Advertisement
Lifestyle, STIRI — martie 25, 2016 at 6:50 pm

Bell & Ross AeroGT, supercarul născut din imaginația unui orologier

by

Bell & Ross AeroGT este dovada că un producător de ceasuri poate concepe un supercar la fel de îndrăzneț ca și mărcile din elita automobilismului.

Bell & Ross AeroGT

De obicei orologierii crează colecții de ceasuri dedicate unor mașini produse de marii producători de automobile. Însă Bell & Ross a ales calea inversă și a creat un concept propriu de automobil, căruia i-a asociat două modele de ceas.

Orologierul Bell & Ross este recunoscut pentru folosirea domeniului aviației militare drept principală sursă de inspirație. Bruno Belamich, directorul departamentului de creație, transformă elementele și liniile de design ale avioanelor de luptă și bombardierelor în idei care definesc identitatea ceasurilor Bell & Ross. De data aceasta avioanele au servit drept muză pentru proiectarea unui supercar Bell & Ross.

Fabien de Nonancourt, directorul departamentului de vânzări Bell & Ross explică povestea conceperii acestui proiect într-un interviu concis și edificator:

Impresionantul Bell & Ross AeroGT este din păcate doar un proiect generat digital. Dar acest exercițiu de imaginație ar sta lejer din punct de vedere stilistic lângă orice supercar al momentului.
Lui Bell & Ross îi place să spună că lui AeroGT îi lipsesc doar aripile pentru a fi un avion de vânătoare. Și nu exagerează prea mult, fiindcă asemănarea cu avioanele de luptă este evidentă. Înălțimea de numai 1,1 m și designul angular fac mașina să arate ca o săgeată care spintecă aerul, iar design-ul evacuării evocă motorul cu reacție al unui avion de vânătoare.
Bell & Ross invocă drept sursă de inspirație inclusiv legendarul Ferrari 250 GTO, despre care ne amintește că era o mașină de curse ce putea fi condusă lejer pe stradă, așa cum își imaginează ca ar fi și cazul lui AeroGT, dacă ar deveni realitate.
Orologierul a gândit fantezia numită AeroGT până în cel mai mic detaliu. Își închipuie că ar avea o structură monococă din carbon și panouri de caroserie de aluminiu și carbon, care ar avea drept rezultat o masă totală de 1.320 kg. Motorul ar fi un V8 de 4.199 cmc montat central, cu două turbine (una cu diametru mic pentru turații joase și una mai mare pentru turații ridicate). Propulsorul ar fi conectat la o cutie de viteze cu ambreiaj dublu și 8 trepte și ar produce 610 CP, livrați punții spate. Performanțele estimate ar fi următoarele: 0-100 km/h în 2,9 secunde, 0-1.000 m în 19,8 secunde, viteză maximă de 315 km/h. Pentru controlarea acestei brute, discurile de frână sunt din ceramică și au diametru de 410 mm la roțile față și 390 mm la cele din spate.

Toată această descătușare creativă este regăsită și la cele două ceasuri proiectate pentru a se asorta cu supersportiv AeroGT.

Asemeni caroseriei lui AeroGT, ceasurile denumite Bell & Ross BR 03-94 AEROGT și BR 03-92 AEROGT au carcase cu design care amintește de fuselajul unui avion de vânătoare. Carcasele cu diametru de 42 mm sunt făcute din oțel, iar coroanele (butonul din lateralul carcasei, care folosit pentru reglrea orei) sunt din aluminiu roșu. Pentru a etala mecanismele sofisticate ale ceasurilor, cadranele lasă la vedere calibrele care sunt scheletonizate.

BR 03-94 AEROGT are un cadran din cristal fumuriu, iar calibrul său cu întoarcere automată are funcții de cronograf. Pe cadran există contoare cronograf pentru 12 ore și pentru 30 de minute, la care se adaugă acul cronograf central. Pe marginea cadranului există gradaje tahimetrice. Modelul BR 03-92 AEROGT este mai simplu, indicând doar ora, minutul și secunda.

Ambele modele de ceas rezistă la scufundări în apă de până la 100 de metri adâncime și au indicatoarele pentru oră și minut acoperite cu Superluminova, un material care luminează în întuneric.
Atât Bell & Ross BR 03-94 AEROGT, cât și BR 03-92 AEROGT vor fi produse în serii limitate la 500 de exemplare.

Citeste si...

VIDEO: Girard-Perregaux Competizione Stradale și Circuito – Cu dedicație pentru elita automobilistic...
VIDEO: Citroen C-Aircross – Viziunea pentru un SUV compact cu stil cosmopolit

Lasa un comentariu:

Comentarii