Advertisement
STIRI — noiembrie 10, 2014 at 8:33 am

BMW X5 M și X6 M – „fit for Nordschleife”

by

P90166895_lowResAtunci când vorbim despre aceste două modele, designul exterior este unul dintre aspectele care ne interesează cel mai puțin. Cu toate că fiecare mic detaliu, care inițial pare doar un element de design, îndeplinește o funcție importantă în aerodinamică mașinii.

Ce ne interesează de fapt cu adevărat se găsește sub capotă. Iar dacă în 2009, atunci cînd primele versiuni dezvoltate de BMW M GmbH pentru X5 și X6, bavarezii au reușită să ofere poate cea mai performantă gamă de modele 4×4, acum miza pare să fi crescut din nou. Prin urmare, noile X5 M și X6 M se laudă cu mai multă putere, mai mult cuplu, consum și emisii mai mici, dar cu o dinamică mult îmbunătățită. Practic, BMW spune că X5 M și X6 M sunt cele mai performante modele din această clasă. Și, până la proba contrarie, trebuie să-i credem pe cuvânt.

 Deci, ce se ascunde sub capota celor două modele?

Pe scurt, un V8, de 4,4 litri, ce beneficiază de tehnologia M TwinPower, de injecție directă de mare precizie și de “sistemul” VALVETRONIC. Rezultatul? Cel mai puternic motor construit vreodată de BMW pentru modelele din gama X. Un total de 575 de cai-putere, disponibili între 6.000 și 6.500 rpm, un moment maxim de 750 Nm, pus la dispoziția șoferului pe o gamă foarte largă de turații, de la 2.000 până la 5.000 rpm. Prin urmare, ambele modele accelerează de la 0 la 100 km/h în fix 4,2 secunde și ambele au o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. În comparație cu generațiile precedente, observăm o creștere a cuplului de 10%, dar și o scădere a consumului și a emisiilor de CO2 cu până la 20 de procente. Astfel, consumul mediu declarat pentru X5 M și X6 M este de 11,1 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 258 g/km. Deși sunt destul de “eficiente” pentru puterea pe care o oferă, e abosolut clar că nimeni din divizia M nu și-a propus să salveze pinguinii, focile sau orice alt animal ce trăiește în frig.

P90166896_lowRes

575 de cai-putere, 750 Nm și 0-100 km/h în 4,2 secunde!

De pe stradă pe circuit și înapoi pe stradă

Ambele modele sunt echipate standard cu transmisia M Steptronic, cu opt trepte, dar care funcționează similar cu transmisia M Double Clutch (dublu ambreiaj) cu șase rapoarte. Cel mai probabil, transmisia cu opt rapoarte a fost aleasă pentru a oferi acea scădere a consumului și a emisiilor, dar, cel mai important, ea a fost optimizată pentru a se adapta cerințelor de cuplu a celor două super-SUV-uri. Astfel, prin intermediul sistemului Drivelogic, poți seta funcționarea transmisiei după bunul tău plac și ai de ales între trei moduri: unul care să optimizeze consumul, altul confortul și altul performanța. Așa cum era de așteptat, ai la dispoziție și padele pentru schimbarea treptelor, dar transmisia M Steptronic își va face treaba singură într-un mod fantastic. În plus, ai la dispoziție și Launch Control pentru momentele în care vrei să fugi de cineva sau de ceva.

 Mai mult “drift”, mai puține restricții

X5 M și X6 M sunt echipate cu sistemul inteligent de tracțiune integrală xDrive. Alături de Dynamic Performance Control, sistemul xDrive permite o distribuție a puterii de până la 100% pentru puntea spate sau de până la 100% pentru puntea față, asigurând astfel cea mai bună forță de tracțiune, indiferent de suprafața de rulare. În “standard” setările sunt făcute pentru ca puntea spate să aibă ceva mai multă putere, tocmai pentru a menține viu spiritul BMW.

Sistemul dinamic de control al stabilității, Dynamic Stability Control, poate fi setat în trei moduri diferite: on, sport sau off. BMW ne spune că atunci când DSC-ul este decuplat complet, șoferul are liberate absolută și că drift-urile nu vor mai fi problemă și că sistemul va interveni doar în momentul în care va detecat schimbări majore în nivelul accelerației laterale.

Șasiul, suspensia și direcția vine și ele cu multe îmbunătățiri. La fel și sistemul de frânare. Esențiale sunt controlul electronic al amortizoarelor (Dynamic Damper Control), precum și suspensia pneumatică oferită în standard pentru puntea spate. Și direcția poate fi reglată spearat (Comfort, Sport, Sport+).

De fapt, cam tot ce poate fi reglat la mașinile aceastea se reglează și, pentru ca șoferului să-I fie cât mai ușor să aleagă între diversele moduri, el poate să își facă presetări pentru diversele ocazii. Noile BMW X5 M și X6 M sunt mașinării impresionante, indiferent dacă ești fanul acestei clase, fie că nu. Tehnic vorbind sunt “blindate”, extrem de performante și impresionante.

 

Iar pentru ca lucrurile să devină și mai subiective, prezentarea oficială a celor două modele îl are în prim plan pe Claudiu David, reprezentatul școlii de pilotaj Emotions by Motion.

Citește și testul nostru cu BMW Seria 4 435i xDrive.

Citește și testul nostru cu BMW X6 M50d.

Citeste si...

Porsche Panamera primește un V6 de 330 CP și o versiune cu ampatament lungit
Ferrari 812 Superfast pompează adrenalină cu o inimă V12 de 800 CP

Lasa un comentariu:

Comentarii