Advertisement
STIRI — ianuarie 29, 2016 at 2:48 pm

Bosch ne prezintă pedala de accelerație mai deșteaptă decât șoferul

by

Bosch a creat pedala de accelerație care atenționează șoferul și îl ajută să conducă mai economic și mai sigur, fiind conectată la sistemele care asistă condusul.

Cam toate gadgeturile care au devenit parte indispensabilă din viața omului modern sunt “deștepte” sau “smart”. Telefonul, ceasul, brățara, televizorul, frigiderul, toate sunt “smart” acum. Iar în domeniul automobilistic suntem martorii implementării într-un ritm alert a tehnologiilor care fac mașina capabilă să se conducă singură, să frâneze automat când detectează un obstacol mai repede decât șoferul. Cu alte cuvinte și mașina este mai deșteptă decât noi.

Bosch gas pedal

Așa că nu este de mirare că Bosch prezintă acum și conceptul pedalei de accelerație inteligentă. Compania germană își începe comunicatul de presă cu o statistică seacă și foarte lămuritoare, spunând că “piciorul șoferului este responsabil pentru un sfert din consumul de combustibil”. Până acum constructorii auto au implementat tot felul de gestiuni electronice care reglează în modul economic funcționarea motorului sau a cutiei de viteze, precum și funcții de indicare a momentului potrivit pentru schimbarea treptelor, menite să ajute șoferul în a obține un consum de combustibil cât mai redus. Dar până la urmă stilul de condus al fiecăruia nu putea fi contracarat cu adevărat. Cursuri de condus economic există, ca și cele pentru condus defensiv, dar câți oameni urmează o asemenea școală de corecție pentru șofatul ineficient?

Tocmai de aceea, Bosch a lăsat deoparte încrederea în șofer și a creat pedala care îi ajută pe cei cu “piciorul greu”. Producătorul estimează că pedala inteligentă poate să reducă cu până la 7% consumul de combustibil, ceea ce are un efect pozitiv și asupra nivelului emisiilor nocive.

Practic pedala Bosch transmite vibrații, impulsuri sau își reglează rezistența pe care o opune pentru a comunica șoferului că nu este cazul să mai accelereze. De exemplu, când este momentul ideal pentru schimbarea treptei de viteză, pedala transmite un impuls, iar dacă șoferul vrea totuși să mai urce turația înainte de a schimba viteza trebuie doar să apese în continuare pedala.

Pedala Bosch se conectează la sistemele electronice de asistare a condusului. Astfel transmite un semnal haptic când sistemul start/stop poate să oprească motorul în timp ce rulează mașina. Acestă situație se întâmplă în 30% din călătoriile cu mașina, spune Bosch.

În cazul mașinilor cu propulsie hibridă, semnalele date de pedală comunică șoferului că motorul termic urmează să preia sarcina motorului electric, pentru a mai reduce din presiunea de accelerare.

Dacă este conectată la sisteme de detectare și evitare a coliziunilor, pedala vibrează pentrul a-l atenționa pe cel de la volan să nu mai accelereze.

De asemenea, pedala este conectată la sistemul de navigație al automobilului, astfel că știe când se apropie un viraj strâns și atenționează șoferul dacă viteza de rulare este prea ridicată pentru abordarea acelei curbe. La fel, camerele video care citesc semnele de circulație transmit informațiile către pedală, aceasta vibrând sau opunând mai multă rezistență dacă se depășește limita legală de viteză.

Aplicațiile pot fi mai numeroase de atât, deoarece padala ar putea da avertizări fiind conectată la diverse sisteme de asistare a condusului care depistează trafic congestionat, obstacole etc.

Bosch subliniază că forța vibrațiilor poate fi reglată în funcție de cerințele fiecărui constructor de automobile care ar prelua această tehnologie. Este un argument care poate să pară subiectiv, dar care va conta în implementarea cât mai rapidă a pedalei inteligente.

De altfel și Continental a prezentat cu câțiva ani în urmă o pedală cu funcții similare. Interesant este că și testele Continental au avut drept rezultat reduceri ale consumului în zona a 7% (mai exact 7,7%), iar persoanele care au participat la test au răspuns mai repede la semnalele haptice ale pedalei decât la avertizările sonore sau luminoase.

Așadar, poate că unora nu le sună bine idea unei pedale care tot vibrează paranoic sau prea grijuliu, dar potențialul pedalei inteligente este evident.

Citeste si...

Arash AF10 – Un hyper-car cu 2.080 CP și 5 motoare
Audi RS 5 Coupe urcă în ring cu BMW M4

Lasa un comentariu:

Comentarii