Advertisement
STIRI — ianuarie 6, 2016 at 3:04 pm

BUDD-e demonstrează viitorul electric al lui Volkswagen

by

BUDD-e prefigurează că modelele Volkswagen din 2019 vor avea autonomie electrică de peste 500 km și vor fi complet conectate cu casa și biroul.

DB2015AU01199_large

Grupul VAG este acum într-un con de umbră din cauza scandalului Dieselgate prin care s-a descoperit că milioane de automobile ale mărcilor sale au fost dotate cu sisteme de păcălire a măsurătorilor de emisii nocive. Dar gigantul Volkswagen este determinat să își spele imaginea. De aceea, cu ocazia CES (Consumer Electronics Show) 2016 a prezentat o promisiune sub forma conceptului BUDD-e. Până și numele prototipului, care sună a cuvântul “amic” în limba engleză, sună ca o încercare a lui Volkswagen de a cere din nou prietenia clienților. Din acest punct de vedere a fost o alegere bună și faptul că Volkswagen BUDD-e pare o interpretare modernă a legendarului și mult-îndrăgitului van Bulli din anii ‘50-’60, care a atins mereu o coardă sensibilă a pasionaților de automobile.
Volkswagen spune răspicat că în 2019 dorește să introducă în producția de serie un minivan cu toate caracteristicile demonstrate de conceptul BUDD-e la CES. Adică o platformă cu propulsie complet electrică, conectivitate fără precedent între automobil și casă sau birou și, funcții de condus autonome.
Este o revoluție pe care Volkswagen și-o asumă și care sună foarte incitant.

DB2015AU01208_large

O platformă electrică cu autonomie care rivalizează motoarele pe benzină

Volkswagen BUDD-e este primul concept dezvoltat pe platforma MEB (Modular Electric Drive Kit) care va sta la baza unor modele de serie din viitoarea gamă a constructorului german. BUDD-e reprezintă un preambul pentru nivelul la care vor ajunge modelele electrice Volkswagen în 2019.
Dimensiunile lui BUDD-e (4.597/1.940/1.835 mm) se plasează între cele ale modelelor Touran și Multivan T6, iar portiera glisantă din dreapta spate și faptul că inclusiv roțile spate pot fi direcționate, îl ajută să se descurce în aglomerația urbană.
BUDD-e are tracțiune integrală, fiecare punte fiind animată de câte un motor electric. Motorul roților frontale dezvoltă 100 kW și 200 Nm, iar cel pentru roțile din spate 125 kW și 290 Nm. Puterea cumulată a acestui sistem de propulsie este de 225 kW. Cu aceste resurse, BUDD-e atinge o viteză maximă de 180 km/h și demarează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.
Bateriile de 92,4 kWh asigură o autonomie de 533 km, motiv pentru care Volkswagen spune că platforma MEB îi va permite ca până la finalul acestui deceniu să ofere vehicule de serie cu propulsie complet electrică a căror automonie să fie egală cu cea a motoarelor pe benzină de azi. Un alt argument al noii platforme este că timpul necesar încărcării bateriilor până la 80% la o sursă de 150 kW (DC) este redus până la 30 de minute. De asemenea, încărcarea poate fi făcută și prin inducție.

DB2015AU01221_large

O nouă interfață om-mașină

Volkswagen declară încrezător că vremea planșelor de bord cu butoane a apus. “Pur și simplu nu mai sunt necesare în viitorul electromobilității”, spune constructorul german. În locul unui bord cu butoane a fost amplasat un ecran multifunctional de dimensiuni impresionante, care reprezintă un nou concept de interfață om-mașină. Volkswagen compară această schimbare cu cea marcată de trecerea de la telefoane mobile cu butoane la smartphone cu ecran tactil, sau de la ceasuri analog la smartwatch.
Interacțiunea cu bordul și funcțiile lui BUDD-e se fac prin atingerea ecranului, gesturi sau comenzi vocale. Sistemul de control prin gesturi permite inclusiv deschiderea portierelor fără atingerea clanței. Iar volanul multifuncțional are suprafețe tactile în loc de butoane. Pentru activarea funcției de comenzi vocale, șoferul trebuie să rostească cuvintele “Hell BUDD-e”, iar apoi mașina recunoaște cerințe exprimate printr-un limbaj formulat natural, cum ar fi “crește un pic temperatura, te rog”. Interesant este că BUDD-e recunoaște și care dintre pasageri i-a adresat comanda. Astfel, dacă pasagerul de pe locul din stânga spate spune “e prea cald aici”, atunci temperatura va fi coborâtă în acea zonă din habitaclu.
Experiența digitală este completată de camerele video care înlocuiesc oglinzile retrovizoare și redau imagini pe ecranele din interiorul mașinii. Iar un monitor multifuncțional de 34 de inci este integrat în unul dintre pereții interiori ai mașinii, acesta fiind conectat la aplicațiile de asistare a călătoriilor și la tabletele pasagerilor. Folosind o tabletă și aplicația Volkswagen Travel App poți programa ca un cântec să înceapă la un anumit moment pe parcursul unei rute.

DB2015AU01224_large

Conectivitate între mașină și casă sau birou

BUDD-e prezintă și un nivel de conectivitate foarte avansat. Mașina este conectată la casa personală sau chiar și la biroul de la serviciu astfel că poți să controlezi din mașină anumite funcții precum aprinderea și stingerea luminilor sau chiar vizualizarea online prin camere video dacă copii sunt bine sau dacă a ajuns cineva acasă. Volkswagen demonstrează la CES împreună cu producătorul DoorBird cum este posibil ca prin sistemul de conectivitate MirrorLink mașina să se conecteze la camerele video instalate în domiciliu. Sistemul afișează pe ecranele din bordul lui BUDD-e inclusiv imagini ale camerei video de la interfonul casei, astfel că șoferul poate vedea cine sună la ușa casei. Ba chiar se poate dialoga cu vizitatorul prin sistemul hands-free al mașinii. Tot de la volan i se poate și deschide ușa vizitatorului.

CES 2016 in Las Vegas ? Volkswagen Studie BUDD-e
Mai mult, la CES, Volkswagen va demonstra împreună cu LG cum poți să verifici din mașină ce ai în frigider, sau cum comuți pe un mod economic consumul de energie al casei, ori cum poți programa luminile din jurul casei să se aprindă când te apropii cu mașina de domiciliu.
BUDD-e este capabil să anunțe utilizatorii prin mesaje trimise pe smartphone sau smartwatch dacă și-au uitat în mașină lucruri cum ar fi un iPad sau chiar o umbrelă. Însă aceste lucruri trebuie să poarte un transmițător special, sub forma unui abțibild.

CES 2016 in Las Vegas ? Volkswagen Studie BUDD-e
Totodată, Volkswagen BUDD-e este prevăzut cu un așa-zis Drop Box, care este cutia poștală a mașinii. Drept urmare, dacă îi trebuie schimbate de exemplu ștergătoarele de parbriz, atunci șoferul face comanda pentru acele produse, iar ele sunt livrate direct automobilului. Practic, se folosește un cod pentru deschiderea acelei cutii poștale ce poate fi accesată din exteriorul mașinii.
Pentru deschiderea hayonului, utilizatorul mașinii nu trebuie să folosească mâinile ci doar să pună piciorul pe conturul de talpă proiectat de mașină pe asfalt cu lumină roșie, sub spoilerul spate. Dacă pe ușa casei se montează un asemenea proiector care este conectat cu BUDD-e, atunci mașina dictează aprinderea acestui senzor sub formă de proiecție și în dreptul ei. Șoferul va putea deschide ușa casei în acest mod, dacă are mâinile ocupate cu bagaje.

Citeste si...

Pagani Huayra BC – Cea mai rapidă Huayra este dedicată primului client Pagani
VIDEO: Vanderhall – 3 roți și foarte multă carismă

Lasa un comentariu:

Comentarii