Advertisement
STIRI — ianuarie 13, 2014 at 2:16 pm

BMW M3 Sedan si M4 Coupe: Evolutia unei legende

by

Noile modele BMW M3 Sedan si M4 Coupe reprezinta a cincea generatie a unui model iconic ce a fost lansat pentru prima data in anul 1985 in cadrul Salonului International de la Frankfrut. Ultima generatie dezvaluie o noua interpretare a modelelor ultra-performante produse de diviza M a celor de la BMW.

Downsizing-ul afecteaza toate modelele, indiferent de clasa. Motivul e simplu. Se cer performante prin eficienta, nu prin forta bruta, iar solutia gasita de inginerii germani o reprezinta inlocuirea V8-ului (vezi tributul adus ultimului BMW M3 cu motor V8) cu un propulsor de 3,0 litri, sase cilindrii in linie, special conceput pentru noile modele BMW M3 Sedan si M4 Coupe. Rezultatul consta intr-un M mai puternic cu 11 CP, mai usor cu aproximativ 80 de kg si mai eficient cu aproape 25% comparativ cu generatia precedenta.

BMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M4 CoupeBMW M3 SedanBMW M3 SedanBMW M3 SedanBMW M3 SedanInterior BMW M3 SedanBMW M4 Coupe

Alaturi de tehnologia M TwinPower Turbo, inima noilor modele dezvolta 431 CP si ofera 550 Nm disponibili intre 1.800 si 5.390 rpm. Propulsorul ofera cu 40% mai mult cuplu comparativ cu predecesorul sau si permite noilor BMW M3 Sedan si M4 Coupe sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 4,3 secunde daca sunt echipate cu transmisia manuala cu sase rapoarte.  Se poate opta pentru transmisia automata cu sapte rapoarte M Double Clutch Transmission Drivelogic cu Lauch Control, ce schimba treptele de viteza instantaneu, fara intreruperi ale fluxului de putere. In aceste conditii, sprintul pana la 100 km/h scade cu 0,2 secunde, in timp ce consumul si emisiile de CO2 se vor situa in jurul valorilor de 8,3 l/100 km, respectiv 194 g/km. In plus, viteza maxima este limitata electronic la 280 km/h daca este specificat pachetul optional M Driver’s Package.

VIDEO BMW M3 Sedan

Directia asistata electric ajusteaza nivelul de asistenta in functie de viteza cu ajutorul functiei integrate Servotronic. Suspensia adaptiva M contribuie in mod decisiv la manevrabilitatea impresionanta, iar oprirea este asigurata de franele ceramice. Atat setarile suspensiei, cat si cele ale directiei, precum si timpul de raspuns al motorului si al transmisiei pot fi modificate, in functie de preferinte, prin simpla apasare a unui buton, care faciliteaza trecerea de la modul Comfort spre modul Sport sau Sport+.

VIDEO BMW M4 Coupe.

Citeste si...

Nu e glumă de 1 aprilie, Tesla Model 3 costă 35.000 de dolari și are autonomie de 346 km
Galeria Țiriac Collection poate fi acum vizitată și printr-o aplicație de smartphone

Lasa un comentariu:

Comentarii