsă în doar 40 de exemplare. 21 din acestea au fost deja vândute celor care înțeleg farmecul mașinilor Donkervoort și îl admiră pe Joop Donkervoort pentru că oferă o interpretare modernă a rețetei pe care Colin Chapman, părintele Lotus, a impus-o cu legendarul Seven.

Citeste si...

VIDEO: Noul Audi A8 – Luxul de a interacționa cu viitorul
VIDEO: Jaguar E-type Zero – Cea mai frumoasă mașină electrică din lume

Lasa un comentariu:

Comentarii