Advertisement
STIRI — februarie 12, 2016 at 12:05 pm

BMW M760Li xDrive – 600 de cai pentru coroana regelui

by

BMW nu lasă Alpina să se scalde prea mult în gloria lansării noului B7 și fură prima pagină a știrilor de azi cu M760Li xDrive.

Bavarezii evită și de această dată să propună un M7 pur sânge, dar trebuie să recunoaștem că prin M760Li xDrive ne oferă un compromis cu specificații epice. BMW lasă noul Alpina B7 să ducă lupta în segmentul marilor sedanuri de lux cu motor V8. Dar avea nevoie să dea o replică puternică principalilor concurenți din liga limuzinelor cu propulsor V12, adică Mercedes-Benz S 600 și Mercedes-AMG S65. Astfel, BMW M760Li xDrive are un motor V12 de 6,6 litri, cu două turbine, care dezvoltă 600 CP la 5.500 rpm și un cuplu de 800 Nm livrat încă de la 1.500 rpm. Cu aceste resurse prezentate de BMW drept “date de performanțe provizorii”, M760Li xDrive reușește un sprint 0-100 km/h de 3,9 secunde declarat tot cifră provizorie. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar este disponibil și pachetul opțional M Driver, care întârzie limitarea până când vitezometrul indică 305 km/h.

În cealaltă tabără găsim Mercedes-AMG S65 cu V12 biturbo tot de 6 litri, care câștigă concursul de forță la nivel de cifre, cu 630 CP (de la 4.800 rpm) și cuplu de 1.000 Nm (de la 2.300 rpm). Însă modelul AMG nu este la fel de iute de picior, reușind să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde și având o viteză de top limitată tot la 250 km/h. Mercedes-Benz S 600 are același motor, dar într-o formă mai temperată, cu 530 CP de la 4.900 rpm și 830 Nm de la 1.900 rpm, care permit un demaraj 0-100 km/h de 4,6 secunde. Deci noul vârf de gamă BMW câștigă laurii.

BMW M760Li xDrive pare un fel de tren de mare viteză dacă privim aceste performanțe în contextul în care limuzina are 5.238 mm lungime și cântărește 2.180 kg. De aceea, este cât se poate de bine venită decizia constructorului de a echipa mașina cu noile frâne M Sport de 19 ţoli, care se disting estetic prin etrierele cu emblemă M și vopsite în albastru metalizat.

Desigur, M760Li xDrive dispune și de toate delicatesele tehnice care servesc comportamentului agil al noului BMW Seria 7. Lista include sistemul de tracțiune integrală xDrive, roți spate direcționabile, o suspensie pneumatică cu bare anti-ruliu active calibrată special pentru acest model performant, care beneficiază și de sistemul Executive Drive Pro care reglează răspunsul suspensiilor citind șoseaua cu ajutorul informațiilor de la sistemul de navigație și de la o cameră stereo.

Sistemul de evacuare sport M cu control al clapetei menit să pună în valoare timbrul motorului V12, volanul cu design special, inscripția V12 din spatele butonului rotativ și tactil al sistemului iDrive sunt câteva dintre elementele care completează lista de detalii care deosebesc modelele cu propulsor cu 12 cilindri.

BMW oferă această motorizare în două interpretări estetice ale caroseriei. Una are pachetul de caroserie M, iar cealaltă pune accent pe lux, se numește Excellence și are pachetul de spoilere și praguri standard. Varianta mai extrovertită cu pachet M are și jante M exclusive de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu design double-spoke 760M, în nuanţă Cerium Grey metalizat mat.

Citeste si...

VIDEO: Renault SYMBIOZ – Ia-ți mintea de la șosea și îndreaptă-te spre viitor!
VIDEO: La șuetă cu mașina, sau cât de mult a avansat dialogul dintre om și automobil

Lasa un comentariu:

Comentarii