Advertisement
STIRI — decembrie 18, 2015 at 6:00 pm

Bentley Continental GT Speed își salută strămoșul

by

Bentley ne aduce aminte că modelul Continental GT Speed este o interpretare modernă a legendarului R-Type Continental lansat în 1952.

Bentley Continental GT Speed întruchipează astăzi definiția supremă a formatului de Grand Tourer. Caroseria de coupe îmbină eleganța și sportivitatea, interiorul oferă patru locuri, iar sub capotă se află un monstru W12 bi-turbo de 6 litri, care descătușează 635 CP și un cuplu de 820 Nm. Cu o asemenea centrală de putere, Bentley Continental GT Speed împinge acul vitezometrului până la 331 km/h și sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Desigur, pentru pasageri această teleportare exaltantă se desfășoară într-un răsfăț de cel mai înalt rang, habitaclul fiind o desfătare a simțurilor prin ambianța creată de un design somptuos creat cu materialele ultra-rafinate și atenție desăvârșită pentru perfecțiunea asamblării.

Bentley este un expert al rețetei de Grand Tourer. Iar pentru a ne aminti acest lucru a creat un clip video în care îl prezintă pe Bentley Continental GT Speed alături de modelul pe care îl numește primul Grand Tourer din istorie, legendarul R-Type Continental. Această declarație nu este tocmai un semn de îngâmfare din partea lui Bentley, judecând după povestea și specificațiile acestei grandioase creații pe care constructorul britanic a lansat-o în 1952.

Bentley Continental GT Speed

Bentley fusese cumpărat de Rolls-Royce în 1931. Spre finalul anilor ’30 au existat modele coupe Bentley special create de carosieri cu forme alungite, aerodinamice, precum Embiricos Bentley. Proiectul R-Type Continental a fost inițiat de Ivan Evernden, unul dintre inginerii principali de la Rolls-Royce, care s-a inspirat din acele coupe-uri cu caroserii unice. Astfel a apelat la designerul pentru a crea o caroserie coupe aerodinamică pe care a montat-o pe șasiul modelului R-Type. Mai întâi a fost creat un model la scara 1/4, care avea parbrizul și grila frontală înclinate, un design alungit, iar spatele de tip fastback și aripi posterioare proeminente erau sculptate pentru a asigura stabilitate la viteze mari. Evernden a estimat că R-Type Continental va atinge viteze de până la 120 mph (193,12 km/h). Și nu s-a înșelat. În cadrul testelor din septembrie 1951, prototipul a parcurs cinci ture ale circuitului Montlhery de lângă Paris cu o viteză medie de 118,75 mph (191,11 km/h). Iar recordul pe tură a fost aproape de 120 mph.

R-Type Continental a avut la început un motor cu șase cilindri în linie de 4.566 cmc, reglat să producă 153 CP. Iar ulterior motorul a fost crescut la 4.887 cmc pentru a combate kilogramele suplimentare adăugate de numeroasele opțiuni cu care cereau clienții să le fie echipate mașinile.

IMG_5511

R-Type Continental a fost o mașină foarte avansată pentru vremea ei. De altfel, performanțele sale depășeau limitele de rezistență ale anvelopelor. Atunci nu existau anvelope care puteau suporta viteze de peste 115 mph (185,7 km/h) la o mașină de două tone. De aceea, scopul proiectanților a fost ca greutatea totală a mașinii să nu depășească 1.750 kg, pentru a putea rula cu 100 mph (161,1 km/h) fără probleme. Pentru asta, Bentley a folosit din abundență aluminiul în construcția lui R-Type Continental. Aluminiul a fost folosit pentru panourile caroseriei, cadrele parbrizului , lunetei și gemurilor laterale, barele de protecție și cadrele scaunelor. În final, mașina a intrat în producție cu anvelope Dunlop Medium Distance Track, iar în încercarea de a reduce pe cât posibil greutatea mașinii s-a renunțat inclusiv la montarea unui radio.

R-Type Continental a fost produs până în 1955 și s-a vândut în 208 exemplare, din care 193 au avut caroserii create de carosierul H.J. Mulliner.

Fiind un automobil atât de avansat, R-Type Continental a costat 6.928 de lire sterline. Era un preț colosal, având în vedere că atunci salariul mediu anual în Marea Britanie era de 468 de lire sterline, iar o casă comună costa 1891 de lire sterline.

Superbul R-Type Continental a fost sursa principală de inspirație pentru crearea noului Continental GT, iar acest lucru este evident deoarece, ca și în cazul modelului din 1952, designul a fost trasat din cele trei linii care conturează caracterul puternic, sportiv și elegant al mașinii. Este vorba despre linia coborâtă a plafonului, linia laterală lungă și conturul curbat al aripii spate.

Citeste si...

Noul Mercedes-Benz Clasa E se dezvăluie treptat în două clipuri video
VIDEO: Noul Hyundai i30 Wagon – Standarde ridicate de spațiu și siguranță

Lasa un comentariu:

Comentarii