Din punctul nostru de vedere, Citroen C4 Picasso este una dintre cele mai bune mașini pentru vacanțele lungi sau pentru cei care au o familie numeroasa.
Iar daca pana acum un MPV nu-ti prea facea cu ochiul pentru ca parea o masina „batraneasca” sau pentru ca, pur si simplu, nu arata bine, noul C4 Picasso incerca sa te convinga de atuurile unui MPV, dar intr-o caroserie foarte frumoasa. Designer-ul responsabil cu noul C4 Picasso, Frederic Soubiru, și-a facut treaba bine. Noul model are consolele fata si spate reduse (cu pana la 70 de milimetri pentru partea frontala), o pozitionarea mai joasa a blocului motor (cu pana la 50 de mm), dar și a podelei (cu 20 de mm). A crescut în schimb ecartamentul cu 82 de mm in fata si 31 de mm in spate. Rezultatul este o „silueta” mai dinamica, mai sportiva si mult mai atractiva pentru aceia dintre voi care nu cochetau cu design-ul unui MPV.
Oricum ar fi, partea frontala este cea mai impresionanta. Luminile de zi cu tehnologie LED sunt subtiri, alungite spre aripile laterale, completate frumos de cea de-a doua linie a grilei frontale care integreaza natural sigla Citroen. Partea din spate este mai simpla si mai putin impresionanta decat cea frontala, dar este eleganta si frumos arcuita.
Cel mai are atuu al noului C4 Picasso este interiorul. La fel ca in cazul generatiei precedente, suprafata vitrata este dominanta, cu 5,3 metri patrati de geam! Asta inseamna ca vizibilitatea si luminozitatea pe care o regasesti in interior este uimitoarea. Iar pentru ca vorbim despre o masina destinata drumurilor lungi, noul C4 Picasso vine cu toate optiunile de care ai nevoie pentru un drum relaxant: scaune cu masaj, tetiere destepte pentru suport cat mai bun, dar si un suport suplimentar pentru picioare. Cei de la Citroen ne mai spun ca tot pentru un grad ridicat de confort au folosit cele mai bune materiale pentru finisarea noului C4 Picasso. Bordul, cu un design asimetric combina mai multe materiale si culori pentru un mediu cat mai sofisticat. Partea soferului este in mare parte in culori inchise, cu insertii mate de culoare neagra si multe alte detalii pentru un plus de eleganta.
Iar pentru ca un interior de calitate nu poate duce lipsa de elemente high-tech, C4 Picasso vine la pachete cu doua display-uri centrale: unul de 7”, iar altul, panaoramic, de 12”. Display-ul mai mic este folosit pentru afisajul celor mai utilizate functii ale masinii: sistemul de climatizare, cel de navigatie, diferitele sisteme de ajutor pentru sofer, toate controlate prin intermediul display-ului tactil. Spectaculosul display panormaic de 12” poate fi configurat astfel incat sa afiseze informatii utile precum datele de consum, autonomie sau distanta parcursa, harti sau playlist-uri. Tot acest ecran poate servi si ca o rama foto digitala care poate reda fotografiile stocate pe un stick USB. Suna putin cam complicat, nu?
Sub capota poti opta pentru unul din motoarele diesel de noua generatie care, conform spuselor Citroen, sunt cele mai eficiente din clasa. Prima dintre aceste motorizari este e-HDI 90 Airdream, un propulsor care cuplat la transmisia automata „fara ambreiaj” – asa cum ii spun cei de la Citroen – are un consum mediu de doarr 3,8 l/100 si emite doar 98 g CO2/km. O motorizare mai puternica este e-HDI 115 care, cuplata la aceeasi transmisie fara ambreiaj (promit sa cauta si sa aflu ce inseamna), consuma 4,0 l/100 km si are emisii de CO2 de doar 104 g/km. Cea mai puternica motorizare pentru C4 Picasso este BlueHDI 150, motorizare ce este deja conforma cu normele de poluare EURO 6.
In concluzie, noul C4 Picasso promite multe. Ramane insa de vazut si cate dintre aceste promisiuni vor fi indeplinite.