Advertisement
STIRI — iunie 5, 2018 at 5:21 pm

Audi Q8 debutează în elita SUV-urilor coupe

by

Audi Q8 se deosebește de BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupe, prin felul în care interpretează formatul de SUV coupe.

Static photo Colour: dragon orange

Rivalii săi sunt versiuni cocoșate și un pic scurtate ale modelelor X5 și GLE. Mai în glumă, putem spune că au două volume și un sfert (capotă, habitaclu și protuberanța pentru zona portbagajului). Este o rețetă care nu și-a pierdut farmecul, după cum arată cifrele de vânzări. Audi Q8 oferă la rândul lui un profil plonjat, însă în doar două volume. Seamănă din acest punct de vedere mai mult cu Range Rover Sport, sau cu Range Rover Velar. Datorită acestui format, Audi Q8 are 4,99 m lungime și un ampatament de aproape 3 m. Lățimea de 2 metri și înălțimea de 1,71 m completează reperele despre statura impozantă a lui Audi Q8.

Dynamic photo Colour: dragon orange

Dacă designul părții posterioare este modern, dar nu neapărat bombastic, fața lui Q8 lasă deoparte orice urmă de reținere. O grilă nu doar imensă, dar și mai reliefată decât la orice model Audi de până acum pare că vrea să înghită concurență. De altfel, arsenalul tehnologic cu care vine Q8 îl îndreptățește să aibă gura mare în fața competiției. Și pentru că tot vorbim de partea frontală, începem cu farurile, care au tehnologie LED în echiparea standard, sau HD Matrix LED.

O dotare pentru măgulirea clienților de Q8 este faptul că prin aplicația myAudi de smartphone aceștia pot comanda de la distanță ca stopurile mașinii să ofere un spectacol luminos. Util? Desigur. Și ego-ul are nevoi.

Static photo Colour: dragon orange

Un spectacol digital, dar și multisenzorial oferă planșa de bord. Aceasta încorporează trei ecrane multifuncționale: instrumentarul de bord de 12,3 inch, cu până la trei tipuri de grafică și funcție de afișare a hărți sistemului de navigație, precum și două ecrane tactile.  Ecranul tactil din partea superioară a planșei de bord are 10,1 inch și intermediază comenzi pentru infotainment și navigați. Ecranul de 8,6 inch de la baza planșei de bord este pentru controlarea climatizării și a altor funcții de confort și recunoaște scrisul de mână, când șoferul trebuie să introduce adrese, de exemplu. Lista de dotări cuprinde și head-up display-ul care ilustrează și indicații detaliate ale sistemului de navigație, precum și un sistem de recunoaștere a comenzilor vocale evoluat. Acesta din urmă recunoaște exprimări precum “Îmi este foame”, caz în care găsește automat cele mai apropiate restaurante. Nu lipsesc hot spot-ul WiFi, conectivitatea Car-to-X pentru informații despre indicatoarele de circulație și pericolele din trafic. Iar smartphone—urile Android pot fi folosite pentru blocarea/deblocarea portierelor și pornirea motorului. De elită este și sistemul audio opțional Bang & Olufsen, care redă sunet 3D.

Cockpit

Dar, Audi Q8 nu este doar o listă de picanterii digitale. Este un SUV în deplinătatea abilităților.

Audi s-a asigurat că Q8 impune respect și prin capacitatea de aventurare în afara șoselei, chiar dacă genul acesta de mașină este menită mai mult pentru promenadă în oraș și ritm rapid pe autostradă. Astfel, are un diferențial central mecanic, care în condiții normale transferă forța motrică în raport de 40% către puntea față și 60% către cea din spate. Dar, în funcție de condițiile de rulare, cea mai mare parte a cuplului este direcționată către puntea cu cea mai bună aderență. Garda la sol este și ea generoasă (254 mm), consolele față/spate sunt scurte și nu lipsește sistemul de menținere a vitezei la coborârea pantelor (Hill Descent Control). În echiparea standard, Audi Q8 are suspensii cu sistem de controlare a amortizoarelor, dar optional este disponibilă suspensia pneumatică adaptivă, prevăzută la rândul ei cu control al amortizoarelor. Această suspensie este oferită cu reglaj pentru confort sau pentru sportivitate. Totodată, suspensia pneumatică adaptează garda la sol în conformitate cu condițiile de rulare, fie automat, fie după cum comandă șoferul. Cert este că astfel garda la sol poate varia cu până la 90 mm.

SUV-ul de aproape 5 metri lungime promite și manevrabilitate lăudabilă. Standard este echipat cu sistemul de direcție progresiv. Opțional, Q8 poate avea sistem de direcție integral, caz în care virează și roțile spate cu până la 5 grade. În acest caz, roțile spate virează în același sens cu roțile față, la viteze mari și în sens invers la viteze mici.

Performanțele dinamice, dar și eficiența, vor defini propulsoarele lui Audi Q8, care sunt înzestrate cu tehnologie mild hybrid susținută de un sistem electric de 48 V. În timpul decelerărilor recuperează până la 12 kW, încărcând bateria litiu-ion. De asemenea, permite coasting-ul pe perioade extinse, ceea ce salvează combustibil.

Nu în cele din urmă, Audi Q8 moștenește de la noile modele A8, A7 și A6 sistemele foarte avansate de asistare a condusului. Poate fi echipat cu până la 5 radare, 6 camere video, 12 senzori de ultrasunete și un scaner laser. Din 2019, Audi Q8 va putea fi echipat și cu un sistem care îi va permite să intre și să iasă automat din garaj sau spațiu de parcare, manevrele fiind activate din exterior de șofer, prin intermediul unei aplicației myAudi de smartphone.

Citeste si...

BMW Vision Next 100 – Noua definiție a plăcerii de conduce
VIDEO: Volkswagen Golf 7 facelift – Cel mai inteligent hatchback compact

Lasa un comentariu:

Comentarii