Advertisement
STIRI — decembrie 1, 2015 at 10:25 am

Bugatti Chiron – Top 5 zvonuri despre urmașul lui Veyron

by

Bugatti Chiron va prelua ștafeta de la Veyron în martie 2016, când va fi dezvăluit la Salonul Auto de la Geneva.

Bugatti Chiron

 

În data de 30 noiembrie, Bugatti a confirmat numele Chiron pentru modelul care va duce mai departe legenda creată de Veyron. Apelativul este ales drept un elogiu pentru Louis Chiron, pilotul care a adus mărcii Bugatti cele mai multe victorii în anii 1920-1930.

Ultima cursă a pilotului monegasc Louis Chiron pentru Bugatti a fost în 1933. Ulterior acesta a creat propria echipă cu Rudolf Caracciola numită “CC”, iar mai târziu a făcut parte din echipele Scuderia Ferrari și Mercedes. Cariera sa de pilot impresionează și prin longevitate. În 1955 a luat pentru ultima oară startul în Marele Premiu al Principatului Monaco. Atunci avea 56 de ani. Drept urmare este până și astăzi cel mai în vârstă pilot care a concurat vreodată în Formula 1.

001_Chiron_Stitching

Și modelul Bugatti Chiron se pregătește să scrie file de istorie fascinante. Vom afla cifre oficiale cel târziu la Salonul Auto de la Geneva din martie 2016, unde Bugatti a confirmat că va găzdui premiera supersportivei.

Până atunci ne putem delecta cu gândurile stârnite de bârfele preliminare.

Bugatti Chiron este genul de mașină despre care zvonurile sunt atât de incitante, încât vrei să fie adevărate, indiferent de cât de exagerate și fabuloase ar părea. Din acest motiv am realizat un Top 5 al celor mai savuroase preziceri:

  1. Va fi prima mașină de șosea care atinge 500 km/h.

Cât de plauzibilă este această cifră? În primul rând să ne aducem aminte că în 2010 Bugatti Veyron 16.4 Super Sport a stabilit recordul mondial pentru cea mai ridicată viteză atinsă de o mașină omologată pentru șosea. Această reușită a fost înscrisă și în Cartea Recordurilor Guinness. Veyron a fost cronometrat atunci cu 431,072 km/h. Dar aceasta reprezintă media vitezelor atinse parcurgând dus-întors circuitul de teste din vecinătatea Wolfsburg. La întoarcere, aparatele de măsurare a vitezei au afișat 434,211 km/h. Problema este că din 2014 Bugatti stă ca pe ace, fiindcă specialistul american în modele supersport Hennessey a înregistrat 435,31 km/h cu modelul său Venom GT, pe pista de la Kennedy Space Center. Derulăm povestea până anul acesta, când Wolfgang Dürheimer, Președintele Bugatti, și-a spus oful celor dela Top Gear: “Un singur tip ne dă bătăi de cap. Este acest Domn Hennessey din Texas.” Totodată, Dürheimer este citat în comunicatul de presă emis oficial de Bugatti subliniind: “Cu Chiron vom continua să producem cea mai puternică, rapidă, luxoasă și exclusivistă mașină supersport construită în serie.” Nu este surprinzător că Bugatti stă cu garda sus, având în vedere că Hennessey a prezentat la SEMA 2015 o versiune de 1.451 CP a lui Venom GT (cu 207 CP mai puternică decât cea cu care a stabilit recordul) și în 2016 va livra modelul Venom F5 cu care are intenția de a depăși 290 mph (466.7 km/h).Track_11

Între timp, zvonurile susțin că Bugatti Chiron va avea 1.500 CP și 1.500 Nm dezvoltați de o versiune optimizată a motorului W16 de 8 litri al lui Veyron. Nu este imposibil, luând în seamă faptul că Veyron 16.4 Super Sport are 1.200 CP și cuplu de 1.500 Nm. Informațiile noi se pare că au fost comunicate la o prezentare selectă pe care Bugatti a găzduit-o în Dubai pentru potențiali clienți. Tot acolo se pare că s-a comunicat un demaraj 0-100 km/h de 2,3 secunde. Veyron 16.4 Super Sport realiza același sprint în 2,5 secunde. Desigur urmând trendul actual al mașinilor ultra performante, este plauzibilă folosirea unui sistem hibrid care să aducă surplusul necesar. Dar nu există informații în acest sens.

02_Bugatti-VGT_photo_ext_WEB

  1. Va fi produs în 500 de exemplare.

Veyron a fost produs într-o serie limitată la 450 de exemplare. Aceleași persoane care au participat la prezentarea organizată de Bugatti în Dubai au spus că pentru Chiron producția va urca la 500 de unități. Cert este că de cerere nu se duce lipsă, deoarece chiar Bugatti a anunțat faptul că a primit deja peste 100 de comenzi pentru Chiron în urma prezentărilor făcute în principalele sale piețe pentru clienți selecți.

  1. Va arăta precum conceptul Vision Gran Turismo.

Când conceptul Bugatti Vision Gran Turismo a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Frankfurt din această toamnă, constructorul a subliniat în mod oficial că acest prototip prefigurează limbajul estetic al viitoarei generații de modele. De asemenea, Bugatti a confirmat că desfășoară teste cu mai multe prototipuri pe diverse continente. Drept urmare, de câteva luni bune apar episodic poze spion în care au fost suprinse prototipurile în cauză. Cele mai recente poze dezvăluie că modelul Chiron va arăta precum conceptul Vision Gran Turismo, minus elementele aerodinamice exuberante, precum eleronul sau lamelele de pe spoilerul față. Desigur, ne putem aștepta la versiuni extreme ale lui Chiron, în stilul LaFerrari FXX K, care vor primi și aceste apendice de caroserie.

  1. Versiunea roadster va sosi în 2018.

Se poate spune că este obligatorie o versiune roadster a lui Chiron, pentru a continua reputația clădită de Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Aceasta a stabilit recordul de 408,84 km/h pentru cel mai rapid roadster produs în serie și omologat pentru șosea. Presa olandeză (Autovisie) susține că debutul versiunii roadster sau targa este programat pentru 2018. Completarea gamei cu o asemenea variantă este importantă, luând în calcul că roadsterele au reprezentat 150 din cele 450 de exemplare Veyron produse în total din 2005 până în 2015.

07_Bugatti-VGT_photo_ext_WEB

  1. Va costa 2,5 milioane de dolari.

Bugatti a anunțat în februarie 2015 că a vândut și ultimul exemplar din seria Veyron. Tot atunci a făcut public faptul că prețul mediu cu care a vândut un Veyron în anii recenți a fost de 2,3 milioane de euro, suma aceasta incluzând și opțiunile cerute de clienți. Deci, deodată nu mai pare exagerată suma de 2,5 milioane de dolari. Bugatti a reușit să obțină asemenea sume deoarece fiecare model Veyron a fost personalizat după preferințele clientului și, pe deasupra, a creat ediții speciale sau chiar și unicate. De exemplu, Veyron Grand Sport Vitesse „1 of 1” a fost un model unic pe care însuși Wolfgang Dürheimer, Președintele Bugatti, l-a prezentat clientului din Singapore. Nu în cele din urmă, Bugatti a creat ambianța luxoasă din habitaclul fiecărui Veyron apelând nu doar la cea mai bună piele, ci și la materiale scumpe precum platina, aurul, cristalul sau porțelanul. Desigur, clienții vor avea aceleași pretenții și de la Chiron.

Citeste si...

Toyota S-FR Racing Concept – fratele mai mic al lui GT86
Anvelopa Dunlop RoadSmart III va echipa motocicleta de suport din cursele de ciclism organizate de r...

Lasa un comentariu:

Comentarii