Advertisement
STIRI — decembrie 18, 2015 at 6:00 pm

Bentley Continental GT Speed își salută strămoșul

by

Bentley ne aduce aminte că modelul Continental GT Speed este o interpretare modernă a legendarului R-Type Continental lansat în 1952.

Bentley Continental GT Speed întruchipează astăzi definiția supremă a formatului de Grand Tourer. Caroseria de coupe îmbină eleganța și sportivitatea, interiorul oferă patru locuri, iar sub capotă se află un monstru W12 bi-turbo de 6 litri, care descătușează 635 CP și un cuplu de 820 Nm. Cu o asemenea centrală de putere, Bentley Continental GT Speed împinge acul vitezometrului până la 331 km/h și sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Desigur, pentru pasageri această teleportare exaltantă se desfășoară într-un răsfăț de cel mai înalt rang, habitaclul fiind o desfătare a simțurilor prin ambianța creată de un design somptuos creat cu materialele ultra-rafinate și atenție desăvârșită pentru perfecțiunea asamblării.

Bentley este un expert al rețetei de Grand Tourer. Iar pentru a ne aminti acest lucru a creat un clip video în care îl prezintă pe Bentley Continental GT Speed alături de modelul pe care îl numește primul Grand Tourer din istorie, legendarul R-Type Continental. Această declarație nu este tocmai un semn de îngâmfare din partea lui Bentley, judecând după povestea și specificațiile acestei grandioase creații pe care constructorul britanic a lansat-o în 1952.

Bentley Continental GT Speed

Bentley fusese cumpărat de Rolls-Royce în 1931. Spre finalul anilor ’30 au existat modele coupe Bentley special create de carosieri cu forme alungite, aerodinamice, precum Embiricos Bentley. Proiectul R-Type Continental a fost inițiat de Ivan Evernden, unul dintre inginerii principali de la Rolls-Royce, care s-a inspirat din acele coupe-uri cu caroserii unice. Astfel a apelat la designerul pentru a crea o caroserie coupe aerodinamică pe care a montat-o pe șasiul modelului R-Type. Mai întâi a fost creat un model la scara 1/4, care avea parbrizul și grila frontală înclinate, un design alungit, iar spatele de tip fastback și aripi posterioare proeminente erau sculptate pentru a asigura stabilitate la viteze mari. Evernden a estimat că R-Type Continental va atinge viteze de până la 120 mph (193,12 km/h). Și nu s-a înșelat. În cadrul testelor din septembrie 1951, prototipul a parcurs cinci ture ale circuitului Montlhery de lângă Paris cu o viteză medie de 118,75 mph (191,11 km/h). Iar recordul pe tură a fost aproape de 120 mph.

R-Type Continental a avut la început un motor cu șase cilindri în linie de 4.566 cmc, reglat să producă 153 CP. Iar ulterior motorul a fost crescut la 4.887 cmc pentru a combate kilogramele suplimentare adăugate de numeroasele opțiuni cu care cereau clienții să le fie echipate mașinile.

IMG_5511

R-Type Continental a fost o mașină foarte avansată pentru vremea ei. De altfel, performanțele sale depășeau limitele de rezistență ale anvelopelor. Atunci nu existau anvelope care puteau suporta viteze de peste 115 mph (185,7 km/h) la o mașină de două tone. De aceea, scopul proiectanților a fost ca greutatea totală a mașinii să nu depășească 1.750 kg, pentru a putea rula cu 100 mph (161,1 km/h) fără probleme. Pentru asta, Bentley a folosit din abundență aluminiul în construcția lui R-Type Continental. Aluminiul a fost folosit pentru panourile caroseriei, cadrele parbrizului , lunetei și gemurilor laterale, barele de protecție și cadrele scaunelor. În final, mașina a intrat în producție cu anvelope Dunlop Medium Distance Track, iar în încercarea de a reduce pe cât posibil greutatea mașinii s-a renunțat inclusiv la montarea unui radio.

R-Type Continental a fost produs până în 1955 și s-a vândut în 208 exemplare, din care 193 au avut caroserii create de carosierul H.J. Mulliner.

Fiind un automobil atât de avansat, R-Type Continental a costat 6.928 de lire sterline. Era un preț colosal, având în vedere că atunci salariul mediu anual în Marea Britanie era de 468 de lire sterline, iar o casă comună costa 1891 de lire sterline.

Superbul R-Type Continental a fost sursa principală de inspirație pentru crearea noului Continental GT, iar acest lucru este evident deoarece, ca și în cazul modelului din 1952, designul a fost trasat din cele trei linii care conturează caracterul puternic, sportiv și elegant al mașinii. Este vorba despre linia coborâtă a plafonului, linia laterală lungă și conturul curbat al aripii spate.

Citeste si...

Grupul PSA cumpără Opel și Vauxhall pentru 2,2 miliarde de euro
Mr. Bean vinde două dintre super sedanurile începutului anilor ’90

Lasa un comentariu:

Comentarii