Advertisement
STIRI — martie 7, 2016 at 5:47 pm

BMW Vision Next 100 – Noua definiție a plăcerii de conduce

by

BMW Vision Next 100 aniversează azi 100 de ani de la fondarea mărcii bavareze și prefigurează direcția în care modelele constructorului se vor dezvolta în viitorul secol.

P90212586_highRes_bmw-group-the-next-1

Conceptul BMW Vision Next 100 este un coupe cu patru uși de 4,9 m lungime cu un coeficient aerodinamic remarcabil, de doar 0,18. De la prima vedere, atrage atenția faptul că roțile lui BMW Vision Next 100 sunt acoperite de caroserie. Aripile mașinii au panouri compuse din elemente cu formă de romb care sunt mobile. Astfel, panourile aripilor sunt ca un înveliș flexibilm care își schimbă forma în funcție de cum pivotează roțile. Constructorul bavarez denumește această caracteristică „Alive Geometry” (Geometria Vie).

Totuși, BMW Vision Next 100 nu șochează neapărat prin elementele de design ale caroseriei sale, ci prin soluțiile tehnice. Ne arată cum se va transforma experiența condusului odată ce mașinile vor putea să se conducă singure. Ne arată cum va interacționa șoferul uman cu automobilul înzestrat cu inteligență proprie.

P90212292_highRes_bmw-vision-next-100-

BMW redefinește “Plăcerea de a conduce” și ne vorbește despre cum inteligența digitală va transforma șoferul într-un “Ultimate driver”, adică în “Conducătorul Suprem”. Există două ipostaze de mobilitate sau mai bine zis două moduri de rulare. În modul Boost omul este cel care are rolul de șofer. BMW îl descrie astfel: “Scaunul şi volanul îşi modifică poziţia, iar consola centrală se mişcă pentru a deveni mai puternic orientată înspre conducător. Când călătoria începe, conducătorul poate interacţiona cu automobilul prin intermediul controlului prin gesturi. În modul Boost, accentul este pus exclusiv pe ceea ce contează cu adevărat pentru conducător: informaţii precum trasa ideală, punctul de virare şi viteza. Suplimentar, conectivitatea integrală, senzorii inteligenţi şi schimbul permanent de date permit ca Head-Up Display să genereze o imagine digitală a mediului înconjurător al automobilului. De exemplu, în condiţii de ceaţă, conducătorul poate beneficia de informaţii precum vehiculele ce se deplasează în faţă, înainte ca acestea să fie vizibile.”

Dar BMW Vision Next 100 este un automobil capabil să ruleze și singur, fără intervenția omului. Drept urmare, șoferul poate activa modul Ease. Odată selectat modeul de rulare autonomă, volanul şi consola centrală se retrag, scaunele șoferului și pasagerului se întorc față în față și se unesc cu panourile portierelor, iar Head-Up Display-ul oferă pasagerilor conţinut personalizat, alături de informaţiile şi funcţiile de entertainment pe care aceştia şi-l doresc.

Un rol principal în modul de afișare a informațiilor și de comunicare cu șoferul îl are parbrizul, a cărui întreagă suprafață devine un head-up-display.

Pentru ca și ceilalți participanți la trafic să vadă că mașina rulează în modul Boost sau Ease, grila radiatorului, farurile duble şi stopurile de forma literei L acţionează ca un instrument de comunicare, luminând în culori diferite, în funcție de modul selectat.

Totodată, în planșa de bord a conceptului vizionar se află și un element sculptural asemeni unui diamant, despre care BMW spune că simbolizează conexiunea dintre șofer și automobil. Mai exact, este vorba despre funcția Companion, care se comportă ca un partener digital inteligent. Companion este capabil să învețe constant informații despre șofer și despre obiceiurile de mobilitate ale acestuia și ajunge să realizeze automat sarcinile de rutină. BMW completează: „Când BMW Vision Next 100 preia controlul în Ease, Companion se ridică pentru a crea o interfaţă cu parbrizul. Un semnal luminos avertizează conducătorul că automobilul este pregătit pentru un condus complet automat. Pentru ceilalţi participanţi la trafic, Companion are o funcţie similară, semnalizând prin propria lumină, precum şi prin cele ale automobilului că maşina funcţionează în modul automat. În anumite situaţii de trafic, Companion este în contact vizual cu alţi participanţi la trafic, ajutând pietonii să traverseze drumul prin intermediul unui gradient verde din partea frontală a maşinii.”

P90212300_highRes_bmw-vision-next-100-

Nu în cele din urmă, BMW ne anunță prin intermediul lui Vision Next 100 că în viitor vor fi utilizate mai puţin lemnul şi pielea, iar în locul lor se vor folosi cât mai multe materiale reciclabile sau chiar regenerabile. De exemplu, componentele de carbon precum panourile uşilor, sunt realizate din reziduuri rezultate din producţia de fibră de carbon.

Citeste si...

Ford Kuga se înnoiește cu dotări de siguranță și conectivitate
VIDEO: Audi A6 Avant – Spațiu avangardist

Lasa un comentariu:

Comentarii