Audi R18 este anunțată drept cea mai puternică și eficientă mașină de competiții creată vreodată de constructorul german. Va debuta în sezonul din 2016.
Noul Audi R18 va fi înscris în categoria LM P1 a Cursei de 24 de Ore de la Le Mans, care este dedicată prototipurilor de top. Și va concura în Campionatul Mondial de Anduranță al FIA.
Spre deosebire de rivalii săi, Audi a folosit până acum o propulsie hibridă cu combustibil diesel, care integra un sistem de recuperare a forței de frânare folosind volanta. Însă propulsia lui Audi R18 prezintă schimbări pentru 2016. Pe lângă un TDI cu eficiență optimizată, prototipul are un sistem hibrid care utilizează baterii litiu-ion pentru a stoca energie.
În ciuda scandalului Dieselgate cauzat de metodele de păcălire a testelor de emisii care au fost instalate pe automobilele VAG, Audi consideră în continuare că motoarele TDI sunt cea mai bună soluție.
“Cu noul nostru Audi R18 transmitem un semnal clar: Audi continuă să apese pedala de accelerație până la capăt în motorsport, fiind în mod voit încrezător în TDI – cea mai de succes tehnologie eficientă din industria auto – în Le Mans”, a declarat Dr. Wolfgang Ullrich, șeful Audi Motorsport.
Totuși, VAG este într-o perioadă de restrângere a cheltuielilor, având de alocat un buget uriaș pentru readucerea în normele de poluare a milioanelor de mașini Volkswagen, Audi, Seat, Skoda și Porsche care au sisteme de manipulare a testelor de emisii.
În acest context, odată cu dezvăluirea noului R18, Audi a anunțat că a decis împreună cu marca soră Porsche să participe la ediția din 2016 a Cursei de 24 de Ore de la Le Mans cu câte două mașini fiecare, în loc de trei.