Advertisement
STIRI — ianuarie 23, 2018 at 5:25 pm

Audi RS 4 Avant versus Mercedes-AMG C 63 S T-Modell

by

Audi RS 4 Avant reușește să-i țină piept lui Mercedes-AMG C 63 S T-Modell cu resurse mai puține. Dar cei doi rivali îmbracă la fel de incitant sportivitatea în format familist de break, ceea ce face subiectivă și grea alegerea unui preferat.

Au trecut mai bine de 18 ani de la debutul primei generații Audi RS 4 Avant, un etalon de sportivitate în segmentul break-urilor de clasă medie. La salonul auto din Frankfurt care a avut loc în toamna lui 2017 a venit rândul celei de a patra generații să preia ștafeta. Cel mai aprig rival al noului Audi RS 4 Avant este Mercedes-AMG C 63 S T-Modell. Iar duelul lor este un exemplu de război tehnologic modern.

Static photo, Colour: Misano Red

Audi RS 4 Avant își etalează fără reținere caracterul sport cu elemente precum spoilere decupate adânc, un difuzor spate proeminent și aripi evazate cu 30 mm față de A4 Avant. Sub capota sa se află un V6 twin turbo de 2,9 litri, care descătușează 450 CP între 5.700 și 6.700 rpm și un cuplu maxim de 600 Nm livrat între 1.900 și 5.000 rpm. Aceste resurse fac posibil un sprint 0-100 km/h în 4,1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar cu pachetul RS dynamics plafonul se ridică la 280 km/h. Un rol crucial în eficiența cu care sunt folosite resursele motorului este faptul că acestea ajung prin intermediul transmisiei automate tiptronic cu 8 trepte la inteligentul sistem de tracțiune integrală quattro. Opțional, Audi RS 4 Avant poate beneficia și de un diferențial sport la puntea spate. Diferențialul central blocabil este mecanic. În condiții de tracțiune și rulare normală, acesta distribuie 60% din cuplu către puntea spate. Când aderența începe să se piardă la una dintre punți, atunci se distribuie automat mai mult cuplu către cealaltă punte (până la 70% către puntea față sau 85% la puntea spate).

În dotarea standard RS 4 Avant are o suspensie sport cu 7 mm mai joasă decât a modelului S4 Avant. Dar lista de opționale mai oferă clienților posibilitatea de a-și echipa mașina cu suspensia RS sport plus care are și sistem Dynamic Ride Control, precum și cu frâne cu discuri ceramice și sistemul de direcție dinamic cu reglaj specific RS. Șoferul poate să regleze după preferințe comportamentul sportiv al mașinii folosind sistemul Audi drive select, care ajustează și sistemul de direcție dinamic oferit standard.

Acest arsenal era necesar pentru Audi RS 4 Avant, având în vedere specificațiile rivalului Mercedes-AMG C 63 T-Modell. Acesta are un V8 de 4 litri, are livrează standard 476 CP (între 5.500 și 6.250 rpm) și 650 Nm (între 1.750 și 4.500 rpm). Dar este propusă și versiunea mai feroce care poartă inițiala S și are un plus important de putere generat de același V8 biturbo. Mai exact beneficiază de 510 CP între 5.500 și 6.250 rpm și 700 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Cele două versiuni sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,2, respectiv 4,1 secunde. Viteza de top este limitată la 250 km/h.

Mercedes-AMG se mândrește și cu sunetul motorului, datorită evacuării sport cu clapetă.  Suplimentar, sunetul motorului poate fi mai temperat sau mai brutal în funcție de modurile selectate de șofer prin sistemul AMG DYNAMIC SELECT. Opțional se poate monta o evacuare cu trei clapete, disponibilă pentru ambele variante de motorizare.

Propulsorul V8 al lui Mercedes-AMG C 63 T-Modell este derivat din cel al sportivului Mercedes-AMG GT. Ca și în cazul performantului coupe, V8-ul break-ului are punte de ancorare dinamice, ceea ce reduce vibrațiile produse de ansamblul motor/transmisie. Practic, fermitatea acestor puncte de ancorare variază în funcție de stilul de condus.

 Mercedes-AMG C 63 S, estate, exterior: brilliant blue metallic; AMG Night package, AMG high-performance ceramic composite braking system, heat-insulating dark-tinted glass

Transmisia sport AMG SPEEDSHIFT MCT cu 7 trepte are diverse moduri de funcționare, care favorizează fie eficiența, fie răspunsul rapid. Acestea pot fi selectate de șofer prin sistemul AMG DYNAMIC SELECT, de la care se reglează și răspunsul sistemului de direcție sport cu asistare variabilă în funcție de viteză.

Exclusiv pentru modelul C 63 S, AMG DYNAMIC SELECT oferă modul RACE, care exploatează în cel mai sportiv mod și puterea livrată de motor. Însă propulsorul are și funcția Gliding. Aceasta decuplează motorul de la transmisie, atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație la viteze între 60 și 100 km/h.

Poate fi reglat și răspunsul suspensiilor sport cu sistem AMG RIDE CONTROL. De asemenea, agilitatea mașinii rezidă și în controlul foarte bun al tracțiunii. La puntea spate Mercedes-AMG C 63 T-Modell are un diferențial mecanic blocabil, în timp ce C 63 S are diferențial controlat electronic, care are intervenții mai rapide. Ambele reduc pierderea aderenței la roțile din interiorul virajului, fără intervenția frânelor (opțional ceramice pentru C 63 S). Mercedes-Benz subliniază că astfel șoferul poate accelera mai devreme la ieșirea din viraj, mașina este mai stabilă când se frânează la viteze înalte, iar plecările din loc sunt mai rapide.

Citeste si...

Helvetia Luxury Watches lansează mărcile Thomas Sabo și DANI by Daniel K
VIDEO: Mazda MX-5 RF ne oferă o demonstrație elegantă de striptease

Lasa un comentariu:

Comentarii