Advertisement
STIRI — februarie 11, 2016 at 12:24 pm

Creierul electronic al mașinii autonome este considerat șoferul acesteia îl locul omului

by

Administrația siguranței în trafic din SUA a spus oficial că în cazul unei mașini autonome, șoferul este considerat sistemul electronic, nu omul.

Google car

Administrația Națională A Siguranței în Trafic (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration) a admis într-o scrisoare oficială că în cazul mașinilor Google care se conduc complet autonom șoferul nu va fi considerat unul dintre pasagerii umani din vehicul și recunoaște drept șofer sistemul electronic care controlează automat manevrarea mașinii.

Deși este vorba despre o scrisoare, sau mai bine zis despre un dialog public între NHTSA și Google, acest document ne arată că nu doar legislația, ci chiar și terminologia folosită de lege este cu mult în urma evoluției tehnologice. Totuși, se poate spune că scrisoarea aceasta are valoare istorică, deoarece  declanșează rescrierea definiției automobilului.

Este evident că automobilul așa cum îl știm acum se va transforma profund odată cu apariția mașinilor complet autonome, care sunt capabile să se conducă singure fără cea mai mică intervenție a vreunui pasager uman.

Google are unul dintre cele mai avansate proiecte de mașină autonomă și deja testează multiple prototipuri pe străzi publice pentru ca sistemele de condus autonom să învețe toate subtilitățile și scenariile din traficul rutier real.

Compania americană a trimis scrisori către NHTSA prin care cere definirea tuturor aspectelor care descriu un automobil complet autonom.

Iar răspunsul NHTSA a venit săptămâna aceasta și reprezintă un punct de cotitură în istoria automobilului, deoarece pentru prima oară este confruntată în detaliu definiția unui mijloc de transport care nu are nevoie de șofer.

Scrisoarea publicată de NHTSA spune: “Suntem de accord cu Google că vehiculul său capabil să se conducă singur nu va avea un șofer în sensul tradițional în care vehiculele au avut un șofer în ultima sută de ani”. NHTSA explică faptul că pentru discuția deschisă va interpreta termenul de șofer în contextul automobilului motorizat descris de Google drept SDS (Self Driving System). Adică șoferul este sistemul de condus autonom al mașinii.

Google declară că scopul său este să producă o mașină capabilă să se conducă singură și căreia să îi înlăture sistemele de control convenționale pe care le folosește șoferul uman, precum volanul, pedalele de accelerație și frână. Google consideră că sistemul său de conducere autonomă poate face alegerile optime pentru siguranța pasagerilor mașinii autonome, precum și pentru pietoni și ceilalți participanți la trafic. Mai mult, compania americană își exprimă îngrijorarea că dacă lasă la dispoziția pasagerilor mecanisme cu care să controleze mașina, precum volan, frână, accelerație, semnalizare, atunci oamenii ar fi tentați să intervină în deciziile mașinii autonome.

Reuters îl citează pe Paul Hemmersbaugh, consilierul șef al National Highway Traffic Safety Administration, care spune că setul de reguli federale care impun existența unor mecanisme de comandă precum volanul trebuie rescrise formal înainte ca Google să poată oferi mașini cărora le lipsesc aceste dotări.

Citeste si...

Audi eROT – Sistemul de suspensii care folosește gropile din șosea pentru a genera energie electrică
Jaguar E-type Zero – Viitorul clasicelor este și electric

Lasa un comentariu:

Comentarii