Advertisement
STIRI — noiembrie 11, 2014 at 7:55 am

Audi RS Q3 – un mini-SUV pe steroizi

by

Audi RS Q3Audi RS Q3 vine pe piață într-un moment în care, cel puțin din punctul meu de vedere, cererea pentru astfel de mini-SUV-uri este destul de redusă. În schimb, Mercedes-Benz GLA45 AMG avea nevoie de un concurent în acest segment, iar noul Audi este singurul său rival.

Audi RS Q3 a fost prezentat imediat după ce noul Q3 a fost “arătat” lumii. Din punctul de vedere al designului, Audi RS Q3 nu vine cu nimic ieșit din comun și arată aproape la fel ca toate cellalte Audi-uri. Câștigul apare atunci când te uiți sub capotă. Cu un motor cu cinci cilindri, de 2,5 litri, TFSI, ce dezvoltă 340 de cai-putere și 450 Nm, între 1.600 și 5.300 rpm, noul Audi RS Q3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu declarat este de 8,4 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 198 g/km, noul model fiind echipat în standard cu sistem Start/Stop.

Cockpit

Tot în echiparea standard este oferită și transmisia S tronic cu șapte rapoarte, precum și sistemul de tracțiune integrală Quattro. Cei de la Audi au modificat rapoartele transmisiei, astfel că treptele inferioare au rapoarte apropiate pentru a oferi accelerații mai puternice, în timp ce treptele superioare sunt setate pentru a eficientiza consumul de combustibil. Iar pentru ca lucrurile să fie și mai plăcute, Audi RS Q3 vine echipat și cu un sistem de Launch Control. În plus, evacuarea RS este echipată cu un supapă suplimentară ce se deschide la turații mari, tocmai pentru ca sunetul de eșapament să corespundă pe deplin performanțelor dinamice. Suspensia noului Audi RS Q3 este cu 20 de milimetri mai joasă decât cea a versiunii normal, iar opțional poți opta pentru suspensia RS și pentru controlul electronic al amortizoarelor.

În interior avem parte de același tratament tipic RS. Scaune speciale, logo-uri, un volan foarte frumos, dar și un display “RS” care oferă indicatoare pentru presiunea turbinei, temperatura uleiului sau chiar un cronometru pentru turele pe circuit.

Interiorul noului Audi RS Q3 este tipic gamei RS și arată foarte-foarte bine.

Interiorul noului Audi RS Q3 este tipic gamei RS și arată foarte-foarte bine.

Noul Audi RS Q3 apare într-un moment în care singurul rival în această clasă este Mercedes-Benz GLA45 AMG și urmează tiparul clasic Audi în materie de design și performanță, astfel că lupta va fi destul de strânsă, mai ales că GLA45 AMG are un motor mai mic, dar are cu 20 de cai-putere mai mult, în timp ce valoarea cuplului este similară pentru cele două modele, la fel cum sunt și timpii 0-100 km/h sau vitezele maxime.

Urmărește mai jos testul nostru cu Mercedes-Benz GLA45 AMG.

Citeste si...

Rolls-Royce Wraith “Inspired by Fashion” – Incursiune în lumea haute-couture
Range Rover Sport SVR, maestru în patinaj viteză pe un lac înghețat

Lasa un comentariu:

Comentarii